"She gonna be fine,but still she have to rest. Badan dia dehyrated so kami akan pantau dia untuk hari ini dan esok. Saya minta diri dulu"
"Baiklah terima kasih doktor"
Jeno memandang Karina yang sedang terbaring tidak sedarkan diri itu.
"Kenapa kau jadi macam ni Rin? Aku suruh kau jaga diri kan?"
"Giselle,kau nak balik baliklah dulu. Aku teman Rin malam ni. Esok kau datang balik kalau kau nak jenguk Rin ya. Thankyou sebab bawa dia ke hospital lebih cepat,kalau tak dia mungkin dah takda."
"No problem,Jeno. Kau kawan aku juga,jadi apa apa pun aku kena bagitahu tentang keadaan Karina pada kau juga"
"Hello Chan,nanti kau bagitahu mama yang Karina masuk hospital. Kalau takde siapa yang hantar,kau tolong hantarkan mama ke sini ya. Aku tak balik malam ni sebab takde yang jaga Karina malam ni"
.
.
Karina cuba bergerak dari katilnya tapi terasa sesuatu yang menghalangnya."Iv drip? Aku masuk hospital ke?"
"Urm hi? Good morning ! Ni aku ada beli sandwich tuna dengan telur kat kedai bawah tadi. Aku tahu kau tak suka makanan kat sini sebab tak sedap kan? Ambil lah makanan ni makan pastu minum air putih banyak banyak. Badan kau dehyrated teruk sampai kau pengsan semalam so kau kena tahan kat wad sampai hari esok."
"Hm yelah. Aku nak air soya boleh tak? Air oren ni tak sedap rasa dia pelik"
"Eish yelah,kejap aku pergi beli."
.
."Karina anak mama,kenapa sampai macam ni?"
"Mama,Karina okay jelah. Cuma dehyrated sikit sampai esok Rin kena tahan lusa balik dah."
"Ni mama papa Rin dah tahu?"
"Dah,kejap lagi diaorang datang."
"Nasib baik Jeno bagitahu mama awal awal,kalau tak mama tak dapat jumpa you sampai bila bila pulak"
"Apa pulak macam tu mama,Karina tetap anak mama sampai bila bila kan."
"Mama teringin sangat nak bermenantukan Rin,tapi hajatnya tak sampai"
Puan Lee terdiam sebentar sebelum menyambung bicaranya
"Yelah kan Rin nak jadi isteri orang dah bulan depan. Bulan depan pun Jeno nak gerak ke Aussie dah. Tinggallah mama dengan anak teruna lagi 3 orang tu"
"Kenapa Jeno nak pergi Aussie mama? Dia bencikan Karina ke sebab Karina kahwin dengan orang lain?"
"Tak sayang,dia cuma nak tenangkan diri lepas apa yang berlaku sekarang ni. Rin fahamkan Jeno orangnya jenis macam mana?"
Karina mengangguk
"Jadi jangan anggap Jeno pergi ke sana sebab dia bencikan you. Not at all,dia cuma perlukan masa untuk terima semua ni. Karina kan satu satunya wanita yang Jeno cinta. Dia pun perlukan masa,semua ni terlalu tiba tiba untuk dia"
Lantas Puan Lee memeluk erat Karina
.
.
tbc
YOU ARE READING
(C) Meet You Again
Fanficjumpa kembali dengan si dia adalah satu perkara ngeri dan tragik dalam hidupnya?