Eva: Ik had me net aangekleed, Wolfs lag nog te slapen. Ik weet niet goed of ik hem moet wakker maken, maar ik denk toch dat ik het maar doe, want het is al half elf. Ik streel met mijn hand zacht door zijn haren en zeg wakker worden. Hij word wakker en zegt lachend ''Dit is een fijne manier om wakker te worden hoor'' We lopen naar het restaurant en gaan aan een tafeltje zitten, ik heb echt honger. Ik pak een croissantje met aardbeien jam en een chocolade broodje. Wolfs pakt een eitje, croissantje, chocolade broodje en een gewoon broodje. We eten allebei en dan zien we Mark en Emy onze kant op lopen. Ze begroeten ons vrolijk en gaan aan onze tafel zitten. De vrouw pakt een gewoon broodje, ze doet er ham op. Ik dacht echt dat ze een vegetariër was, want dat karakter had ze wel vond ik. Mark pakte ook een croissantje en een chocolade broodje. We kletste nog wat en aten ons eten op, we zouden na deze dag nog maar 1 dag in Denemarken blijven. Dat vond ik wel jammer, want ik vond Denemarken een leuk land, hier wil ik sowieso een keer terug komen. We gaan met zijn vieren de stad in, ik en Wolfs gaan nog even een ventilator kopen zeggen we. Hun moesten ook nog naar een winkel toe, om 13.15 bij restaurant Denemark? Is prima zeiden we. Ik en Wolfs liepen door de winkelstraat, als we op het einde van de winkelstraat aankwamen zagen we een winkel die waarschijnlijk ventilators verkocht. We liepen naar binnen en zagen meteen een mooie staan, gelukkig was hij ook best goedkoop. Als we hem hadden gekocht, wou ik hem dragen, maar dat mocht niet van Wolfs. Ik mocht van de dokter nog niet te zware dingen dragen door mijn gekneusde pols en Wolfs lette hier heel goed op. Hij pakte het meteen uit mijn handen en zei ''Laat mij dat nou doen, jij mag geen zware dingen dragen!'' Ik antwoorde lichtelijk geïrriteerd ''Ik weet dat je het goed bedoeld en je bent echt heel aardig de laatste tijd, maar ik kan het echt dragen. De dokter kan er toch ook naast zitten? Ik denk dat ik wel weer zware dingen mag dragen het is al een tijdje geleden dat de dokter het zei en dat ik mijn pols bezeerde'' Wolfs antwoorde heel lief en zorgzaam ''Nee, ik draaf het, geen gezeur. Dat je je pols bezeerde en de dokter zei dat je rustig aan moest doen is nog niet zo lang gelden, anderhalve week om precies te zijn. Hij zei dat je sowieso twee en een halve week rustig aan moest doen, maar hij wou dat je vier weken niks zwaars droeg. Dus als het aan mij ligt gebeurd dat vier weken ook niet, ik vind het ook niet erg om te dragen en tenslotte ben je nu mijn vriendin'' Ik zei ''Klopt, maar ik denk echt dat ik het wel kan dragen hoor''
Wolfs: We liepen de winkelstraten uit en kwamen bij een mooi riviertje met helder water. Onze handen botste tegen elkaar en opeens zonder dat ik het wist hadden we elkaars handen vast. Ik stopte met lopen en keek naar Eva, ze keek me ook aan. Toen kwamen onze gezichten steeds dichter bij elkaar, maar helaas werd dit moment als snel verbroken. Ik werd gebeld, door Fleur. Ik nam op en zei ''Hallo Fleur wat is er?'' Fleur zei ''Hallo pap, er is niks hoor ik wilde alleen even weten of je het al aan Eva hebt verteld van dat je.......'' Ik onderbrak haar snel en zei ''Ik weet niet waar je het over hebt, ik ben nu met Eva aan het lopen door de stad'' Ze zei snel ''oh, ik snap het al, veel plezier. Mag ik Eva even spreken?'' Ik zei ''Ja, dat kan wel'' Met Eva zei Eef. Fleur zei door de telefoon tegen Eva ''Heyy Eva, hoe gaat het. Hoe zit het tussen jou en mijn vader. Jullie passen goed bij elkaar hoor en dit is de perfecte kans om een relatie te krijgen, lachte ze. Ik zie je nog als jullie in Zweden zijn en dan spreken we elkaar nog, oké?'' Eva zei ''het gaat goed. Ik snap niet wat je bedoeld met hoe het gaat tussen mij en Wolfs, lachte ik. Leuk dat ik je in Zweden nog even zie, ben ook benieuwd naar Thijs. Doei, ik geef de telefoon weer aan je vader xx'' Wolfs hing de telefoon op en beiden schoten ze in de lach. Ze vroeg wat ze precies bedoelde met dat je het wel of niet tegen mij had gezegd. Ik antwoorde van dat we haar in Zweden zouden zien, ik hoop dat ze het geloofd. Want ze hoeft nu nog niet te weten dat ik verliefd op der ben, ik vind het leuk dat we nu een stelletje spelen. We gingen naar het restaurant toe, daar zaten Mark en Emy al. We kletste nog wat en opeens vroeg Emy hoe we elkaar hadden leren kennen. Ik zei ''Ik kwam uit Amsterdam en wou graag in Maastricht gaan werken omdat mijn dochter hier ook werkt. Ik moest naar een PD rijden en wist niet wie mijn nieuwe collega zou worden, ik wist alleen dat diegene van Dongen heette. Ik vroeg eerst aan een man of die zo heette, maar hij wees naar Eva. Toen dacht ik natuurlijk al dat is een mooie vrouw, lachte ik. Ik zag dat ze bezig was iets uit de rivier te vissen, het was dacht ik een handtas. Toen liep ze naar een trappetje en gaf haar een hand zodat ze de trap makkelijker omhoog zou kunnen lopen. Ze gebruikte mijn hand niet en looptte de trap zelf op. Ik zei ''Van dongen, ik ben je nieuwe partner'' Ze keek me aan en liep weg, ze zei een beetje arrogant ''ik weet van niks''. Eva ging een beetje blozen toen ik dat zei, ik vond het wel schattig. Ik ging verder met mijn verhaal. Op het bureau kreeg ze te horen dat ik haar nieuwe partner zou worden, in het begin was ze het daar helemaal niet mee eens. Ze was toen ook best bot tegen me en we waren het vaak niet met elkaar eens. Ik had nog geen slaapplek en toen verwees de chef me door naar een pension, blijkbaar had Frank dat pension, hij was de vriend van Eva. Toen ze er achter kwam dat ik hier sliep werd ze natuurlijk boos, maar ik en Frank konden het goed met elkaar vinden, we hielden allebei heel erg van koken. Helaas is Frank overleden, maar ik ben altijd gebleven en kook voor haar. En sinds dien hebben we een hele sterkte band. Emy vroeg hoelang we al bij elkaar waren als stelletje, Eva antwoorde drie en een half jaar.
Eva: Ik vroeg hoe Emy en Mark elkaar hadden ontmoet. Mark begon te vertellen, Emy kwam bij mij op mijn bouwbedrijf. Ze had net een nieuwe woning met haar vriend gekocht, maar het klikte gewoon heel goed tussen ons. Ik moest een tuinhuisje maken en nog wat dingen aan het huis. Ik deed stiekem wat meer dagen over de klus, omdat ik Emy erg leuk vond. Ze boot een keer als extra bedankje een behandeling aan omdat ze schoonheidsspecialist was. Ik had ja gezegd, zo zijn we in contact gekomen met elkaar. Ze had het uitgemaakt met haar vriend en 1 jaar later kregen we een relatie met elkaar. We hebben nu 8 jaar een relatie. Ik zei wow, dat is echt lang. Hoe waren jullie op het idee gekomen om naar een cruiseschip te gaan? Ze antwoorde eerst niet en daarna zei Mark, dit was een cadeau voor onze 8 jaar relatie. Hij vroeg ook hoe wij op het idee waren gekomen, Wolfs zei om te vieren dat we 3 jaar een relatie hadden. We lachten allemaal en kletste nog een 1 en toen gingen we weer terug naar onze kamer. Hun wouden nog wat langer in de stad blijven. Wolfs zette meteen de ventilator aan om hem te testen, hij had zelfs een nachtstand, dan maakte hij bijna geen geluid. Ik en Wolfs waren nog even naar de bar gegaan en vonden het toen wel bedtijd. We waren in ieder geval erg moe, ik viel in de armen van Wolfs in slaap. De laatste nachten sliep ik beter, ik voelde me veiliger omdat Wolfs bij me was. Hij troostte me ook elke keer als ik een nachtmerrie had, dat vond ik heel aardig.
Hopelijk vonden jullie het een leuk deel, deze was denk ik wat saaier, maar ze gaan nog een heel avontuur beleven.
JE LEEST
Vertrouwen of ontvoerd worden? (Flikken Maastricht)
ActionHeyy, Dit is mijn eerste verhaal, hopelijk vinden jullie het leuk. Ik ben nog niet heel goed in het schrijven van verhalen of op de spelling letten van woorden of zinnen, sorry hiervoor. Tips en tops zijn altijd welkom. De eerste paar hoofdstukken...