NADIA tersenyum kecil melihat cincin di jari manisnya. Tidak sangka dia sudah bergelar isteri kepada Aidan. Masih dia ingat lagi dalam tempoh 3 hari itu. Bertungkus lumus dia menyiapkan dokumen perkahwinannya. Syukur kerana segalanya urusannya dipermudah. 3 hari yang sangat memenatkan buatnya. Walaupun penat tapi dia gembira. Kerana dia berjaya juga tempuhi cabaran dari mamanya.
Majlis pernikahan tadi berjalan dengan lancar. Walaupun ada tetamu yang menyoalkan mengapa pengantin perempuan bertukar. Ada juga yang mengatakan dia merampas Aidan dari bekas tunangnya. Nak saja dia sembur orang yang buat fitnah tu. Tapi terpaksa dia bersabar. Biarlah apa yang mereka mahu kata. Yang penting, dia dah kahwin. Tapi yang paling penting suami dia adalah Aidan Nazhan dan bukan Amirul.
“Teringatkan suami ke adik ipar?” tegur Naziha. Wanita itu tersenyum nakal. Nadia ketawa kecil.
“Mana ada,” sangkal Nadia. Naziha mencebik bibir.
“Eleh. Jangan nak menipu. Aku perhati aje kau dari tadi. Tersengih-sengih tengok cincin tu.”
Nadia cuma tersenyum.
“Aku masih tak percaya yang kau jadi adik ipar aku. Macam mana kau boleh kenal Naz?” soal Naziha.
“Aku selamatkan adik kau dari hampir dilanggar 4 hari lepas. Aku tak tahu pula yang dia tu adik kau,” balas Nadia. Membulat mata Naziha dek kerana terkejut.
“Seriuslah? Dia tak ada cerita pula fasal tu.”
“Mungkin dia tak nak buat kau orang risau,” kata Nadia, sekadar mahu menyedapkan hati Naziha.
“Oh ya, pandai ya kau manfaatkan masalah yang menimpa adik aku tu,” usik Naziha. Nadia tersengih sahaja.
“Tapi kau yakin ke buat semua ni? Kau bukan kenal lagi adik aku tu macam mana.” Naziha menyoal dengan nada sedikit gusar.
“Walaupun aku belum kenal adik kau sepenuhnya. Tapi aku yakin dia seorang lelaki yang baik. Buktinya, kau tak halang pun masa aku beritahu kau yang aku nak kahwin dengan dia. Kalau dia bukan lelaki yang baik, kau sebagai sahabat aku mesti kau tak mahu aku menderita. Kan?” kata Nadia. Naziha ukir senyuman kecil seraya merangkul mesra bahu Nadia.
“Mestilah aku nak kau bahagia. Apa pun terima kasih sebab terima adik aku. Bukan tu aje, kau juga dah selamatkan maruah keluarga aku,” kata Naziha.
“Jadi, misi kau dah selesai kan?” soal Naziha lagi. Nadia angguk kepala bersama senyuman mekar.
“Ya. Alhamdullilah. Aku dah kahwin. Tak perlu lagi aku pening kepala dengan permintaan mama aku tu.”
“Selesai bab cari calon suami. Tapi kau kena ingat, masih ada bab yang belum kau selesaikan. Bab hala tuju hubungan kau dan Naz selepas kahwin. Tak akanlah kau kahwin dengan dia semata-mata nak penuhi permintaan mama kau,” kata Naziha.
YOU ARE READING
[COMPLETED] AIDAN DAN NADIA
RomanceAIDAN NAZHAN x NADIA ATHIRAH Tidak pernah terlintas dalam fikiran Nadia Athirah untuk berkahwin. Namun gara-gara desakan daripada sang ibu yang memintanya kahwin, terpaksa juga dia mencari calon suami. Jika dia tidak jumpa calon suami dalam tempoh y...