" AAARRRGGGHHH!! "
" SONYA !! "
-END OF FLASHBACK-
Kai yang teringat akan peristiwa itu terus memandang tajam kearah Jiyeon yang sedang tersenyum dihadapanya. Angin yang bertiup sepoi2 bahasa mensunyikan lagi kawasan sungai tersebut. Kai yang berasa seram sejuk mengundur sedikit kaki nya kebelakang.
" Kenapa ? Ayat apa yang awak pernah dengar ? "
" Hah....x....x de...pape..."
" Oh..Okeey..Jom balik dah lewat ni "
" Hah..Jom "
Jiyeon yang tersenyum lebar membuka langkah untuk pulang ke rumah...tetapi Kai masih blur dibelakang Jiyeon.
" Mak awak tak marah ke awak balik lambat ? "
" Hah?...Mak saya tak ada..tapikan sepatutnya soalan tu saya patut tanya pada awak Jiyeon.."
" Hahahahahahaha...Yeker...Jawapan saya tetap sama Mak saya pon x ada duduk diluar negara dengan ayah saya..awak pulak ? "
" O...oh..ye..yeker..Mak bapak saya pon sama...Awak tinggal sorang2 ke ? "
" Yer.."
" Oh.."
" Cakap pasal mak bapak ni boleh saya tanya...Gadis yang bernama Sonya tu ade keluarga ke? "
" Hah..oh dia x der keluarga..dia anak yatim piatu "
"Oh yeker..hurm mesti hidup dia sedihkan tanpa mak bapak dia.."
" Yer..mak bapak dia meninggal 2 minggu sebelum dia meninggal..disebabkan hutang sahaja"
" Hutang ? "
" Yer..orang cakap sebab keluarga mereka tidak bayar hutang jadi ketua perlu lah tunjuk taringnya.."
" Apa awak cakap ni..."
Jiyeon memberhentikan perjalanannya..Jiyeon seakan panas baran selepas mendengar kata2 Kai.
" Awak pasti ke mereka x bayar hutang atau ada orang yang sengaja membunuh keluarganya "
" Hah ? Apa awak cakap ni ? "
" Wow..selama ni mereka tinggalkan dunia dengan ayat2 penipuan ke "
" Jiyeon..kenapa awak tiba2 marah ni"
Kai yang berasa pelik akan kelakuan Jiyeon terus mendekatinya. Tetapi Jiyeon memberi arahan supaya tidak dekat dengannya. Seperti air mata Jiyeon jatuh ke pipi.
" Jiyeon kenapa awak menangis ? "
" Tak ada pape....tinggal kan saya...jumpa esok bai..."
" Jiyeon ! "
Jiyeon terus berlari meninggalkan Kai berseorangan di lorong. Jiyeon yang sedang berlari sambil air matanya melimpah keluar. Jiyeon berhenti di tepi diding lorong yang gelap lalu menarik nafas nya untuk menenangkan dirinya.
Kai yang berjalan keseorangan sampai ke rumahnya kelihatan Jimin di depan pintu rumah nya. Jimin hanya memandang ke arah nya malah Kai hanya tersengih.
" Kau nak apa..tetiba dtg rumah aku malam2 ni "
" Kau pergi mana tadi ngan Jiyeon "
" Yang kau sebok kenapa "
Jimin terus menuju ke arah Kai lalu menggenggam collar baju Kai dengan penuh berani sekali Jimin mengangkat penumbuk nya ke arah muka Kai.
" Kau apa kesah dengan dia kau ngan dia tak ada hubungan kan "
" Kau tahu tak aku risau..kalau aku tau kau sakitkan hati dia atau buat dia menangis kau aku cari..KAU FAHAM !! "
Jimin yang meninggikan suara nya kearah Kai. Kai yang sedang dipegang oleh jimin hanya tersengih.
" Lepaskan aku lah "
Kai terus menolak Jimin lalu masuk kedalam rumahnya. Jimin yang berada di luar rumah nya seperti mahu naik gila. Jimin terus meninggalkan rumah Kai.
Sampai sahaja di rumah Jimin. Jimin membaling beg nya ke arah sofa lalu baring di atas katilnya.
'Ting~'
" Mesej ? "
Jimin terus membuka mesej dari no pemilik tersebut seperti yang difikirkannya tekaan dia betul mesej tu dari Kai.
' Aku tak faham dengan kau mesej ni kalau kau nak tau..aku sedang fikir benda sama dengan kau..tapi memang aku rase tekaan aku tepat..Jiyeon tu Sonya kisah Sonya pon dia tahu lepastu dia terus menangis dan lari dari aku..kalau kau nak tau lebih lanjut esok jumpa aku dekat dewan lepas rehat..Btw kau tumbuk aku sakit kot sampai lebam..soo tolong belikan aku air sebab kau dah sakit kan aku sekian terima kasih'
" Ah...budak ni..."
Jimin terus mencampakkan Phone nya lalu melelapkan matanya tanpa menukar baju sekolah nya.
YOU ARE READING
Your My Hero
RandomSeorang Pelajar Gangster di sekolah KyemYung High School memberikan kesan fobia kepada pelajar2 tersebut. Apa itu kumpulan 4D yang sangat famous di sekolah mereka? Siapa kah Ji-yeon? dia berasal dari mana..asal usul nyer langsung tidak ketahui.. Sel...