»bonus kapitel«☺
Hur kunde han kasta ut honom från sin flock, det var inte bara Micha som han tvingade att lämna flocken utan även Kalyke. Han hade inte ens gjort något, hur kunde då Sinope kasta ut honom. Vad hande han gjort för att för att förtjäna det!
Kalyke tyckte synd om Micha, hur kunde hans egna själsfrände lämna honom. Visst de hade bråkat, de var inte tillsammans, men ändå de var menade för varandra. Kalyke skulle alltid vara vid Michas sida han älskade honom, det skulle han alltid göra.
Sinope skulle sakna honom, men han hade inget val, Micha älskade honom inte längre, så han kunde inte låta honom vara kvar i flocken.
Det hade så klart inget med att göra att Micha var hybrid. Han kunde bara inte se på när de kysstes, när Micha älskade någon annan mer en honom. Sinope älskade Elara, det hade han alltid gjort. Men när han träffade Micha började han älska honom mer så klart, de var själsfränder, menade att älska varandra.
Han kunde inte lämna Elara speciellt inte nu när hon väntade hans barn. Han var glad för det, men också rädd. Sinope ville egenligen inte ha några barn, men var tvungen för att kunna bli ledare över sin flock.
Han älskade Elara så han skulle alltid vara vid hennes sida.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Aryn ligger i sängen, han har precis druckit blod från en människa, så klart dödade han henne inte. Han älskade henne trots allt, men hon var självklart inte kär i honom, Han var ett monster som livnärde sig på blod, en farlig och blodtörstig vampyr.Han bor i sin stad Holy blood med en del andra vampyrer, bland annat Thebe Deimos, han är en de första som Aryn skapade, för många 1000 år sedan.
Han kommer alltid älska Thebe, trots att han kan vara ganska ondskefull, så har han ett gott hjärta, han har förlorat sin männsklighet. Vampyrer som inte umgås eller träffar sina själsfränder kan förlora sina mänskliga sinnen och ibland även minnen. Aryn hoppas att Thebe kommer träffa sin själsfrände nån gång, även han hoppas att han ska få träffa sin andra hälft en dag.
I skuggorna sitter en man , han tittar på varulven som sover i sängen.
Han är svartsjuk på henne för att hon älskar hans själsfrände. Micha skulle aldrig skadda Elara, inte igen. Han hade nästan dödat henne en gång och han skulle aldrig föröka igen.Han älskar någon annan nu, men om han fick välja så skulle han vilja ha Sinope tillbaka, de är trots allt själsfränder. En dag kanske de blir ihop igen.
Elara älskade Sinope, men hon visste att han älskade någon annan mer en henne. Micha Methone, han som nästan döde henne. "Men det är okej, han hade druckit vampyrblod och blivit galen, så det kommer inte hända igen." Tänker hon för sig själv. Hon är lite rädd för honom, det kommer hon nog alltid att vara. Elara är nästan säker på att Micha och Sinope kommer bli ihop igen, men hon ska inte hindra dom, de är trots allt själsfränder.
Thebe ligger i sängen bredvid honom sover Aryn tungt, han kommer alltid älska honom, han var den som räddade Thebe den där natten, när hans by döddes av varulvar. Det är därför han hatar dom så mycket, de är och kommer alltid var hans finder. En dag ska han hämnas.
//liten kort bonus, saknat denna historia diorihoshi©//
YOU ARE READING
Mörkrets skugga (del 1)
VampireMicha Methone är en halv vampyr. Han kan bli hybrid- om han dricker varulvsblod (hälften varulv hälften vampyr) men om han dricker blod från en gammal vampyr kan han bli riktig vampyr för ett kort tag. Han älskar Sinope eller Simon som han heter e...