𝓜𝓲 𝓐𝓶𝓪𝓭𝓸 9

3 1 0
                                    

❝Siempre estarás en mi corazón❞
                  
                     🅼🅸 🅰🅼🅰🅳🅾

❝Maira nak minta nombor telefon aariff❞ ujar Humaira perlahan. Wajahnya ditundukkan. Jari dimainkan sesama sendiri.

Huzair pula memerhati Humaira. Dia memeluk tubuh. Pelik dengan Maira. Adik dia yang seorang ni jarang nak minta nombor lelaki kalau benda tu tak penting. Nombor kawan perempuan pun boleh kira dengan jari berapa banyak je.

❝Dah kenapa tiba-tiba Maira? Selalunya maira susah nak minta nombor lelaki ni. Harini nak minta Aariff punya. Kenapa?❞ soal Huzair. Gayanya seperti seorang penyiasat.

Humaira mengemam bibir. Dia meramas tangannya. Ligat mencari alasan untuk diberitahu.

❝Ada hal sikit nak cakap dengan aariff ❞ jawapan yang paling selamat Humaira bagi. Kalau berterus terang rasanya dapat ceramah free agaknya.

Huzair menjongketkan keningnya. Dilihat sahaja gelagat Humaira yang sedikit gelisah.

Humaira pula mengeluh. Nampak gaya along tak bagi lah ni.

❝Hmm takpelah long. Kalau along taknak bagi, Maira tak paksa. Sorry ganggu along ❞ ujar Humaira perlahan. Dia dengan perlahan bangun dari duduk ingin keluar daripada bilik Huzair. Tapi tidak sempat apabila namanya diseru oleh Huzair. Terus dia menoleh memandang Huzair dengan penuh harapan.

❝Nanti along chat nombor aariff ❞ ujar Huzair tanpa memandang kearah humaira. Matanya sibuk menilik telefon.

Humaira sudah tersenyum lebar. Sikit lagi nak melompat tapi sempat dikawal. Kalau tak kena gelak lah kut.

❝Okay along terima kasih. Maira keluar dulu tau ❞ Huzair hanya menggumam kecil.

Pintu ditutup. Dia meluru masuk kedalam biliknya. Terus sahaja dia melompat gembira. Tangan diangkat ke awangan.

❝Yes. Step one done. Kita ke step two❞

Senyuman lebar terukir dibibir. Aariff, tunggu saya tau. Ahak

                    🅼🅸 🅰🅼🅰🅳🅾

Telefon yang berdering membantutkan masa rehat Aariff. Aariff mendengus kecil. Dia bangun lalu menyandar pada kepala katil. Sempat dia mengurut pelipis untuk menghilangkan rasa pening yang tiba-tiba bertandang.

Seketika wajah berkerutnya bertukar kepada wajah teruja.

Mi Amado ❤

Kenapa budak comel ni call dia malam-malam?

Aariff berdehem seketika ingin hilangkan suara serak akibat kurang sihat. Telefon dilekap pada telinga.

❝Hai aariff❞ suara halus kedengaran membuatkan Aariff tersenyum kecil.

❝Hai sweetheart. Kau kenapa call aku malam-malam ni? Takkan rindu kut?❞ soal Aariff terus. Dia tidak dapat nak elak perasaan teruja apabila Humaira callnya.

Humaira pula mengemam bibir. Suara serak lelaki itu membuatkan dia terbuai seketika.

❝Mi amado? Kenapa senyap? Kau okay tak ni? Jangan buat aku risau, sayang ..❞ soal Aariff risau sekali lagi apabila dia tidak mendengar suara comel Humaira. Hati kito ni dukdak doh adik dio.

❝Ah erm saya okay. Don't worry. Saja call ni sebab haritu tak sempat nak hantar awak balik. Then tergerak hati nak call, awak okay tak. Itu je❞ seketika Humaira tersedar. Dia terus menepuk dahi apabila merasakan alasannya sangat tidak logik.

❝Wah Ada orang risau kat aku ke? Awww so sweet sayang. Ni buat aku nak balik terus Shah alam ni nak jumpa kau mi amado❞ ujar Aariff bersama gelakan kecil.

Mi  AmadoWhere stories live. Discover now