14-12 ay iblisi

61 4 9
                                    

bölüm manga spoilerları içermektedir

aslında bunu hep düşünüyorum fakat bölüm yapma fırsatım olmadı. bildiğiniz üzere demon slayer serisinde ana düşmanlar muzan ve muzan'ın yarattığı ''12 ay iblisi'' adlı oluşum. 12 ay iblisleri 6 düşük rütbeli ve 6 yüksek rütbeli iblisler olarak ayrılmış durumda. iblisler rütbe atlayabiliyorlar fakat 6 yüksek rütbeli iblisler diğer iblislerden çok daha üstün olduklarından 100 yıla aşkın süredir yerlerini başka iblisler alamamıştır. bu yüzden iblisler arasında güç sıralaması yaparken kimsenin aklı karışmaz çünkü ortada zaten bir güç sıralaması vardır. gyutaro aslında 4 numara diyenler hariç. şuna da hemen bir açıklama getireyim gyutaro yüksek rütbe 6'dır ve hantengu ile gyokko'dan güçlü değildir. eğer güçlü olsaydı pozisyon için meydan okurdu ya da muzan bunun farkına varıp rütbesini değiştirirdi. gyokko'nun hayal kırıklığı yaratan bir iblis olduğunun farkındayım ama gerçekler bunlar. 

neyse şimdi ana konuya dönelim. bildiğiniz gibi 12 ay iblisleri ölünce ya da oluşumdan çıkarılınca yerlerini doldurmak için başka iblis gelir. hantengu-nakime ve daki&gyutaro-kaigaku ilkine örnekken kyogai-kamanue ikincisine örnektir. muzan düşük rütbeleri öldürdükten sonra sadece yüksek 6 rütbe ile oluşumu devam ettirmeye karar vermiştir. son fighta kadar olan kısma baktığımızda yüksek rütbelerden 6, 5 ve 4ün öldürüldüğünü görüyoruz. yani muzan'ın elinde sadece 3 tane yüksek rütbeli iblis kalıyor fakat muzan ölen yüksek rütbeleri dolduracak yeni iblisler buluyor: nakime ve kaigaku. nakime yeni yüksek rütbe 4 kaigaku da yeni yüksek rütbe 6 oluyor. yani gyutaro ve hantengu'nun boşluğunu dolduruyorlar ama açıkta kalan bir rütbe var: yüksek rütbe 5. bence gotouge koyoharu'nun yüksek rütbe 5'e karşı bir garezi var ya da hikayeye ekleyemedi. böyle düşünmemin sebebi gyokko'nun (5 numaralı iblis) harcanması. muichiro açısından baktığımızda gayet iyi bir gelişmeydi ancak gyokko'nun gerçek potansiyelini göremedik. ne geçmişi verildi mangada ne de detaylıca işlendi karakter. gyutaro&daki kardeşlerin ve hantengu'nun geçmişi mangada gösterildi ama gyokko'ya bir kez bile değinilmedi. aslında yüksek rütbelerden herkesin geçmişini mangada gördük sadece gyokko ve nakime'ninkini göremedik. demem o ki iblisler içerisinde en çok harcanan karakterlerden biridir gyokko. o kadar kötü işlendi ki karakter insanlar onun rütbesini sorgulamaya başladı.

şimdi ''hikayeye ekleyemedi'' kısmını açacağım. bildiğiniz üzere kny mangası çok hızlı işlenmiş bir manga. bir gecede 12 ay iblisi oluşumunu ve muzan'ı yok etmişlerdir. elbette bunu yaparken de çok kayıp vermişlerdir. bence gotouge'nin yeni yüksek rütbe 5 ekleyememesi seride yetersiz iblis avcısı olmasından kaynaklanıyor. final savaşına kadar iblis avcılarının en güçlüleri hashiralardan biri öldü biri de emekliye ayrıldı. yani elimizde 7 hashira kalıyor. 5 tane de hashiralarla beraber savaşan iblis avcımız var. sadece 1 numaralı iblis için 4 tane iblis avcısı -ki 3ü hashira- baş ediyor. gotouge'nin yeni iblis eklemek için fırsatı yoktu çünkü yeni bir iblis ekleseydi bu sefer iblis avcıları daha çok yorulacaktı ve belki de içlerinden ölenler olacaktı ki bu olasılığı pek sıcak bakmıyorum. eğer yüksek rütbe 5 için yeni bir iblis ekleseydi onunla savaşacak iblis avcısı kalmayacaktı. eğer gotouge 2-3 tane daha karakter ekleseydi iblis avcılarına eminim yeni yüksek rütbe 5 de eklerdi. yeni yüksek rütbe 5'i eklememesinin nedeninin iblis avcılarının süre kaybetmemesi ve muzan'a ulaşırken daha fazla yorulmamaları için olduğunu düşünüyorum. bir nevi iblis avcılarını çok da zorlamadan muzan'a ulaştırmak istedi. 12 ay iblisleriyle olan savaşta üç tane ölümüz var: shinobu, genya ve muichiro. iki hashira ve bir iblis avcısı. halihazırda sayıları azalan iblis avcıları var elimizde. neden yüksek rütbe 5 ekleyip olayları iblis avcıları için zorlaştırsın ki?

her neyse bunlar benim düşündüklerimdi paylaşmak istedim. sizin de bu konu hakkında fikirlerinizi duymak isterim

hadi biraz konuşalım |kny|Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin