kapitel 7

36 4 1
                                    

                        Micha 
Jag fattade inte hur Sim kunde kyssa Elara, han skyllde på att fullmånen gjorde honom förvirrad och fick honom att göra dumma saker. Men jag trodde inte på honom inte.
Varför skulle månen förändra hans beteende bara för att han är en varulv. Han ville bara inte erkänna för sig själv att han fortfarande älskade Elara.

Jag låg i min säng funderade på hur jag skulle kunna hämnas på Simon, så kom jag att tänka på Elara.
om jag gav mig på henne så skulle Simon blir arg på mig, och jag skulle få min hämnd på honom.
- Jori, har du blåvit sviken av någon du älskar någon gång, frågade Jag Jori som ligger bredvid mig i sängen.
- Nej, varför undrar du, har varulven svikit dig?
-Japp, han kysste sitt ex, hon är också en varulv, jag vill hämnas på honom, men om jag dödar henne kommer han hata mig, sa jag.
- Du behöver inte döda henne, det räcker väl med att du skadar henne, sa Jori.
- Hjälper du mig?
- Nej det får du fixa själv, nu måste jag ha något att äta ska du med?
Han reser sig upp, sträcker handen mot mig, och säger att han vill döda med mig i natt, och jag tänker varför inte.
Det var länge sedan jag drack mänskligt blod. Jag hade egentligen lovat Simon att inte döda människor. Men det löftet tänkte jag inte hålla längre när det var slut mellan oss.

Jag och Jori dödade fyra människor den natten, jag visste att det skulle skrivas om det i tidningarna och Simon skulle till slut får reda på att det var jag som hade dödat dem. Men jag brydde mig inte om det.

Allt vi byggt upp hade hans ex förstört när hon kysste honom. Hon visste att jag älskade honom mer en allt annat i världen.  Hon såg till att förstöra kärleken mellan oss, men det skulle hon få ångra.

Jag var inte längre den snälla vampyren som bara dricker djurblod. Nu var jag den elaka vampyren som dödade människor.

En natt i oktober kom Thebe på besök, han var en ondskefull vampyr som var 500 år gammal. Jag hade aldrig träffat honom förut, men hört talas om hans vildsinta beteende.
Han dödade människor och skadade varulvar för nöjes skull.
Ree berättade för mig att det var Thebe som dödade Simons och Nicks föräldrar.

Jag tänkte att jag kunde ta nytta av honom, när jag tänkte skada Elara. Han satt i Soffan i vardagsrummet och pratade gamla minnen med Diego. De träffades för många år sedan.
- Thebe, jag vill prata med dig? Sa jag han tittade på mig där jag stod i dörröppningen. Hans hår var lila och ögonen ondskefullt röda.

Jag funderade på om han hade röda ögon naturligt eller om det bara var linser för att se mer skärmande ut.
- Är det inte du som är den där kända halv vampyren, sa Thebe och log ett skärmade ledde mot mig. Hans tänder var spetsiga, och jag blev nästan rädd för honom. Visst hade jag sätt spetsiga tänder på vampyrer förut, men det var extra skrämmande på Thebe. Det kanske berodde på de där röda ögonen.

Han reste sig upp och tog min hand, han skakade den och såg mig i ögonen. Nu när han var så nära mig såg jag att inte var linser, jag visste inte ens att en vampyr kunde ha röda ögon. Han skrämde mig.
- Micha är inte halv vampyr längre, jag gjorde honom till riktig vampyr, sa Diego och log.
Diego var inte alls lika skärmande som Thebe.
Hans ögon var naturligt blå, och håret var långt och vit, nästan grått. Trots att han inte var så gammal, förmodligen färgade han det för att se äldre ut.  

Jag märkte något annorlunda med Diego, jag tittade noggrannare på honom och märkte att även hans ögon var röda. Hur kunde de vara röda? Var det något fel på dem?
- varför är era ögon röda? Frågade jag.
- vi är vampyrer, svarade Thebe.
- Men Diegos ögon har aldrig varit röda förut, sa jag
- Jag har röd färg på ögonen när jag inte druckit blod på flera dagar, jag ar sparat mig för att mina bästa vän skulle komma, säger Diego och ler.
- Nämen va glad jag blir, det är därför jag älskar dig, det är så kul att jaga med dig, säger Thebe och ger Diego en kram.
- I natt vill jag att du lär Micha skada varulvar, inte döda bara skada, för visst vill du hämnas på den där flickan som din pojkvän förälskat sig i, Elara hete hon va?
Säger Diego och tittar på mig, ler ett skärmade leende som får mig att rysa.
-Jaså du är inte ihop med den där varulven längre, säger Thebe, han har ställt sig bredvid mig han tar min hand och leder mig ut ur rummet.
- Jag vill inte döda varulvarna, säger jag.
- Vi ska inte döda bara skada, jag ska lära dig hur man på bästa sätt gör en varulv förbanad, säger Thebe. Han tar min hand och leder mig ut från rummet.

Mörkrets skugga (del 1)Where stories live. Discover now