4. bölüm

569 24 12
                                    

" Sabah sabah ne bu gürültüü !!"

" Kalk hadi oğul, kahvaltı hazırdır ,aşağı in kahvaltıdan sonra hazırlanıp Avşin' i almaya gideceğiz daha ."

Beynim son cümleyle birlikte uyanmıştı. Dün gece yaşadığımız kabus tekrarladı beynimde ,öfke tekrar kanıma işlerken yataktan fırladım uyumanın zamanı değildi.

" Alışveriş falan yok ana ! Al o kızı git ne yapıyorsanız yapın bir de karım sıfatıyla gezdirip alışveriş mi yapacam ona !"

" Berzan daha fazla üzme beni oğlum . Ben de neyin ne olduğunu iyi biliyorum ama gel gör ki artık elden bir şey gelmez . Hâl böyleyken ne yapmamızı bekliyorsun ,kardeşini mi öldürtelim , onların yaptığını ,suçu günahı olmayan kızcağıza mı yükleyelim hı ne yapalım sen söyle? Elden ne gelir oğlum bu saatten sonra karar bellidir, bizler hepimiz ne kadar suçsuz isek Avşin de o kadar suçsuz ."

Bunların bende farkındaydım ama bu öfkeyi kusabilecegim biri lazımdı o kurban da Avşin seçilmişti . Yapacak bir şey yok ,başına gelecekleri çekmek zorundaydı artık .

"Ana son sözümü söyledim şimdi odamdan çık da giyineyim ."

" Tamam oğlum ,öyle olsun ."

O kızda farklı bir hava vardı ama bu kardeşimi kaçıran itin kardeşi olduğu gerçeğini değiştirmiyordu . O yüzden akıl bulandırmaya o aileyi ödüllendirmeye hiç niyetim yoktu . Oğullarının yaptıkları yanlarına kâr kalmayacaktı. Buna izin vermezdim . Ailemizin namusunu, düşeceği durumu hiçe sayanları hiçbir şey olmamış gibi sevindiremezdim .

Hemen hazırlanıp balkonda kahvaltı masasına geçen ailemin yanına geçtim bende . Kahvaltıda kimsenin sesi soluğu çıkmıyordu. Kahvaltıdan sonra işe gitmek için ayaklanmıştımki babamın sesiyle durdum .

" Bugün işe gitmiyorsun Berzan . Annenle Avşin i düğün alışverişine götüreceksin ."

Damarlarıma oluk oluk işleyen sinirle birlikte yavaş bir şekilde babama döndüm şuanda kalplerini kırmamak için büyük bir çaba sarf ediyordum .

" Bennnn hiççbir yeree gitmiyorummmm baba ."

" Ne dediğimi duydun Berzan . Bugün işe gitmiyorsun ."

" Baba ne demek işe gitmiyorsun ? Ben alışverişe falan gitmiyorum . Onlar kim ki bir de kızlarını alıp düğün alışverişine çıkartacam! O ite ve ailesine bir de ödül verelim isterseniz ! Olanları nasıl kabullenebiliyorsunuzz!! Bu normal bir evlilik değil o sebeple de kimse bana örf adet gibi şeyler beklemesin ! Haydi Allah a emanet! "

" Berzannn! Gideceksin diyorsam gideceksin ! Cemal Ağa kırk yıllık dostumdur . Baran ın ayıbını onlara ödetemem .Biz böyle insanlar değiliz oğlum . Biz ne kadar suçsuz isek Avşin ve ailesi de o kadar suçsuzdur. Olan olmuş karar Berdelse bizde buna uyacaz artık gereği neyse bize düşen onu uygulamak . Kırma beni oğlum ."

Babam haklıydı ama içimdeki yangın sönmek bilmiyordu . Biz bunların hiçbirini hak etmedik . Eski günleri anımsayınca aslında Cemal Ağa yı babam gibi severdim . Ferzan ve Hazar dostumdu benim.Baran iti bizlerden küçük olduğu için onunla çok da samimi sayılmazdık . Kızları da tanırdım ama gelenekler gereği aynı ortamda bulunup konuşmuşluğumuz yoktu .

" Peki . Hazırlanın çıkalım ana."

" Sağolasın oğul, sağolasın. "

Annem ve Zerda hanım hazırlanıp gelince Cemal Ağa nın konağına doğru yol aldık .

AVŞiN DEN

Sabah gözlerimi açar açmaz annem dalmıştı odama.

" Avşin hazırlan kızım Dilşah haber yollamış Berzan ile birlikte düğün alışverişine çıkacakmışız .

BERDEL DAVASI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin