Budayakan vote & commentHappy reading guys 🥰
Sorry Typo ✌️
🔗
1 tahun sudah berlalu... dimana aku tidak pernah lagi pulang kerumah eomma dan appaku... Selepas terakhir kali aku pulang... Kedatanganku tidak pernah disambut dengan baik malah eomma dan appaku saja masuk kebilik semata-mata tidak ingin melihatku ...
Huh !
Sesak bukan .
Hatiku merintis
Aku benar-benar terbuang !!
Sakit weii.
Hatiku memekik kerana merasa amat sakit... Jiwaku yang kian rapuh hanya mampu merintih sendiri dan menyesali apa yang terjadi.
Sejak itu aku membuat keputusan untuk tidak pulang lagi kerumah eomma dan appaku ... Bukan aku tidak rindu pada mereka ... Tapi aku tidak sanggup berdepan dengan mereka...
Hmmm.. Apakah aku Anak derhaka ?
Mybe !!
Tapi apa aku boleh buat... Kehadiranku saja membuatkan mereka tidak merasa nyaman mungkin? Aku tidak penduli lagi setelah itu .
Setiap hari hidupku hanyalah berkerja untuk menampung keperluan seharianku . Teahyung selalu mengajakku tinggal bersamanya dan berkerja disyarikat appanya tapi aku menolak ...
Entahlah .
Aku tidak mahu menyusahkannya lagi , lagipun aku sudah bahagia hidup bergini . Ada masa aku akan lepak bersama Teahyung dan hoseok di sebuah bar milik namjoon hyung dan seokjin hyung.
Mungkin kamu bertanya-tanya siapa namjoon dan seokjin .. mereka adalah jiranku , Aparment kami bersebelahan dan mereka berdua suami isteri .
Aku kenal mereka pun sudah setahun semasa aku mula-mula pindah ke apartment itu , jadi aku keseringan ke bar milik namjoon hyung itu.
Sejak akhir-akhir ini , kepalaku selalu sakit ... dan mualku semakin menjadi-jadi.. kadang kala aku tidak lalu makan dan menjadi cepat letih , aku tidak tahu kenapa ?
Sehingga semasa aku berada dioffice , temanku rose dan yeojun menegurku
" Jimin , are you okey ? "
Tanya rose tiba-tiba mendekatiku
" Urm... Kenapa .. aku okey "
Ujarku padanya sambil mengetik keyboard meneruskan perkerjaanku yang tidak pernah habis ,
Padahal dalam masa yang sama aku merasa mual dan kepalaku amat sakit entah kenapa ..
" Betul ke kau okey ni... Muka kau kenapa nampak pucat semacam je "
Tanya yeojun yang memandangku pelik dan penuh pertanyaan sambil bangun dari kerusi dan mendekatiku
YOU ARE READING
TAKDIR HIDUPKU | JIKOOK
Teen FictionSipnosis Kami sudah membuat kesepakatan... Appa dan uncle Jeon dah berbincang tentang perkara ini... Dulu appa dan uncle Jeon pernah berjanji akan menjodohkan anak kami berdua , jadi sekarang appa akan menepati janji kami! Maksud appa? Appa nak ka...