البارت 10

12.8K 267 2
                                    

لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم 🌺

في الصباح

امجد: انا بقالي يومين بروح اسال علي شغل وحاولت اعرف اخبار اهلك، عرفت ان سالم ابن عمك ماسك المصانع كلها، مسافر حاليا بره مصر وابن عمك مصطفى متجوز بنت عمك سلمي ومخلف طفل، وجدك عايش بس جدتك ماتت من سنتين، وابن عمك محمد ماسك شغل المزرعه خاطب بنت خاله، ده اللي عرفت اوصله في يومين.

رحيق بدهشه: كل ده في يومين لا يجي منك هه هه هه.

امجد بغرو: طبعا ياختي انا شارلك هولمز يابنتي هه هه هه. هروح المصنع اكمل تحيقق هه هه هه.

رحيق: خلي بالك من نفسك.

ذهب امجد للمصنع وفي المساء

رحيق: خالتي عفاف امجد اتاخر اوي ربنا يستر.

عفاف بقلق: ربنا يستر قلبي مقبو... فجاة رن هاتف رحيق اتصال من امجد.

رحيق: الو ياميجو كده قلقت عليك ومن الصبح برن، تليفونك مغلق و خالتي..

سالم : انا اسف يامدام بس الاستاذ امجد في المستشفي وقع..

رحيق بخوف: هو كويس طمنيني عليه.

سالم: هو الحمد الله كويس بس انا بحاول اطمن اهله.

رحيق: شكرا يااستاذ هو في مستشفى اي؟.

سالم: مستشفى.....

رحيق: نص ساعه واكون عند حضرتك مع السلامه.

عفاف بقلق امجد كويس؟.

رحيق: خالتي اطمني هو كويس، الاستاذ اللي كلمني طمني عليه. قمي البسي نروح المستشفى نشوفه.

في المستشفي

رحيق بلهفه؛ ممكن اعرف امجد مسعد في غرفه كام.
الممرضه بتذكر: الاستاذ امجد في الدور الثالث( غرف..).

عفاف: شكرا.

في الغرفه...

امجد: الف شكر يامهندس سالم بجد جميلك في رقبتي و... فجا الباب يفتح وتدخل رحيق وعفاف.

رحيق بلهفه: الف سلامه عليك ياحبيبي عامل طمني عليك ماتتكلم ساكت ليه.

امجد: براحه شويه ياختي، بالعه راديو ههه هه.....، وانا ماشي في الشركه الصبح مخدتش باللي ان في مياه علي الارض ازحلقت ووقعت هه هه...... بس ما يقع الا الشاطر.

عفاف بغيظ: انت فيك حيل تضحك نشفت ريقي انا و البنت كنا قلقنين عليك وتلفونك مغلق.

امجد بدلع: كده يافوفه بدل متقولي سلامتك ياميجو ياحبيبي، وانتي يا رحيق تدلعني وتاخدي بالك مني.

رحيق بغيظ: سيبك منه ياخالتي .

امجد بجديه: الاستاذ سالم الابنودي مدير المصنع ساعدني ولحقني علي المستشفي، وعمل الواجب ومش كده كمان شحن التلفون وكلمكوا.

رحيق🦋.... حيث تعيش القصص. اكتشف الآن