Kapitel 1- Ree jag vill bli som du

121 7 1
                                    

Valet mellan liv och död

Jag blev vampyr några dagar efter min 19 års dag. Jag bodde med min mamma och min lillasyster några kilometer utanför Stockholm i en liten trång lägenhet, nära skogen. Det var sent på kvällen solen hade just gått ner. Jag var på väg hem från min karate träning. Skogen var mörk och kall. Mörkret som omgav mig var skrämande. Jag tände ficklampan på mobilen. Skogen var tyst, men Plötsligt hörde jag något bakom mig, jag stannade och lyssnade spänt. Men hörde bara vinden och fortsatte gå.

- Ree. Ropade en bekant röst bakom mig, jag kände tydligt igen den, jag hade hört Diegos röst för en vecka sedan. Då hade vi pratat om allt möjligt, han berättade att han var en vampyr. Jag hade frågat om han inte kunde göra mig till en vampyr. Vampyrer hade alltid farsinerat mig, jag hade drömt om att få bli en vampyr i hela mitt liv.

- Nå har du gjort ditt val. Du har haft en vecka på dig att fundera? Sa Diego.- Jag har gjort mitt val jag står för det, gör mig till vampyr. Sa Jag.

- Okej du kan inte ända dig? Sa Diego.- Gör det bra, innan jag ångrar mig. Sa jag.

Han såg på mig, han ansikte ändrades i samma stund som han såg på mig, hans ögon blev svarta. Han var skrämde, han förde munnen mot min hals, det stack till när hans tänder trängde in genom min hud. Det gjorde ont i halsen när han bet mig. Han slutade bita mig jag föll ner på marken. Jag försökte resa mig upp men mina ben bar mig inte, Jag tittade efter Diego men han var inte där, han hade lämnat mig i skogen. För första gågnen i mitt liv var jag rädd för att dö, mitt huvud snurrade, min kropp var kokhet som om jag hade feber. Mitt synfält blev dimigare tills jag svimade av blod doften.

Jag vaknade i en stor säng. Jag försökte resa mig från sängen där jag låg, men jag kunde inte, min kropp var brän het det kändes som eld spred sig genom den. Diego kom in i rummet han satte sig på säng kanten, Han bet sig i handleden, han dropade blodet mot mitt ansikte. Jag slet tag i hans arm förde den mot mina läppar och drack hans blod. Det tog mig några minuter och förstå att jag höll på att bli en vampyr.När jag väl visste det kännde jag hur lyckan spred sig genom min kropp, tillsammans med vampyr giftet. Min dröm hade gått i uppfyllelse jag hade blivit en vampyr. Det var bara en sak jag skulle sakna, min familj, min syster Lina jag skulle aldrig mer få se henne. Diego tog med mig ut i skogen för att lära mig jaga.

Jag såg skogen som jag aldrig hade sätt den förut. Jag tittade in bland träden min syn och min hörsel var bättre, jag kunde se varenda detalj av skogen som jag inte lagt märke till förut. Jag kännde en brännaden smärta i strupen. Jag och Diego dark djurblod för att inte väcka för stor uppmärksamhet.

Kort kapitel kanske men ska sätta ihop fler delar i nästa :)
Kanske är tråkig i början de är många personer att hålla reda på. För att göra de lätt för den som läser är de bra om man lär känna alla personer. ( ursäktar stavfel den är tagen direkt från min blogg) hoppas den går o läsa ändå// Diori Hoshi

Mörkrets skugga (del 1)Where stories live. Discover now