16│𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲×𝐊𝐚𝐥𝐞𝐚

2.1K 76 0
                                    

Lazen menyilangkan tangannya. Matanya tajam melihat Henry yang berada dihadapannya.

"Kenapa you boleh ada dekat sini?" Soalnya kerek.

"Manner boy. I'm your daddy." Henry tersenyum senget.

"Da-daddy? Mummy?" Lazen beralih melihat Kalea yang bermain dengan telefonnya.

Kalea mengeluh. "Yeah, your daddy."

Henry tersenyum menang. Lazen menjeling Henry.

"Disebabkan I takde daddy lagi, I terima you sebagai daddy I. Tapi you jangan harap I lepaskan mummy I seratus peratus dekat you!" Tegas Lazen.

Henry tergelak kecil. "What is he talking about? You're already mine, baby"

Kalea mencerlung kearah Henry. Dia menyepak kaki Henry memberi amaran.

"She's not your!" Bengang Lazen.

"Stop talking nonsense buddy. Your mummy is already mine." Henry merangkul pinggang Kalea.

"Mummy~" rengek Lazen.

"Stop Henry. Jangan nak usik dia lagi." Tegur Kalea.

Lazen tersenyum menang.

Terjuih bibir Henry. "Bergurau je pun."

"Whatever! apa nama you?" Soal Lazen.

"Henry Diego" singkat Henry.

"Okay, I will call you Henry. You don't mind aren't you?" tanya Lazen.

Henry mengangkat bahunya. "Up to you."

"Good Henry." Lazen kembali menikmati aiskrimnya.

Tersenyum lucu Henry melihat perlakuan Lazen. Ego je lebih.

"Baby, pay attention to me please..." Sedari tadi Kalea hanya fokus dengan telefonnya. Entah apa yang dilihatnya.

"Hm?" Kalea memberikan tumpuan kepada Henry.

"Esok aku nak bawa kau dan Zio jumpa family aku."

"Kenapa pula?" Hairan Kalea.

"Esok birthday party anak buah aku. Mestila aku kena datang. Tapi aku nak bawa kau. Adik aku pun dah lama nak jumpa kau." Jelas Kalea.

"Oh..." Kalea mengangguk.

"So, kau setuju tak?"

"I okay je. But baju tu you prepare la. I malas." Selamba Kalea.

"My pleasure, queen"

────────
T

Tersenyum Henry melihat penampilan Kalea.

"You look so cute mi amor! Give me a kiss!" Henry memuncung.

Kalea menolak bibir Henry. "Stop Henry!"

"Please..." Cebik Henry.

Kalea memutarkan matanya. Dia memuncungkan bibir.

Henry tersenyum. Dia terus mengucup bibir Kalea sekilas.

Lazen melihat pasangan dihadapannya dengan jelek. "Excuse me, both of you? Am I transparent?"

Henry menjelirkan lidahnya. Kalea menggelengkan kepalanya. Pening pening.

"Sudah. Jom pergi. Nanti lambat." Kalea memimpin tangan Lazen dan menarik baju kemeja Henry.

...

Henry masuk kedalam rumah keluarganya diikuti Kalea dan Lazen yang masih kekok.

Keadaan di dalam tidak terlalu kepoh kerana Melanie hanya menjemput ahli keluarga serta rakan-rakan saja.

Melanie yang ternampak kelibat Henry terus mendekatinya bersama Lucas.

"Yo brother! Sampai pun kau. Siapa ni? Girlfriend ek?" Usik Melanie.

Lucas berjabat tangan dengan Henry. Matanya melihat Kalea sebelum melihat Lazen.

"Ni Kalea Lareina. Budak tu pula anak dia." Perkenalkan Henry.

"Uyoo dah dapat! Tapi kau tak cakap pun dia janda." Selamba Melanie.

"Hey apa cakap macam tu?" Tegur Lucas.

Kalea tersenyum janggal. Bukannya dia terasa pun.

"Janda otak kau! Budak ni anak angkat dia la." Jelas Henry.

"Oh ye eh? Sorry Kalea. Mulut I memang macam ni." Pohon Melanie.

"It's okay. I don't mind."

"Jom ikut I! Kita borak-borak kejap." Melanie memeluk lengan Kalea.

Mereka meninggalkan tiga lelaki bersama. Henry melihat Lazen lama sebelum dia melihat Lucas.

Lucas tersengih. Dia menepuk bahu Henry beberapa kali.

"Kau jaga la anak kau. Aku nak pergi dekat anak aku." Terus Lucas meninggalkan mereka berdua usai berkata.

Henry merenung Lazen yang turut merenungnya.

"Kau taknak pergi main dengan budak-budak lain ke?" Soalnya.

Lazen menggeleng. Dia menggenggam tangan Henry. Dia tak selesa sebenarnya.

Henry mengeluh. Dia mendukung Lazen.

"Mummy kau pun satu. Ditinggalnya kau dengan aku. Kita nak buat apa ni?"

"Up to you. Ni rumah keluarga daddy. Not I." Lazen memeluk leher Henry.

"Did you just call me daddy?" Henry melihat Lazen speechless.

"Ye ke? Mana ada? You salah dengar kut." Nafi Lazen.

Terjuih bibir Henry. Dia ingat aku pekak kali.

"Suka hati kau la. Nak dessert?" Soal Henry bila matanya terpandang dessert yang banyak.

Lazen mengangguk laju. Mereka berdua terus melantak di tempat letak dessert bermacam jenis.

────────

────────

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝐇𝐊│Henry's Addiction ✔Where stories live. Discover now