البارت 13

12K 271 1
                                    

سالم يتكلم في  الفون: انا عايزك تقلب الصعيد النهارده ، ضيفه بقصر الابنودي اختفت.

محروس: امرك ياسالم بيه.

انهي المكالمه وجلس بجوار امجد وسال: انتم ليكوا اعداء في الصعيد؟.
عفاف بقلق: احنا من القاهر منعرفش حد هنا.
سالم بشك:  طيب انا امرت رجالتي بتدور عليها و علي الصبح هترجع.

خرج سالم من القصر

في العربيه عمل اتصال..

سالم: الو.. الواء مكرم انا سالم الابنودي
انا عايز  اعرف كل حاجه عن امجد مسعد مهندس امه عفاف وليه جاره اسمها رحيق عايز اعرف كل حاجه عنها، كلهم كانوا عايشن في القاهرة.
اللواء مكرم: ساعه و كل حاجه هتكون عندك.
انهي سالم المكالمه .

ذهب الي الاستراحه بتاعته ليريح اعصابه ويفكر مين خطفها؟ وعامله ايه دلوقتك؟ وليه اتخطفت؟ وبعد ساعه رن الهاتف

اللواء مكرم الو ياسالم.
سالم الو يامكرم بيه
اللواء مكرم: الشاب اسمه امجد مسعد عبد السلام، ثالته هندسه، ابوه مدرسه لغه عربيه مات من كام سنه، والام عفاف طارق ربه منزل، مفيش شبه عليهم بس البنت..
سالم: بلهفه خير يامكرم بيه
اللواء مكرم: البنت اسمها رحيق سالم محمد الابنودي سالم بصدمه: ايه قول تاني اسمها ايه.
اللواء مكرم: رحيق سالم محمد الابنودي ثالثه طب ابوها سالم الابنودي انقتل في حادث سرقه للتاكسي بتاعه من عشر سنين، والام زينه مسعودالمحمدي من الصعيد اتوفت من شهرين. والبنت مؤدبه وبتشتغل في صيدليه الدكتور  مدحت من عشر سنين وامها كانت خياطه.
سالم بتوهان: شكرا يامكرم بيه مع السلامه.

سالم لنفسه رحيق بنت عمي سالم، وعمي سالم مات لا انقتل وامها كانت من الصعيد، وكانوا عايشين في القاهره علي طول، بس ليه تتخطف؟ مين ليه مصلحه في ده؟ رن الهاتف مره اخري.
سالم: الو.. يامحروس لاقيتها طيب انا جاي.

ذهب سالم بسرعه علي المخزن القبلي المهجور
سالم: عرفت مكانها من اين!.
محروس: واحد رايح يصلي العشاء شاف ناس معاهم بنت مغمي عليها وبيحبسوهافي المخزن.
سالم بغضب: مسكت الكلاب دي.؟.
محروس: مسكت واحد، اللي كان بيحرس المخزن والتاني هرب بس علي مين علي الصبح هيكون عندك.

سالم: هي فين؟.

محروس جوه متخدر ونايمه ياسالم بيه.

سالم دخل المخزن وجد رحيق نايمه علي الارض وشعرها البني الحرير مغطي وجهها فشعر بالغيره، شالها في حضنه وخرج بيها علي بره، محروس اعرف مين اللي عملها.

محروس: حاضر ياسالم بيه.

ذهب الي سيارته وضعها برفق علي الكرسي واستدار وركب السيارة، ليقودها في طريقه الي القصر..
وبعد عشر دقايق .. يدخل سالم وهو حامل رحيق  ويضعها علي الاريكه بحنان...

امجد بخوف: هي كويسه؟.

سالم: كويس بس متخدره هتوفق في اي وقت.
امجد بجديه: احنا لازم نرجع القاهرة من بكره، الحمد الله، جت علي قد كده.
سالم بغرور: رحيق مش هتهمل دراها ياامجد.
امجد: بيتها ازاي؟.
سالم بجديه: عيله الابنودي مش بيرموا بناتهم بره، والكلب اللي وراء الخطف بكره هيكون تحت يدي.

الجد بجديه: سالم انت حفيدي الغالي لكن مينفش تاخد بنات الناس كده.
سالم لجده: تعرف رحيق تبقي مين، تبقي رحيق سالم محمد الابنودي
الجد بصدمه: مين؟.

رحيق🦋.... حيث تعيش القصص. اكتشف الآن