Sportschool en nieuwe vriendschap (hoofdstuk 10)

21 1 0
                                    

Eva: Ik hoorde dat Wolfs aan het bellen was, ik hoorde een keer mijn naam, maar verstond niet waar het over ging. Ik ga naar de sporthal riep ik naar Wolfs. Ik trok een zwarte legging aan en een zwart shirtje. Als ik in de sporthal aankwam, zag ik dat het groter was dan ik had gedacht. Ik wist niet wat ik moest doen, ik zag ook een loopband staan, dat ga ik als eerste doen denk ik. Ik zette hem eerst op een lage stand en daarna ga ik steeds iets hoger. Hij heeft echt heel veel standen, ik ben nu inmiddels al op stand 15. Ik ben 45 minuten op de loopband geweest en zie ook dat er een apparaat staat waarmee je gewichten kan heffen. Eerst doe ik een oefening van 10 minuten en dan doe ik steeds 10 kilo optillen. Daarna 15 minuten voor 20 kilo. Ik ben eigenlijk wel moe, maar wil nog iets meer gewicht dragen, ik probeer 35 kilo. Dit is wel een beetje zwaar, opeens zie ik Mark lopen. Hij komt naar mij toe en vraagt of die kan helpen en ik zeg of die de gewichten even wil over pakken. Het zou wel leuk zijn als ik een sportbuddie zou krijgen. We doen nog 1 uur kletsen en sporten. Hij is blijkbaar de eigenaar van een bedrijfje, een bouwbedrijf. Ik vertel dat ik rechercheur ben en hij zegt meteen wow, dat is wel stoer. Zijn hobby's zijn sporten, werken en zwemmen. Ik vertel ook wat over mijn hobby's. Ik vraag of hij een vriendin heeft en hij antwoord met ja. Ik zeg leuk, waar is ze? Hij zegt op de kamer. Ik dacht niet dat hij een vriendin had, waarom ging die dan met mij praten en sporten. Hij flirtte zelfs met mij, maar dat kon opzich wel denk ik. Ik vind het wel jammer dat hij een vriendin heeft, maar Wolfs is ook heel aardig en ik ben eigenlijk verliefd op hem. Hij vraagt of ik nog wat wil drinken en we lopen samen naar de bar. Ik bestel een chocomel en hij appelsap, hij betaald zelfs voor mij. Hij vraagt of we vanavond samen zullen eten in het restaurant, neem je vriend dan ook mee. Hij nam ook zijn vriendin mee en hij beschouwde mij en Wolfs als stelletje. Ik vind dat wel leuk, dat iedereen denkt dat we een stelletje zijn. Ik antwoord naar hem ''Ik weet het nog niet, ik zal het vragen aan Wolfs'' Hij zegt oké, als jullie wel komen 18.00 uur in het restaurant'' Ik zwaai hem uit en ga naar mijn kamer, hij bleef nog om verder te sporten.

Wolfs: Ik ben nu een kooktijdschrift aan het lezen en heb lekkere eetrecepten gevonden, dit ga ik sowieso thuis ook maken. Ik ben bang dat Eva toch een relatie krijgt met Mark, moet ik vertellen dat ik gevoelens heb voor haar. Ik denk dat ik nog even wacht met het vertellen, ik doe het als het het juiste moment is. Ik schrik wakker van mijn gedachten, Eva komt de kamer binnen en zegt ik ga even douchen. Ik zeg prima! Ze vraagt ook nog of we om 18.00 uur samen met Mark en zijn vriendin willen eten. Ik kwam Mark tegen in de sporthal en hij lijkt best aardig, dus misschien kunnen we samen eten? Ik zeg dat dat me ook leuk lijkt, hebben we meteen een paar nieuwe vrienden. Ik voel me opeens echt heel erg opgelucht, hij heeft al een vriendin. Eva haat mensen die vreemd gaan, ze heeft het soort van een keer gedaan. Toen wij 2 een keer het deden, maar vreemdgaan is niks voor haar. Ze voelde zich ook super schuldig dat ze Frank dat had aangedaan. Dus ik hoef me geen zorgen meer te maken denk ik, dit geeft me een fijn gevoel. Ik nog even tv en het nieuws is er op. Het is best saai. Ik hoor Eva uit de douche komen en ze kamt haar mooie bruine lange haren. Ik zie dat ze niet helemaal bij het einde komt van haar haar. Normaal doet ze haar haar dan aan de zijkant van haar hoofd en dan kan ze wel bij het einde van haar haar. Ik vraag of ik haar even zal helpen en ze zegt meteen ja. Ik ben echt heel blij, ik heb nog nooit haar haar gekamd. Ik hoop dat ik haar geen pijn doe, en zeg dan ook sorry als ik je pijn doe. Ze zegt ''Maakt niet uit, waarschijnlijk doe je dat niet en anders kan ik wel tegen een stootje'' Ik kam heel voorzichtig haar haar, ik ruik nog de shampoo, haar haar ruikt heerlijk. Ze bedankt me nog en geeft me met haar hand een klapje op mijn hard. Ik voel een koude rilling door mijn lijf gaan, het voelt erg fijn. Ze laat haar haar nog even drogen en dan vraag ik of ze al iets weet over Mark en zijn vriendin. Ze antwoord dat hij een bouwbedrijf heeft en zij volgens mij een schoonheidssalon. Ze had ook gezegd dat wij rechercheurs waren, ik vroeg wat die er van vond. Ze zei ''Hij zei dat die het wel stoer vond, hij noemde ons zelfs een stelletje'' Ik begon te lachen, grappig dat iedereen ons stelletje noemt, doen we dan alsof we een stelletje zijn, als we met hun zijn. Ze zei ''Dat lijkt me wel grappig'' 

Eva: ik heb me klaar gemaakt en we liepen naar het restaurant. Ik zag Mark al aan een tafel zitten met zijn vriendin. Ze was heel erg mooi, maar dat is logisch als je een schoonheidssalon hebt. Ze stelde zich voor als Emy. Wij stelde ons ook voor en namen plaats aan de tafel. We waren wat aan het praten tot Emy vroeg of we dan ook collega's waren. Wolfs zei ''Ja, maar onder het werk doen we alsof we gewoon collega's zijn. Niemand weet dat we een stelletje zijn'' Hun lachte beide en zeiden, dat is wel leuk voor jullie dan, dat jullie gewoon samen kunnen werken. We praten nog wat en hun zijn volgens mij even oud als ons. Ze vragen of we morgen nog naar de stad gaan en Wolfs reageert ''ja, we kunnen ook met zijn vieren gaan'' Hij kijkt me nog even aan en ik knik dat het goed is. Hun zeggen ook dat dat gezellig kan worden. We blijven nog even zitten en dan is het 20.00 uur. We gaan nog even dansen en opeens dans ik met Mark en Wolfs met Emy. Ik dans liever met Wolfs, dan voel ik me meer op mijn gemak. Wolfs ziet dat ik me een beetje ongemakkelijk voel en vraagt of ik wil dansen met hem. Ik zeg ''ja leuk'' Emy kijkt hem raar aan en zegt lachend ''ben ik zo slecht in dansen of mag je me niet'' Wolfs zegt snel ''Nee hoor, je kan prima dansen. Ik dans alleen graag met mijn vriendin'' Ik kijk geruststellend naar Wolfs en zeg dan op een fluisterende toon ''Dankjewel, sorry als je liever met Emy danste. Hoe wist je dat ik me niet op mijn gemak voelde?'' Hij antwoorde ''Nou, graag gedaan. Ik dans veel liever met jou, dat weet je toch wel. Ik ken je, dus weet hoe je je voelt.'' Hij keek verliefd en rustgeven naar mij, ik genoot heel veel van de avond. We hebben tot 22.00 gedanst, toen we bij de kamer waren hebben we nog een politie serie gekeken. We probeerde te ontdekken wie de moordenaar was, maar we hadden allebei de verkeerde gekozen. Ik dacht dat het de vrouw was van het slachtoffer en Wolfs dat het het kamermeisje was. Het was de Vader van het slachtoffer, hij vond dat zijn zoon een mislukking was, de vader had een hele goede naam en wou niet dat dit zijn goede naam naar beneden zou halen. Ze gaven pas op het einde de informatie van het motief van de vader, dat was wel stom en slecht van de film vonden we. We gingen beide slapen en het was al wat minder ongemakkelijk.

Wolfs: Ik ben mij tanden aan het poetsen, Eva ligt al in bed. Als ze ik erbij kom liggen zegt ze nog ''sorry als ik je vannacht weer wakker maak, dat is echt mijn bedoeling niet'' Ik zeg tegen haar ''Je mag me zo vaak wakker maken als je wil, ook als je gewoon honger hebt dan haal ik wel wat in het restaurant. Ik zal je ook wakker maken als ik merk dat je een nachtmerrie hebt Eef. ik beloof het'' Eva zei "Bedankt flo, je bent de beste'' Zei ze nou net dat ik de beste was, ik kon niet geloven dat ze dat had gezegd. Ik en Eva vallen nog niet meteen in slaap, ik vraag aan haar of ze nog even tv wil kijken en ze zegt ja. We kijken nog een politie film en dit keer raadde we de moordenaar wel, opeens legde Eva haar hoofd op mijn schouder. Ik zette de volgende film op en we vielen beide in slaap, tot ik wakker schrok van Eva die een nachtmerrie had. Ik maakte haar wakker en gaf een kusje op haar hoofd en probeerde haar te troosten. Dit lukte ook en we vielen weer inslaap. Als ik geluid hoorde, zag ik dat Eva al was opgestaan. Ik zag dat ze naar de badkamer liep en dat ze haar sokken was vergeten te pakken. Ze deed de deur open en ik deed alsof ik nog sliep. Ze had haar pyjama uit en ze had een onderbroek en hemdje aan. Het stond haar wel goed, ze is echt mooi vindt ik. Ze liep snel weer naar de badkamer en kleedde haar aan, ik was inmiddels ook al aangekleed. Ze slaapt eigenlijk nooit uit, ze is altijd vroeg wakker. Ik daarentegen slaap in het weekend altijd uit. Ik slaap makkelijk tot 12.00 uit, maar Eva maakt me vaker eerder wakker. Omdat ze honger heeft en geen zin heeft om iets klaar te maken. Eva kan ook niet koken, alleen een eitje kan ze bakken. Een keer toen ik jarig was had ze een eitje gebakken met spek en toen brandde de spek aan. Ik moest echt hard lachen, een keer deed ze ook de recepten bakken van Frank toen die net dood was. Het smaakte echt vreselijk en daarna kwamen we erachter dat in het recept een code verborgen zat. Ze zei toen dat et niet lekker smaakte omdat ze niet kon koken. Ik antwoorde dat het er misschien wel aan lag, maar door de hoeveelheden en bepaalde ingrediënten sowieso niet lekker zou worden.


Hopelijl vonden jullie dit deeltje leuk, ik probeer meerdere deeltjes per dag te publiceren. Nu ik vakantie heb kan ik meer schrijven en ik vind dit ook super leuk!!

Vertrouwen of ontvoerd worden? (Flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu