Vanaf het moment dat de deur achter ons dicht viel, lagen we op de grond van het lachen. Ik zette me recht op de grond tegen te muur en hield mijn buik vast van het lachen. Dries kwam tussen zijn lachen door naar me toe gekropen en ging naast me tegen de muur zitten. Zijn schouder raakte lichtjes de mijne en hij keek me vanuit zijn ooghoeken aan. Ik sloeg mezelf op mijn hoofd en glimlachte nu nog enkel.
'Mijn God. Dat was een goeie eerste ontmoeting', zei ik sarcastisch
Dries grinnikte. 'Als je het zelf zegt.'
'Ik kwam buiten gerend voor mijn leven in mijn pyjama en net als ik dacht dat het niet erger kon, kom jij buiten in je bloot bovenlijf met een vis in je handen.'
We moesten allebei lachen. Hij legde zijn hand op de mijne en keek me aan. 'Sorry dat ik je voor schut heb gezet.'
Ik schudde mijn hoofd en glimlachte.' Is niets. Nu weten ze waar ze aan toe zijn nu ze naast ons wonen.'
'Wat was dat met die jongen?' vroeg hij ineens dood serieus.
Ik keek hem vragend aan.'Geen idee, misschien heeft hij problemen,' zei ik waarna ik op mijn hoofd tikte om uit te leggen wat ik bedoelde.
'Dat bedoel ik niet. Cam, je kon je ogen niet van hem afhouden en hij leeg je wel ter plekke uit te kleden met zijn ogen.'
'Ik keek helemaal niet naar hem. Waarom praten we hier zelf over? Je lijkt wel een grote jaloerse broer,' grapte ik.
Hij keek me met opgetrokken wenkbrauwen aan.'Misschien ben ik wel je grote jaloerse broer? Of misschien wil ik dat wel zijn!'
Ik grinnikte.' Oké dan, broer,' zei ik met een extra nadruk op broer,'maak me nu ontbijt, ik heb honger. Grote broers doen al het werk en kleine zusjes mogen toekijken en commentaar geven. Je hebt er zelf om gevraagd dus wil ik geen geklaag van jou horen.'
Hij trok een wenkbrauw naar me op en keek me aan met DE blik.
'Hoe durf je DE blik naar me te geven?!' schreeuwde ik gespeeld terwijl ik dramatisch recht kwam.
Hij haalde zijn schouders op.' Grote broers geven die nu eenmaal aan hun kleine zusje.'
'Kom me nu niet zeggen dat je zo'n grote irritante broer bent. Want dan mag je van mij in de kelder gaan zitten.'
Hij grinnikte en kwam ook recht.
'Kom, ik maak je wel ontbijt voor één keer. Maar we kappen met het broeder- zuster gedoe. Het is net ietsje te raar.'
Ik glimlachte en zei oké, waarna hij mijn hand pakte om me mee te trekken naar de keuken. Ik trok mijn hand uit de zijne en hij draaide zich gekwetst om.
'Sorry,ik was gewoon van plan om even naar boven te gaan en een t-shirt voor je te halen,' verontschuldigde ik me.
Hij grijnsde.'Waarom? Is mijn lichaam te sexy om aan te zien?'
Ik deed zo'n luide fake lach en deed alsof ik tranen weg wreef van het lachen.
'Niet hopen,Dries.'
Maar stiekem bekeek ik zijn bovenlichaam nog eens en hij had gelijk. Het is best wel sexy. Ik mis de tijd dat hij nog niet naar het sportcentrum ging. Dan had hij niet zo'n lichaam om op te kwijlen.
'Oké, nee grapje, je kan ermee door.'
Hij snoof en keek me fake beledigd aan.' Ik ga al bijna een jaar naar het fitness- centrum zodat jij me zou kunnen zeggen dat mijn lichaam goddelijk is en wat krijg ik!? Een simpele, het kan ermee door! Camille, je kwetst me diep.'
Ik glimlachte en gaf hem een klopje op zijn gespierde arm.' Sorry tijger. Maar ik heb honger dus ga jij eten klaarmaken,dan haal ik je t-shirt.'
Hij knikte en we gingen beide onze eigen weg.
JE LEEST
The one next door & me
Teen FictionWanneer Camille op een dag opstaat en ziet dat het huis naast het hare na meer dan een jaar eindelijk verkocht is, kan haar enthousiasme niet meer op. Ze hoopt op een plaatsvervangster van haar oude jeugdvriendin, Ellie, die vroeger in het huis naas...