Keadaan di dalam kelas sudah bising setelah semua pelajar sudah hadir ke sekolah. Ji-yeon yang hanya mendongakkan tangan ke muka kerana bosan akan pelajar2 yang bising di dalam kelas.
"Awak.."
Jimin memulakan percakapan dengan Ji-yeon yang asyik memandang sekeliling.
" Yer? "
Ji-yeon terus memusing arah pandangan nyer kearah Jimin.
" Tak...tak der pape "
" Hurm kalau awak nak cakap sesuatu cakap jer saya tak marah "
" Ma..macam mana nak cakap eh? "
" Cakap jer macam mana pon "
" Nanti mase rehat jumpe saya di dalam bilik perpustakaan boleh ? "
Ji-yeon hanya memandang kearah Jimin dengan muka menandakan kenapa. Jimin hanya menunduk kan kepala nyer kerana berasa malu.
" Okey, tapi sebelum itu bagi saya ke kantin dulu kerana saya mahu membeli roti awak nak apa2 ?"
" A..ah tak per saya boleh beli sendiri "
" Okey "
Ji-yeon tersenyum di depan Jimin. Jimin yang malu terus menudukkan kepala nyer sekali lagi sambil muka nya merah padam.
Youngji yang dari tadi memandang ke arah mereka terasa panas di dalam hati sambil mengenggam kan tangan nya.
___________________________________________
Waktu rehat pon bermula Jiyeon ke kantin dengan segera untuk membeli roti dan terus ke perpustakaan yang di janjikan nya.
"Alamak takut lambat harap Jimin tak tunggu lama "
Jiyeon terus berlari ke perpustakaan dengan segera.
"Ah~ sampai juga "
Jiyeon yang kepenatan hanya menarik dan menghembus nafas didalam bilik perpustakaan sambil mencari Jimin.
" Mana dia ni.. aku ingat dia dah tunggu lama..atau dia dah tunggu aku lama pastu dia kluar....eh takkan lah baru pukul berapa "
Jiyeon hanya menarik kerusi dan duduk diatas nyer sambil membaca buku novel yang di bawa nya tadi.
Jiyeon hanya menunggu Jimin di dalam bilik perpustakaan sambil memerhatikan jam tangan nya.
"Mana dia ni nak dekat habis rehat dah ni betul ke dia nak jumpa dekat perpustakaan"
" Jiyeon "
Jiyeon yang terkejut akan nama nyer dipanggil terus memdang ke arah pemilik suara tersebut
" Hai..awak kenal saya tak saya satu kelas dengan awak nama saya Cheongna "
" Hai..cheongna mesti lah saya kenal.. awak yang duduk di depan sekali kan "
" Yer betul lah tu.. Kenapa awak tunggu di dalam perpustakaan ni sorang2 atau memang hobi awak duduk dekat sini "
" Eh tak lah sebenarnya saya tunggu seseorang "
" Siapa ?"
" Jimin "
Cheongna hanya mengangkat kening sahaja.
" Kenapa? "
" Awak rapat dengan dia ke ?"
" Sebenarnya dia ajak saya ke perpustakaan tapi dia yang tak datang "
" Hurm baik awak tak payah dengar cakap dia..dia tu dah berubah kebelakangan ni selepas peristiwa hitam berlaku"
" Peristiwa hitam ? Ramai yang kata begitu apa maksud nya..maksud nya dia ade sejarah dia ke ?"
" Yer! betul macam mana awak tahu"
" Eh..saya main teke jer...boleh tak awak cerita kan kepada saya kisah sejarah dia "
" Boleh, kisah dia macam ni....."
Sreeettt~
pintu bilik perpustakaan di buka. Kelihatan Jimin di depan itu sambil membuat muka blur." Eh,Jimin mari lah duduk sini "
" Tak per lah saya pergi dulu okey awak berborak lah "
Cheongna bangun dari kerusinya dan meninggalkan mereka." Cheongna? "
Jimin hanya berjalan kearah Jiyeon.
Kelihatan mereka berdua sahaja di dalam bilik perpustakaan." Mana awak pergi saya tunggu lama tau. "
Jimin hanya berdiam diri sahaja.
" Awak saya tengah cakap dengan awak ni..haish awak ni dah lah awak lam....."
" Boleh saya tahu awak berasal dari mana"
Jiyeon tidak sempat berkata apa2 lagi Jimin sudah potong percakapan nya.
" Apa? Awak nak suruh saya tunggu sini semata2 nak tanya tu jer awak tau tak saya lama tung...."
" Diam!! "
Jiyeon yang terkejut akan Jimin menjerit kepada nya.
" Ah.."
Jimin bangun dari kerusi nya lalu menarik tangan nyer dan menempatkan ke dinding.
Jimin yang berasa bengang merapat kan badanya kearah Jiyeon." Saya tanya awak tak jawab!"
" Sa...saya...berasal dari seol lah"
" Tipu!! awak bukan seorang perempuan biasa kan."
" Ap...apa awak cakap ni"
" Awak seorang yang saya kenal..Awak seorang gadis yang telah menghilangkan diri nyer 3 tahun lepas dan awak lah yang menyakitkan hati saya meninggalkan saya dengan air mata !! Dan saya tahu itu awak"
" Saya tak faham apa awak cakap ni"
" Awak...sonya kan?"
Jimin membulatkan mata nya kearah Jiyeon yang sedang ketakutan.
YOU ARE READING
Your My Hero
De TodoSeorang Pelajar Gangster di sekolah KyemYung High School memberikan kesan fobia kepada pelajar2 tersebut. Apa itu kumpulan 4D yang sangat famous di sekolah mereka? Siapa kah Ji-yeon? dia berasal dari mana..asal usul nyer langsung tidak ketahui.. Sel...