Chapter 6

75 6 0
                                    

" Sana lah ! "

Jiyeon terus menolak Jimin ketepi.
Jimin hanya berdiam diri sahaja.

" Kalau awak nak jumpa saya semata-mata awak nak cari gadoh dengan saya pergi balik lah ! "

Jiyeon yang berani kan diri hanya meninggikan suara nya kearah Jimin.

" Satu lagi..saya tak tahu apa yang awak cakap kan tadi saya tak kenal pon perempuan yang bernama Sonya dia berasal dari mana atau apa2 pon saya tak nak ambil tau "

Jiyeon terus meninggalkan Jimin berseorangan di dalam perpustakaan.
Dengan sekelip mata Jimin terus menangis teresak esak.

Kring~
Waktu rehat pon sudah tamat semua pelajar di arah kan ke kelas masing2 tetapi kelibat Jiyeon dengan Kai tidak lagi kelihatan.
Jimin yang hanya memikirkan di mana Kai dan Jiyeon sampai tamat waktu pelajarannya. Jimim langsung tidak mendengar panggilan yang dia panggil oleh cikgu nya.

" Jimin!"

"Yer! "

Jimin yang terkejut akan panggilan nyer terus berdiri.

" Lepas imi kut saya ke bilik guru yer "

"Oh yer baik "

Jimin kembali duduk di tempatnya.
Jimin yang berdegil tidak berjumpa dengan guru nya tetapi merayau mencari Jiyeon dan Kai.

Jimin yang berjalan mahu ke lorong kiri terselisih dengan Jiyeon yang berjalan keseorangan.Jiyeon hanya menundukkan kepala lalu meninggal kan Jimin tetapi Jimin menahan nya dengan memegang tangan Jiyeon. keadaan bergitu kekok sampai tiada siapa yang berbunyi.

" Lepaskan dia "

Jimin terkejut akan suara tersebut lalu memandang kearah nya kelihatan kelibat Kai dihadapan nya dengan bergaya sekali.
Jimin yang berdegil menolak Jiyeon kebelakang nya.

"Apa kau nak?"

" Apa aku nak ? Hahahahahaha "

Kai yang hanya mampu gelak sahaja apa bila terdengar kata2 Jimin.

" Bila masa plak kau ni dah pandai rapat dengan perempuan "

" Hurm "

Jimin hanya menghembuskan nafas nyer lalu berkata.

" Apa masaalah nya dia bukan awek kau "

" Hahahahaha dia memang bukan awek aku tapi aku dah luahkan perasaan aku dekat dia "

Jimin hanya membulatkan matanya lalu memandang kearah Jiyeon.

"Hahahahaha tahu pon kau takut Jimin lain kali jangan buat dia nangis lagi "

Kai terus meninggalkan Jimin dan jiyeon sambil menolak Jimin.

"Huh ! ade apa2 lagi ke awak nak cakap "

Jimin melepaskan genggaman nya lalu menanyakan soalan kepada Jiyeon.

" Awak pergi mana tadi..kenapa awak dengan Kai ?"

"Kenapa awak sebok "

" Yerlah sebab !.."

Jimin berhenti apabila dia meninggikan suara kepada Jiyeon.
Jiyeon hanya mendiam kan diri sahaja. Jiyeon yang mendiam kan diri tiba menangis teresak esak.
Jimin yang terkejut akan Jiyeon menangis terus memeluk Jiyeon tanpa ragu2.

"Sorry saya tak sengaja nak meninggikan suara..saya hanya nak tau mana awak pergi tadi "

~Flashback~

Jiyeon terus meninggalkan perpustakaan lalu terus meluru ke tandas. Tetapi Jiyeom di tahan oleh kumpulan 4D yaitu yang salah sorang rakan yang dia kenal adalah Youngji.

" Hidup lagi kau yer "

"Apa ?"

Jiyeon yang hanya kaku mengangkat kening menandakan tidak faham.

" Kau baru lagi kan dekat sini aku ingat kan kau dah mati. Atau ni diri kau yang sebenar lagi pon mayat kau tak dijumpai dah sah lah ni kau "

Youngji terus menolak kepala Jiyeon tanpa belas kesian.

"Apa kau cakap ni..aku tak faham lah "

" Buat2 tak faham plak ..aku baru jer nak aman ...tapi bila first time aku tgk kau..kau bagaikan membawa awan hitam dekat dunia aku. "

" Aku tak faham lah apa kau cakap ni Youngji "

" Kau Sonya kan!"

Youngji terus menolak kepala Jiyeon sampai jatuh di atas lantai.
Jiyeon hanya mampu menangis sahaja dan berdiam diri.

" Aku dah sabar dengan kau...Apa hubungan kau dengan Jimin hah! Kau tau tak kau dah sakit kan hati Jimin lepas tu kau dtg balik dekat dunia ni kau tau tak dah 3 tahun kau tinggal kan dunia lepas tu aku tak tau lah tuhan baik sangat bagi kau hidup balik ! Kau patut mati lah pergi mati!"

Youngji hanya mampu memarahi jiyeon di kaki nyer. Manakala Jiyeon hanya mampu menangis dan berdiam diri. Youngji mengangkat koler baju Jiyeon lalu menolak jiyeon untuk pergi.

" Uh! Aku dah lama sabar dengan dia"

Jiyeon terus berlari ke belakang sekolah dan menangis seorang diri.

"Kenapa kau duduk sini "

"uh ... Kai"

Jiyeon terus mengelap air mata nya kerana malu di depan Kai.

" Kenapa kau menangis"

" Mana ada aku menangis "

" Kau ni pon kalau nak buat lawak agak2 lah kau kan ngangis kau fikir aku buta ker "

Jiyeon hanya mendiam kan diri dan Kai lalu menyandarkan diri nya di dinding dan duduk di sebelah Jiyeon.

"Kau cite jer dekat aku. Aku boleh deng...."

" BOLEH AKU TAU SIAPA SONYA !"

Kai yang tidak dapat menghabiskan ayat nya lalu mendiamkan diri.

" Tengok tak ada sapa nak jawab aku perlu kan jawapan "

" Aku rase kau tau jawapannya "

"Hah..Apa kau cakap ni "

" Muka kau pon mirip macam dia..aku tahu yang kau tahu jawapan nya"

"Hah~"

Kai terus memeluk Jiyeon. Jiyeon hanya mendiamkan diri didalam pelukan Kai.

" Aku rindu dia..aku rindu sangat dengan dia..aku selalu menunggu kehadiran nya "

Kai melepaskan pelukannya lalu berdiri bersama-sama dengan nya.

" Dah lah kite dah lewat ni jom masuk kelas "

Jiyeon hanya mendiam kan diri dan berjalan di hadapan Kai yang berjalan berseorangan di belakang.

"Eh ~ Jimin "

Kelihatan Jimin di hadapan Jiyeon.mereka terserempak di selekoh kiri.

~End Of Flashback~

Your My HeroWhere stories live. Discover now