'Dussss... ,' zei ik terwijl ik me op mijn wit met roze bed liet zakken,' dit is mijn kamer. Ik zou zeggen doe alsof je thuis bent, maar ik wil niet weten wat voor perverse dingen jij allemaal in je kamer doet, dus doe maar zo beschaafd mogelijk.'
Ik was er blij en dankbaar om dat we allebei negeerden wat onze ouders gezegd hadden.
Hij grijnsde naar me.'Nee, je hebt gelijk, dat wil je inderdaad niet, maar geen zorgen, ik gedraag me wel. Ik ben niet zo'n onbeleefde boer als je denkt dat ik ben.'
Hij liep door de kamer en ging bij mijn witte bureau staan. Hij draaide zijn rug naar me toe en bekeek al mijn jeugdfoto's met mij en mijn vrienden of familie. 'O God, ben jij dat?' vroeg hij wijzend naar een foto van een meisje met extreem krullend blond haar en een mond vol chocolade, naast haar stond een meisje, met bruin haar, het blonde meisje uit te lachen. Ellie, dat was een foto van mij en Ellie toen we in het derde kleuterklasje zaten. Ik weet nog dat ze bij mij kwam en we het prachtige idee hadden om een toneeltje te spelen. Ik was het chocolade monster en zij een prinses. Er moeten daar nog ergens beelden van in huis liggen. Die moet ik nodig eens opzoeken en vernietigen voor die beelden mijn leven vernietigingen.
'Ja, dat ben ik. Lach me maar uit', zei ik geïrriteerd.
Hij schudde zijn hoofd.'Ik lach je niet uit, ik vind je juist schattig. Ik zou in de foto willen gaan en je knuffelen.'
Ik lachte. 'Ja, en ik ben getrouwd met Rudolf het rendier. Ben je misschien een pedofiel ?'
Hij keek me over zijn schouder kwaad aan.'Ik ben de boosdoener hier, dat is mijn taak. Jij hoort lief en verlegen te zijn.Veel plezier met Rudolf jullie krijgen vast en zeker mooie kindjes, hopelijk met de neus van hun moeder. En nee, ik ben geen pedofiel. Ik voel me niet aangetrokken tot de zes jarige jou, ik zou je alleen maar willen knuffelen omdat je schattig bent. Leer toch eens een complimentje aannemen.Ik voel me alleen aangetrokken tot de jou in het nu.'
Ik keek hem niets begrijpend aan.'Waarom moet ik lief en verlegen zijn? Jij doet niet lief dus ik ook niet. Verlegen ben ik nooit geweest.'
Ik koos er bewust voor zijn laatste zin te negeren. Misschien helpt dat wel tegen zijn ego.
Hij draaide zich terug om, ging tegen mijn bureau geleund staan en sloeg zijn armen over elkaar. 'Omdat het zo altijd is bij de beste liefdes verhalen. Stoere jongen, lief meisje. Complete tegenpolen, maar je weet, tegenpolen trekken elkaar aan.'Ik trok een wenkbrauw naar hem op. Hij begreep het echt niet, wat een loser. 'Hoor eens. Dit,' zei ik wijzend van mij naar hem,' gaat geen liefdesverhaal worden. En ik ben niet verlegen, maar wel aardig. Dus doe geen moeite, ik vind je niet leuk. Laten we eerlijk zijn, je bent een eerste klas eikel. Ik ben geen eekhoorn en voel me dus niet tot je aangetrokken. Je verspilt je tijd, Matthieu. Er lopen hier veel mooiere meisjes rond.'
Hij glimlachte.'Is Dries je vriendje? Trouwens, is dat het probleem? Denk je dat ik je zal laten stikken voor een mooier meisje. Wel, ik heb nog nooit een mooier meisje gezien en je mag dan wel denken dat ik een player ben, dat ben ik totaal niet. Je kent me niet Camille.'
'Nee, Dries is mijn beste vriend. Hij is een soort van broer van me. En nee dat is het probleem niet, het probleem is dat ik zelf niet bij je kan staan, want je ego is te groot, het staat in de weg. Ik zou je niet kunnen knuffelen of zo, want dat grote ego van je zou me tegenhouden. Zoals ik al zei, je bent een eikel. En ik hoef je niet te kennen om te weten dat dit niets word', antwoordde ik. Ik moest wel blozen om zijn compliment, maar liet mijn haar zoveel mogelijk voor mijn gezicht vallen zodat hij het niet zou merken. Hij meende het waarschijnlijk toch niet. Hij probeerde me alleen binnen te doen en was nu vast en zeker tevreden met zichzelf omdat hij die lelijke koe nog maar even deed geloven dat hij haar knap vind.
JE LEEST
The one next door & me
Teen FictionWanneer Camille op een dag opstaat en ziet dat het huis naast het hare na meer dan een jaar eindelijk verkocht is, kan haar enthousiasme niet meer op. Ze hoopt op een plaatsvervangster van haar oude jeugdvriendin, Ellie, die vroeger in het huis naas...