البارت21

11.1K 236 3
                                    

أقسم أنني لا يمكن أن أحبك أكثر مما أُحبك الآن، ولكني أعلم أنني سأحبك أكثر غدا...

رحيق بخجل: وبصوت خافت اه ياجدي.

الجد بمكر: بتقولي ايه يابنت ولدي.

رحيق بخجل: بحبه ياجدي.

الجد: ومواجفه(موافقه) علي الجواز؟.

رحيق بخجل: مواقفه ياجدي.

سالم بفرحه: صدقت ياجدي موافقه اهي، خلاص نكتب الكتاب النهارده والفرح الخميس الجاي.

الجد بدهشه: سبحان مغير الاحوال، ده سالم ولد ولدي، ريقنا نشف قبل سابق اتجوز ويقول لا مش بفكر في الجواز.
محمود بفرحه: لقي نصه التاني يابوي.

كامله بفرح: لوووووووي، اروح اوزع الشربات لوووولوووي.

رحيق بسرعه: بس كده بسرعه اوي ولازم احمد اخويا يكون موجود ولازم تتطلبني منهم.

سالم: بس...
الجد عندها حق ياولدي، دول اخواتها ولازم يعرفوا، وكمان فرح ولد ولدي الكبير وبنت الغالي لازم يكون فرح محصلش قبل سابق، والناس تحكي وتتحاكي عليه.

سالم: ليه ياجدي خير البر عاجله.

محمود: جدك عنده حق ياولدي، ده فرح ولاد الابنودي لازم نعمل فرح يشرفنا.

سالم لرحيق: اخوكي احمد فين؟.

رحيق: اخويا احمد مهندس معماري كبير وشركته كلفته ببناء  مصنع في اسكندريه وهو هناك دلوقتي مع مها مراته.
سالم بتسائل: طيب اسم شركته ايه؟.

رحيق بتفكير: هو مهندس في  شركه العامري للمعمار مكلف ببناء مصنع مواد غذائيةفي الاسكندرية. 

سالم بحب  : هكلمه واطلب ايدك ياستي منه .

الجد بفرح: الف مبروك ياولاد وانا بنفسي هجهز الفرح وهو انا عندي اغلي منكم، روحي ياكامله وزعي الشربات.

كامله بسعاده: حاضر من عنيا ياعمي. 

صعدت رحيق لغرفتها في فرح

رحيق لعفاف: هيطلبني من اخويا.
عفاف: مين هيطلبك؟.

رحيق بحب سالم هيطلبتي من اخويا احمد.

عفاف انتي وافقتي تتجوزي سالم.

رحيق:اه  قولت لجدي موافقه ياخالتي، انا حسيت اني ملكه ياخالتي، تصدقي سالم طلع بيحبني من زمان وكان بيكتب ليا كل الكلام اللي مفكرته،وقالي تتجوزني وواقفت.

عفاف لرحيق: انتي بتحبي سالم؟.

رحيق:  هاكدب لو قولت لا انا بعشقه، طول اليومين اللي فاتو انا كنت هموت من القلق، حبيت كلامه، كنت بزعل لما افكر  انه ممكن بيكتب لواحده تانيه،
لكن اول ماعترف ليا بكل حاجه، قولت مستحيل اكون لحد غيره، واحد عاش يحب واحده عمره ماشافها ولاعرفها و رفض  فكره الجواز.

عفاف بفرح: الف مبروك ياحبيبتي وربنا يكملك علي خير، انا كنت عافه انك بتحبه.
رحيق عرفتي ازاي؟.
عفاف بضحك: اليومين اللي سافرهم كنت بتروحي غرفته بالليل تقعدي فيا لوش الصبح.

رحيق بخجل كنت بروح اقرأ شعره عشان انام، وحشني لما كان غايب.
عفاف بحب: الف مبروك ياقلبي، والله هتوحشني لما تتجوزي ابقي تعالي زوريني واسال عليا واياكي تنسيني.

رحيق بحب وقامت حضنتها وقالت  : انتي امي التانيه معقول انسالكي في حد ينسي امه.

في مصنع منتجات الثروه الحيوانيه للابنودي...

سالم في مكتبه يتكلم في الهاتف ويقول انا عايز الموضوع يخلص بسرعه ياقاسم وياريت النهارده قبل بكره.
قاسم بضحك: خلاص ياصحبي، علم وينفذ.
سالم: وده العشم ياصاحبي.
قاسم بضحك: اخيرا هتجوز  ههه هه.... واشوفك عريس هي الدنيا حصل فيها ايه هه ههه...

سالم بجديه: نفذ اللي قولتلك عليه و مع السلامه.
قاسم بحب: حاضرياصاحبي، الله يسلمك.

بعد انتهاء المكالمة
سالم لنفسه يومين وهتكوني مراتي يارحيق حياتي.








رحيق🦋.... حيث تعيش القصص. اكتشف الآن