Kınadan sonra eve geçmiştik. Annemler önden çıkmışlardı salondan, sonra da biz çıkmıştık. Ben , Mizgin ,Delal ve Şilan Berzan ın arabasındaydık . Berzan la yanyana oturmamıza rağmen bir kez olsun dönüp bakamamıştım konuşmamızı gerektiren bir durum olmayınca konuşmamıştık. Konağa varınca kızlar inmişlerdi ben de inmek için kızların yardımını bekliyordum . Mizgin ve Delal yardım etmek için kapımı açınca Berzan bir anda konuşmuştu
" Bekle biraz. Sonra inersin."
Berzan 'dan böyle bir şey beklemediğim için bir anlığına şaşırmıştım ama hemen kendimi toparladım.
"Peki."
Kızların sırıtmalarına göz devirip tekrar yerime oturmuştum. Berzan a dönüp ne diyeceğini merakla beklerken sonunda konuya giriş yapmıştı.
"Avşin bugünkü gelinlik olayında haklıydın ama bende haklıydım."
"O nasıl oluyor ya."
" Sen kızmakta haklıydın bende beğenmemekte. Seninle açık açık konuşacam her ne kadar zorunlu bir ilişki yaşıyor olsak da sonuçta sen bugünden sonra benim karım sıfatındasın insanların sana bakınca bakışlarının beğeniden ziyade arzuya dönmesine izin veremezdim."
Şaşkınlıkla ve utançla yüzüne bakmıştım. Benim seçtiğim gelinliklerin hiçbiri arzu yaratacak kadar açık saçık değildi . Ayrıca bu tarzdaki düşüncelerini açık açık söylemesi utanmamı sağlamıştı.
" Seçtiğim gelinliklerin gayet üsturuplu olduğunu düşünüyorum Berzan . Ayrıca senden öte bende bir Ağa kızıyım bu yüzden davranışlarımın ve kıyafetlerimin hangi ölçüde olması gerektiğini gayet iyi bildiğimi düşünüyorum . Bu saatten sonra da karın olacağımın ve bir Ağa ile evlendiğimin de farkındayım.
" İyi o zaman kıyafet konusunda bir daha uyarmama gerek Yok diye düşünüyorum ."
Bu adamın gereksiz çıkışları sinirlenmeme sebep oluyordu .On saniye önce sakince konuşurken bir anda ruh hali değişebiliyordu . Kendim için güzel Rabbim den sabır dileyip cevap verdim .
"Bugünkü uyarıya da gerek yoktu Berzan. "
Cevap vermeden yüzüme bakıp sonra uzanıp önümdeki torpido gözünü açtı içinden bir kutu çıkartmıştı.
"Bu senin telefonun . Bugün siz alışverişdeyken almıştım Vermeyi unutmuşum."
" Benim bi telefonum var buna gerek yok."
"Telefonun var mı diye bir soru sorduğumu hatırlamıyorum? Varsa da umrumda değil bundan sonra kullanmanı istemiyorum. Benim aldığımı kullanacaksın artık ."
Şuan da ağzına iki tane çarpmamak için kendimi zor tutuyorum cidden . Kendime sakin ol uyarıları verdinten sonra onaylamıştım.
"Peki ."
"Ayrıca sadece benim numaram kayıtlı. Numaranı kimseye vermeni istemiyorum. Ailene dahil ."
Artık sinir sınırlarımı zorlamaya başlamıştı.
" Pardon? Ne demek ailen dahil !?"
" Duydun işte ben o sözleri havada kalsın diye söylemedim. Abinin yaptığı yanına kâr kalamaz . Yarından itibaren görüşmenize de konuşmanıza da izin vermiyorum. Hem ailen de sen de bunu bilerek kabul ettiniz bu evliliği öyle değil mi ?"
Artık kendime hâkim olamıyordum .
Kızacak olmasına aldırmadan konuştum ."Bu düşüncelerin O zaman da saçma gelmişti şuan da saçma geliyor ! kardeşinin kaçmasına da şuan seninle evleniyor olmamdan da ben seni suçluyor muyum ? Suçlamıyorum ben kaderime razı gelip sana uyum sağlamaya çalışıyorken sen neden hâlâ beni suçluyorsun Berzan ?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BERDEL DAVASI
Любовные романыKusura bakma Berzan Ağa istemeden oldu ." Berzan Ağa duraksasa da o da benden uzaklaştı. "Dikkatli olsana biraz !" Onun gereksiz tavrına aldırış etmeden hızla konuşmamız gerektiğini söyledim " Acelem var Berzan Ağa ! Acilen seninle konuşmam gere...