del 10- De sista dagarna som vampyr!

81 5 3
                                    

Kalyke

För första gången i mitt liv har jag lyckats förvandla mig till vampyr, med hjälp av blodet från Ree och en trollformel. Jag har aldrig sätt Micha så glad. Han kysser mig på munnen och ler.

-Det känns så annorlunda o kyssa dig, dina läppar är kallare, du är så vacker.

säger Micha.

- Är jag inte vacker när jag är varulv eller?-klart att du är säger Micha och pussar mig på kinden. Han kramar Ree och Jori och frågar dem om de vill följa med ut och dricka blod.

-Varför inte, människa eller djur? Säger Ree och ler. Jag gillar honom, han är söt hans ögon mörkt blå, ibland skiftar de färg till nästan röda. Håret är halv långt svart och lite rufsigt. Han har massor med ringar i öronen. Han liknar Micha trots att de inte är släkt, kanske är det Micha som försöker likna Ree.

Jori har svart hår, men lila slingor i luggen, hans ögon är blå. Han är väldigt lik Mina, så jag antar att han är Minas storebror.

- Du får bestämma om vi ska dricka blod från människor eller djur? Säger Micha och tar min hand.

- Djur, jag vill inte döda människor, säger jag. Micha ler och drar mig ut genom dörren.




Vi jagade hela kvällen. Hela mitt liv hade jag drömt om att bli vampyr åtminstone för en dag. Jag visste att förvandlingen inte skulle sitta i länge så jag passade på och drack så mycket blod jag kunde.

När vi kommer tillbaka till varulvsflocken sitter alla i en ring framför en lägereld. Jag och Micha smyger förbi dem upp i skogen.

Jag kysser Micha och dricker hans blod, han tar tag i mig och dricker mitt. Aldrig hade jag trott att jag skulle älska hans blod så mycket.

- Vad i helvete håller du på med Kalyke. Skriker min mamma Leda.

- Jag har lyckats förvandla mig själv till vampyr, säger jag och ler. Min mamma ser inte lika glad ut, hon är arg hon ställer sig framför mig och ser mig i ögonen.

- det är bara tillfälligt hoppas jag? Hur lyckades du bli vampyr?

- Ja klart det är, jag drack vampyr blod, pappa bet mig innan du lämnade honom, men du han bita mig innan jag han förvandlas till vampyr helt, säger jag.

- Du är en hybrid jag visste det, säger hon och går gråtande där ifrån.

Micha ställer sig bredvid mig, han tar min hand som darrar lätt. Min kropp börjar skaka, jag håller på att bli varulv igen.

- Hur mycket vampyr är du? Säger Micha och pussar min kind.

- 10% ungefär, jag hann inte förvandlas helt innan mamma gjorde mig till varulv.

- Det var därför som du kunde bli vampyr? Kommer jag bli varulv?

- Ja kanske, Sinope bet dig väl när du var halv vampyr så det kommer du nog bli.

Jag var inte vampyr längre. Jag hade förvandlats tillbaka till varulv.

När vi kommer tillbaka till de andra är Thyone och Leda arga. Sinope tittar inte ens på oss, han är väl förbanad för att Micha varit med mig undertiden han låg i sängen.

- Jag är mycket besviken på dig Micha, du och Sinope passade så bra ihop, jag ska göra dig till 90% varulv för annars kan du inte sanna här, säger Thyone.

Jag tittade på Micha, han stod där tyst beredvid mig, han såg ledsen ut. Han ville nog inte bli 90% varulv. Han älskade att vara vampyr, men kunde inte vara det mer en ett par månader, en halv vampyr kunde inte bli riktig vampyr.- Måste jag bli 90% varulv?

- Ja, Du måste bli mer varulv om du ska stanna i flocken, sa Thyone

- Okej då, men du kan inte tvinga mig att älska Simon, säger Micha och tittar på Sinope som ser besviken ut. - Jag ska inte tvinga dig.

Micha

Kalyke som stod bredvid mig tog min hand, han kände av min rädsla. Han visste att jag inte ville bli 90% varulv, men jag hade inget val. För att jag skulle få stanna i flocken var jag tvungen att lämna min vampyr sida, så pass mycket att jag inte längre skulle känna av den.

Jag stod i mitten. När de andra formade en cirkel runt mig. De var inte förvandlade till varulvar en, men skulle bli det när jag blivit en i flocken.
- Drick mitt blod, för att bli en av oss, säger Thyone och ställer sig bredvid mig. Hur Thyones blod skulle göra mig till varulv förstod jag inte, men gjorde som han sa. Leda tittade på oss, hon såg sur ut när hon sammanlänkade vårt blod så att jag skulle kunna bli en varulv till 90%.

Smärtan var outhärdlig när jag förvandlades till varulv. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till.

Jag minns det inte så här hemskt, skulle det alltid göra så här ont att förvandlas? Kalyke satte sig bredvid mig, han tog min hand. Han log och viskade att det snart skulle kännas bättre.

Några veckor senare
Mitt namn är Micha Methone och jag är 90% varulv, det är inte så hemskt som jag torde att det skulle vara. Jag var lite varulv tidigare, den där gången då jag och Sinope var tillsammas och han bet mig. Så min mänskliga sida blev varulv. Men inte så pass mycket så jag kunde förvandlas till varulv, bara när det var fullmåne.

Nu kunde jag förvandlas när jag ville, jag älskade det så som jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag vet att jag kanske aldrig kan träffa Ree igen. Han gillar inte varulvar, men han kanske kommer att gilla mig ändå, jag är som en bror för honom så han kanske inte alls kommer att hata mig. Om han hatar mig förstår jag honom, och är okej med det. Jag har Kalyke och en flock.

En flock som älskar mig tror jag i alla fall. Jag är inte så säker på om Sinope älskar mig han är tillmannas med Elara igen.

Han berättade att Thyone vill att de ska skaffa barn och att han ska bli flock ledare. Jag är inte så säker på att han vill det bara. Han låter alltid deprimerad när han pratar om att bli flock ledare och om att han måste skaffa barn.

- Kalyke, jag fattar inte Thyone ville verkligen att jag och Sinope skulle vara tillsammans men nu vill han att han skaffar barn med Elara och tar över flocken, varför?

- Jag vet inte, han har väl ändrat sig, tröttnat på att ta hand om flocken efter så många år.

- Jo men ändå, tänk om Sinope inte låter mig stanna?

- Det gör han, hann älskar dig tro mig han kommer låta dig stanna i flocken.

Kalyke har nog rätt Sinope skulle aldrig tvinga mig att lämna flocken även om vi inte är ihop längre.

Slut: men läs Den mörka månen del 2 Den handlar om några nya karaktärer:)//ps en bonus del uppe{^,^}// diorihoshi©

Mörkrets skugga (del 1)Where stories live. Discover now