Demek 3 güne düğün olacaktı ? Ama ben evlenecek olmayı sindirememişken nasıl bir anda evlenirdim ?
Bu kadarı çok fazla geliyordu artık bana, durdurak bilmeden akan gözyaşlarımla anlamsız bir şekilde gözlerim herkesi taramaya başlamıştı. Babam üzgün görünüyordu şu bir kaç saat içinde çökmüştü sanki , annem ve ablamlar ağlaşıyorlardı abimler halâ kendilerine gelememişlerdi öfke dolu bakışlarla Baran abimlere bakıyorlardı .
Gözlerim celladım olacak caniye Berzan Ağa ya takıldı bu kez . O da bana kitlenmiş bir şekilde bakıyordu öfkeli ve her an üzerime atlayıp beni acımasızca parçalara ayıracak gibi duruyordu . Bu adamın olayın tek suçlusu benmişim gibi bakışları ve tavırları , beni gereğinden fazla geriyor ve öfkelendiriyordu . Bu nasıl bir düşüncesizlikti sen ne kadar beni istemiyorsan bende en az o kadar seni istemiyorum Berzan Ağa , bu tavırlar neye onu anlamıyorum. Sanırsın zorla kendimi nikahına aldırıyorum .
" Peki Azad Ağa tez zamanda hazırlıklara başlarız ." Dedi annem .
Azad Ağa onaylar şekilde başını sallamıştı . Berzan Ağa ile birlikte babamlardan müsaade isteyip gittiler. Zerda yı da korumlar almıştı düğüne kadar Azad Ağa nın konağında kalacaktı .
Yorgun adımlarla merdivenden çıkarken bir anda bağırışmalar kulaklarıma doldu . Aceleyle arkamı döndüğümde Hazar abimin Baran abime saldırdığını gördüm . Ferzan abim ve babam ayırmaya çalışıyorlardı .
" Niye yaptın lannn bunu niyee niye ! Hiç mi Avşin ' i düşünmedin ha hiç mi ! Nasıl kıyabildin lan ona nasıll ?!"
Baran abim cevap vermek bir yana dursun yediği dayaklar için ah bile demiyordu pişmanlık gözlerinden okunuyordu ama ne fayda olan olmuştu artık .
" Cevap ver lannn cevap ver ! Ne diye ağlıyorsun lan ne diye! Pişman mısın? Hiç sanmam ! Sonunun böyle biteceğini biliyordun o yüzden kalkıp da karşımda timsah gözyaşları dökmeee ! Sen Avşin in hayatını çaldın lann sen benim kardeşimin hayatını çaldın ! Allah senin de sevdanın da belasını versin ! Bu nasıl sevda lan bu nasıl sevda ! Nasıl sevda ki sırf kendi sevdanız için iki aileyi düşman iki masumu da birbirine mahkum ettiniz ! "
" Tamam oğul durasın artıkk ! Olanla olmuşa çare yoktur . "
" Ne demek olanla olmuşa çare yok babaa ! Bu it o kızı kaçırmasaydı bunlar olur muydu ? Haa hadi kaçırdı ve iki seçenek vardı peki neden bu ite kıyılmadı da benim bacıma kıyıldı ! Neden baba nedenn ! Neden oğlumun günahı diyip ölümse ölüm ben bu günahı kızıma ödetemem demedin de berdeli kabul ettin babaa ! Madem birbirlerini o kadar seviyorlardı cennette kavuşsalardı ya ."
" Hazarrr! Yeter sınırlarını aşıyorsun artıkk !"
" Abim haklı baba suçta günahta Baran itinin Berzan Ağa nın içeride söylediklerini duydun ona rağmen ne diye kabul ettin bu berdeli ?"
" Ne demiş Berzan Ağa ? Ne demek ona rağmen kabul ettin ? Ne diyor Ferzan Cemal Ağaa ! Neymiş Berzan ın dedikleri !" Dedi annem şüpheli ve korkulu gözlerle bakıyordu babama . Alacağı cevaptan korkuyor gibiydi.
Babam başını eğmiş susmayı tercih etmişti o da biliyordu bana kıydığını .
Biliyordu ama baba yüreği işte bir evladının ölümünü görmektense diğer evladını harcamayı tercih etmişti. Ölüm düşüncesini kaldıramamıştı koca yürekli babam . Ona da kızamıyordum ki ." Sana diyorum Cemall ne dedi Berzan ! "
" Ben diyeyim ana ne dediğini Avşin' e gün yüzü göstermeyecekmiş , bizlerle görüşmesini yasaklayacakmış , hizmetçilerin hizmetlisi yapacakmış!! "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BERDEL DAVASI
RomanceKusura bakma Berzan Ağa istemeden oldu ." Berzan Ağa duraksasa da o da benden uzaklaştı. "Dikkatli olsana biraz !" Onun gereksiz tavrına aldırış etmeden hızla konuşmamız gerektiğini söyledim " Acelem var Berzan Ağa ! Acilen seninle konuşmam gere...