افُعَـلَتُ بّـيّ كَلَ هِذٌآ وُآنٌتُ تُحًـبّـنٌيّ فُمِـآذٌآ .. ؟؟ لَوُ كَنٌتُ تُكَرَهِنٌيّ.
يكتب سالم في مفكرته:
وما كنت ممن يدخل العشق قلبه ولكن من يبصر جفونك يعشق.
أغرك مني أن حبك قاتلي وأنك مهما تأمري القلب يفعل.
يهواك ما عشت القلب فإن أمت يتبع صداي صداك في الأقبر.
أنت النعيم لقلبي والعذاب له فما أمرك في قلبي وأحلاك .
فياليت هذا الحب يعشق مرة فيعلم ما يلقى المحب من الهجر.اوقف كتابه وقال: بتعتبرني اخ، وتنهد و اكمل كتابه....
هكذا ساعيش اغار عليك دون علمك واحبك وانت لست لي، أخاف عليك وانت لاتدري..
اغلق المفكره وتنهد وقال: انا مش هقدر انام، الاحسن اخرج، غير ملابسه وخرج...
في غرفة رحيق وعفاف
رحيق لعفاف: انا حاسه اني زودتها ياخالتي، رفضته قدامه الكل، وهو انسان محترم، ساعدني وساعد امجد اخويا.
عفاف: انا من راي تروحي تتعذري له.
رحيق: اروح عادي يعني.عفاف بضحك اه روحي عادي، سالم ابن عمك.
رحيق: طيب الصبح هاعتذر.
عفاف حاضر ياقلبي ، تصبحي...
رحيق مش هقدر ياخالتي اسني الصبح، ضميري بيانبني.
عفاف: روحي دلوقتي وخلاص.ذهبت رحيق لغرفة سالم.
(غرفه سالم ورحيق جنب بعض)رحيق: بتخبط علي الباب مفيش رد.
رحيق بتنادي: سالم ياسالم، مفيش رد، وقالت لنفسها انا متاكد انه جوه لسه داخل قدامي من شويه،
يكون تعبان ولا حاجه، انا قلقت، ادخل ولا لا، طيب انا لو مشيت مش هقدر انام، لازم اطمن، ممكن يكون نايم، بس بعد الخبط ده كله ونايم،
هافتح الباب واللي يحصل يحصل.رحيق باعجاب زوقه حلو، مش نايم علي السرير ممكن في الحمام، ثم تنادي سالم ياسالم مفيش رد، كده يبقي خرج بقا، بكره الصبح اجي اعتذر له وخلاص.
خلاص رحيق خارجه من غرفه سالم، لمحت مفكره علي المكتب.
رحيق لنفسها: اكتب اعتذار في المفكره ، واريح ضميري، مسكت رحيق المفكره وقرات....
اتمنى أن اجد الحب الحقيقي
الحب ان اجدك دون أن اضطر للنداء.....
تاتي قبل ان الوح
الحب ان يسبق سوالك دمعي، وصوتك حاجتي....
الحب ان تعطي لانك تريد، لا لأنني اريد.رحيق بصدق: كلامك حلو ياسالم..
ماذا تعرف عن الحب
ان تثق
فالثقه اعلي مراتب الحب
ان من تحبه مهما غاب عنك لحظه...
فانه سيبقي في قلبك الي الابدجلست رحيق تقرا دون ان تشعر بالوقت وفجا تقول: يالهوي بقالي اكتر من ساعه قاعده بقرا، وخالتي عفاف زمانها قلقت عليا، قامت بسرعه تجري علي غرفتها.
في غرفه رحيق وعفاف
رحيق بنتهيده الحمد الله خالتي عفاف نايمه، حاولت النوم كثيراً، لكن طول الليل سهرانه بتفكر في الشعر اللي كاتبه سالم.
رحيق لنفسها: اول مره اشوف سالم بشكل مختلف، طلع رومانسي اوي وبيكتب شعر، ايه اللي بيحصل ليا، كل ده عشان بيكتب شعر، الموضوع عادي، وفجا قامت رحيق واعتدلت علي الفراش انا كنت رايحه اعتذر، يالهوي نسيت انا كنت راحه ليه، كلامك يابن عمي خالني انسي نفسي، وطير النوم من عيني.
فجا سمعت صوت غلق باب...
رحيق لنفسها: اكيد صوت باب غرفه سالم، يعني رجع، هو كان فين ياتري وسهران لغايه دلوقتي بره، انا اكيد حصلي حاجه، انا مالي، ادخل في حياته ليه، عادي خرج وسهر بره البيت هو حر، مالك يا رحيق...
أنت تقرأ
رحيق🦋....
Fanfictionيرمز معنى اسم رحيق إلى الخالص الصافي من خمر الجنة،هل صحيح ان لكل شخص قدر من اسمه اما للقدر راي اخر، فهل يكتب لرحيق ان تعيش وتذوق حلاوه الجنه. سالم الابنودي: ٣١سنه، عيون سوداء وشعر اسود قصير، واسمر قمحي، صعيدي متمسك بالعادات والتقاليد، ويرفض الزواج،...