11.Misafir

1.7K 104 22
                                    

Yorum yapmayı ve oy vermeyi unutmayınn 

"Salak insanlarsınız." dedi Pelin.

Gözlerimi devirip limonatamdan içmeye devam ettim. Dün gece Çanakkale'den dönmüştük. Ben sabah gidelim diye diretsem de Uğur kalmaya ısrar etmişti. Fakat akşamına bir mail daha aldığını gördüğümde sanki zor durumda olan oymuş gibi boşanmakla tehdit etmiştim. Sonunda mecburen kabullendiğinde gece yarısı dönüştük eve. Sabah olunca da o işe gitmiş ve ben evde pineklemeye devam etmiştim. Henüz işten haber gelmemişti. O yüzden ne yapacağımı da pek bilmiyordum. Kızları eve çağırmıştım. Hafta sonu izinleri olduğu için şanslıydım.

Kızlara tatilde Uğur'la yaşadığımız şeylerin en ince ayrıntısına kadar anlatmıştım. Öpüşme dışındaki her şeyi. Onu kendime bile kabullendiremezken kızlara anlatamazdım. Pelin'in bana cevabı ise manidardı...

"Ne salağı pardon!? Adam bana kardeş muamelesi yapıyordu? Ne bileyim ben böyle hissettiğini." Bu sefer göz devirme sırası Pelin'deydi. Yeşil L koltuğun önündeki sehpayı yana çekmiş ve yere oturmuştuk. Duru kıkırdadı. "Uğur bana ve Pelin'e kardeş muamelesi yapıyordu. Sana bize davrandığı gibi davranmazdı." Pelin kafasını sallayıp devam etti. "Hatırlıyor musun Emel ablanın lokantasında bir müşteri sizi kardeş sandığında Uğur ne kadar sinirlenmişti?" Gözlerim halıda dolaştı. Güldüm. Tezgahın arkasında didişirken bir müşteri 'Ne kadar güzelsiniz. Benim kızım da abisiyle böyle dalaşır.' Diye gülerek bize bakmıştı. Uğur kabaca 'o benim kız kardeşim değil' deyip adamı bozmuştu. "Bilmiyorum Pelin."

Elindeki limonatayı masaya koyup elini dizime koydu. "Ona karşı şu an ne hissediyorsun?" Gözlerim doldu. Kalbimi sıkıyorlarmış gibi hissettim. "Onu çok seviyorum." Sonra dayanamayıp ellerimi yüzüme bastırdım. "Ama geçmişi unutamıyorum. Koray yüzünden beni ne kadar kırdığını unutamıyorum. Emel'e öyle söylemesine dayanamıyorum. Emel'le sevgili olmasına dayanamıyorum. Lena var bir de tabii."

Duru ofladı. "Lena evliydi!" Dizlerimi kendime çekip çenemi bastırdım. "Uğur'a sordum ve bana beni ilgilendirmediğini söyledi. Bir şey yaşadıkları kesin." Pelin dayanamıyormuş gibi ses çıkarıp geri koltuğa yaslandı. "Neden acaba!?" Ben de geri yaslanıp ayaklarımı uzattım. Kafamı geri atarken bilmiyorum dedim. "Bilmiyorum mu? Koray'la sevgili olduğun için olabilir mi?"

"Vazgeçmiştim." Pelin yine ofladı. "O zaman da söyledim. İkiniz oturup konuşmadıkça aptallığınız devam edecek. "Bir süre üçümüz de sustuk. Sessizliği bozan Duru oldu. "Hala aşık olduğunu nasıl anladın?" İstemsizce iç çekip kafamı kaldırdım. İkisi de merakla bana bakıyordu. Yumuşak bir gülümseme kondurdum yüzüme. "Evlenme teklifini ettiğimde böyle bir düşüncem yoktu. Gerçekten paçayı kurtarmaya çalışıyordum. Düşünmedim hiç hala ona aşık olduğumu." İç çekip perdesiz camdan denize baktım. " İsteme gününde babamla konuştuğu an var ya... Elimi tutup beni koruduğu an. İşte o an içim çıkana kadar ağlamak istedim. Üzüntüden değil. Neyden olduğunu bile bilmiyorum ama o an içimdeki güven duygusu, sevgi... Hepsini hatırladım. Kalbim ona olan aşkımı kabul ettiğim ilk zamanlardaki gibi attı. İlk reddettim. Hatta uyumsuz davranıp herkesi kendimden nefret ettirdim." Üçümüz de güldük. "Gerçekten katlanılmaz biriydin." Duru'ya hak verdim ve anlatmaya devam ettim. "Uğur katlandı ve hiç belli etmedi benden bıktığını..." Pelin sözümü kesti. "Çünkü o senden hiç bıkmıyor." Güldüm. "Eve girdikten sonra daha yumuşadım. İtiraf edeyim tatil mükemmeldi. Sürekli yan yana olmak. Gerçekten evliymişim gibi hissettim. Ona sınırlar olmadan sarılmak mükemmel bir his. Sürekli birbirimize bir şeyler itiraf ettirmeye çalışmak çok yorucu ama bu da eğlenceli sanırım." Pelin göz devirdi. "Salaksınız." Kafamı salladım. "Öyleyiz ama nasıl konuşmaya başlayacağız bilmiyorum. Tatilden sonra kabul ettim benden hoşlanıyor. Evet ben de ona aşığım ama bir şeyler yolunda değil. Konuşursak arkadaşlığımız bozulurmuş gibi hissediyorum. Bir de her şey bir anda oldu. Geçen hafta evlendik. Bir haftadır resmen flörtleşiyoruz. Ona hala aşık olduğumu fark ettim. Onun da benden hoşlandığının farkındayım. Fakat çocukça da dedi." Gözlerimi kapatıp açtım. "Çok yoruldum. Onun iyi niyetini suiistimal ettiğimi düşünüyorum. Berbat bir arkadaşım." Duru dudaklarını büküp sağıma gelip kolunu sardığında Pelin de diğer tarafıma aynısını yaptı. "Sen çok iyi bir arkadaşsın. Sadece ikiniz de ne dinlemesini ne de konuşmasını biliyorsunuz." Kıkırdadık. "Hiçbir şey olmamış gibi davranmak istiyorum." Pelin oflayarak geri çekildi.

SÖZDE ARKADAŞ (FİNAL)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin