SELEPAS bertemu dengan Encik Sufian, Aidan membawa Nadia ke Taman Central, Desa Parkcity. Sudah alang-alang keluar ni, dia bawa sajalah si isteri bersiar-siar mengambil angin segar.
Genggaman tangan diperkemaskan Aidan. Tersedar dengan perbuatan itu Nadia mendongak kepala memandang si suami. Bibir mengoyakkan senyuman manis.
“Terima kasih sebab bawa saya jalan-jalan dekat sini,” ucap Nadia. Aidan membalas senyuman si isteri.
“Perkara kecil aje sayang. Dah 10 minit kita jalan. Awak masih larat?” Aidan bertanya. Dia sebenarnya risau dengan Nadia.
“Larat lagi. Lagipun, doktor ada cakap kena rajin berjalan. Supaya pintu rahim lebih cepat terbuka dan mudah untuk bersalin nanti,” balas Nadia. Aidan angguk kepala.
“Abang tahu. Saja tanya. Mana tahu awak tak larat dah nak jalan.”
Nadia melihat di hadapan sana ada sebuah kerusi batu.
“Kita jalan sikit lagi. Lepas tu kita duduk dekat sana,” kata Nadia sambil menunjuk ke arah kerusi batu tersebut.
“Okey sayang.”
Mereka meneruskan langkah sehingga mereka tiba di kerusi batu. Lantas mereka melabuhkan punggung di situ.
“SubhanAllah. Cantiknya pemandangan dekat sini. Rasa tenang aje. Kan abang?” Nadia kagum dengan keindahan di hadapan matanya.
“Ya. Nanti kita datang lagi,” ujar Aidan.
“Kita datang sekali dengan anak kita,” tambah Nadia.
“Itu sudah tentu. Tempat ni sesuai untuk anak-anak bermain. Dekat sana ada taman permainan,” kata Aidan. Nadia angguk kepala.
Suasana di taman rekreasi itu dinikmati Nadia bersama senyuman indahnya. Namun, tidak bagi Aidan. Lelaki itu asyik merenung wajah cantik si isteri. Langsung tak alihkan pandangan matanya. Baginya, Nadia lebih indah dari suasana Taman Rekreasi itu.
“Abang nak tanya satu soalan boleh?”
Nadia terus memandang Aidan.
“Tanyalah. Kenapa nak minta izin pula?”
“Kenapa ya, masa pertemuan pertama kita, awak tanya nama abang?” tanya Aidan.
“Bukan apa, sebab tak pernah ada orang tanya nama masa pertemuan pertama secara tak sengaja,” sambung Aidan lagi. Sudah lama dia nak tanya, tapi itulah, asyik lupa saja. Memandang dia teringat, lebih baik dia terus tanya. Nadia mengukir senyuman kecil.
“Oh itu... 10 tahun lepas, abang ingat tak ada budak perempuan yang duduk dekat pondok dan budak perempuan tu tengah batuk sambil tepuk dada?” cerita Nadia bersama wajah cerianya. Dahi Aidan berkerunyut. Satu per satu memori 10 tahun lepas cuba digali.
YOU ARE READING
[COMPLETED] AIDAN DAN NADIA
RomanceAIDAN NAZHAN x NADIA ATHIRAH Tidak pernah terlintas dalam fikiran Nadia Athirah untuk berkahwin. Namun gara-gara desakan daripada sang ibu yang memintanya kahwin, terpaksa juga dia mencari calon suami. Jika dia tidak jumpa calon suami dalam tempoh y...