Budayakan Vote & Comment
Happy reading guys 🥰
Sorry Typo ✌️
°°^^°°
Setelah pembualan antara Jungkook dan Jimin pagi itu... Jimin hanya menutup matanya ... dengan alasan ia penat.
Keluarganya dan keluarga jungkook yang sempat datang menjenguknya tengahari itu , Jimin hanya diam dan mengangguk saja pertanyaan mereka.
Ia hanya melihat eomma dan appanya tersenyum dan memeluknya , hatinya sakit entah kenapa ? Apakah kerana ia menipuku tentang Ailee atau adakah ia pernah tidak memperdulikanku dulu... Aku tidak tahu.
Eomma dan appaku tersenyum bahagia melihat aku sudah bangun ... Aku benar-benar merasa tertekan... Entah kenapa jiwaku menjadi gundah gulana bergini.
" Jim sayang... Mari makan .. biar eomma suapkan " ujar eommaku tersenyum padaku
" Tidak perlu.. nanti Jim makan sendiri " ujarku bersahaja yang membuatkan mereka terkejut dengan layananku terhadap mereka
" Apa Jim masih marahkan eomma " tanya eommaku yang sudah berkaca matanya.
" Bukankah Jim harus bertanya seperti itu " ujarku yang membuatkan eomma dan Appaku terperanjat
Jungkook mengengam tanganku dan aku menepisnya .
" Jim penat... Nak tidur .. maaf " ujarku menutup mataku sambil menarik selimut menutup separuh mukaku
" Tapi Jim.. Jim harus makan dulu..." Ujar eommaku yang menarik selimutku
" Mianhea , Jim akan makan nanti saja... Tidak usah pendulikanku lagi " ujar aku menarik selimut
Eomma sudah menangis teresak esak.. masuk ke dalam pelukan appaku.
" Jim sayang... appa bawa eomma pulang dulu ya.. nanti appa dan eomma datang lagi " ujar appa Jimin.
" Apakah kau menarik balik report tentang kemalangan Ailee " tanya Jimin tiba-tiba bangun
" Apa maksudmu Jim " tanya appaku yang sedikit terkejut
" Ailee sudah meninggalkan... dan kalian menipuku " ujar Jimin yang membuatkan eomma dan appaku terkejut.
" Jim sayang.. apakah kau sudah ingat semua " tanya eommaku ...mama dan papa jungkook hanya diam dari tadi dan menghampiri ranjang.
" Aku sudah mengingati semua.. Ailee meninggal dan kalian mengatakan aku membunuhnya ... Demi sebuah kemaafan dari kalian.. aku sudah tunaikan permintaan kalian.. untuk berkahwin dengan Jungkook " ujar Jimin menatap diluar jendela.
" Mianhea Jim... Eomma dan appa salah... Kami tidak seharusnya menuduhmu " ujar eomma Jimin teresak-esak
" Betul tu Jim... Maafkan appa nak " ujar appa Jimin
" Aku tidak menyalahkan kalian.. ya aku salah melupakan adikku sendiri sehingga aku tidak mampu membantunya sewaktu ia dilanggar lari" ujar Jimin.
YOU ARE READING
TAKDIR HIDUPKU | JIKOOK
Teen FictionSipnosis Kami sudah membuat kesepakatan... Appa dan uncle Jeon dah berbincang tentang perkara ini... Dulu appa dan uncle Jeon pernah berjanji akan menjodohkan anak kami berdua , jadi sekarang appa akan menepati janji kami! Maksud appa? Appa nak ka...