AWIP - 8

146 24 8
                                    

Dan lagi lagi.. Gempa menjitak mereka...

Takk.

"Adoi!!, Sakit kak gem/gem!"
Ucap kedua nya serempak.

Blaze dan thorn tertawa lepas melihat kelakukan adik dan kakak nya itu.

2 penyuka Warna biru Menjeling tajam kearah Blaze dan thorn.

"Apa liat-liat!"

"Erk!, T-tak de lah.."

Dengan Solar..

Setelah ia bertemu dengan putera Mahkota Solar segera diantar pelayan Ke bilik tidurnya selama ia berada disitu, Dikarenakan Gempa ada urusan Kerajaan Ia di antar oleh pelayan..

Pelayan itu bertanya Sambil Mengantar solar Ke bilik tidurnya.

"Tuan Solar?, Jika anda Tidak keberatan.. Bolekah saya bertanya?"
Tanya pelayan itu dengan Sopan.

Solar hanya mengangguk dikarnakan jantungnya masih ber-disco.

Pelayan itu mengajukan pertanyaan nya.

"Kalau begitu.. saya ingin bertanya,. Kenapa Tuan sangat mirip dengan nya?"
Tanya Pelayan itu, Solar yang bingung dengan maksud pelayan itu ingin bertanya apa maksudnya..

"Eh?, M-maksudnya?"

"Tuan.. sangat mirip dengan.. Dia.."





















"Dia?.."













































"Iya Tuan.. Dia.. L.. *Gasp

Pelayan itu kaget.. Seharusnya ia tidak memberi tahukan hal itu pada orang asing yang belum Terlalu di percaya.

"Ah!, T-tolong jangan fikirkan!, Ta-tadi hanya basa basi saja!"

Solar mengangkat 1 alisnya.. Bingung.. satu kata yang dipikirkan Solar.

Mereka melanjutkan perjalanan ke bilik tidur yang akan solar tempati dengan Perasaan Canggung.

Tidak ada Percakapan dari kedua Tamu dan Pelayan itu, Sampai akhirnya mereka tiba di bilik yang di tuju.

"Ini bilik Tidurnya Tuan Solar.. Saya permisi dulu.."
Ucap pelayan itu.. Tapi tertahan oleh solar yang ingin menanyakan maksud pertanyaan dia tadi.

"Tunggu Dulu!"

Pelayan itu menoleh.

"Ada apa tuan?, Jika ada yang dibutuhkan Tuan bisa bilang kepada saya"
Tanya pelayan.

"Tentang pertanyaan itu.."
Jawab solar dengan ragu sambil memainkan jarinya.

Pelayan itu menghela nafas.

"Huh.., Maaf tuan, Saya tidak bisa memberitau sekarang.. Tapi.. saya yakin tuan akan mengetahuinya Seiring lambat Laun nya waktu, Jika ada sesuatu tuan bisa panggil saya.. Saya permisi."

Perkataan Pelayan itu membuat solar Terbengong, Dan membatin.

"Maksudnya apa sih?!, Kenapa orang jaman dulu suka bikin teka teki Yang menyusahkan!, Siapa juga.. L!, huh!, Aku mo pulang!!!, kakak!, Tolong akuu!"

Batin solar Sambil merengek, ia pun memutuskan untuk masuk kedalam biliknya saja.. dari pada ia terus diluar.

Bersambung..

AWIP - ✔

[Another World inside the Portal] (Boel)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang