13

21 6 1
                                    

"Nanti datang kat restoran yang mama cakap tu. Ada perkara penting perlu dibincangkan. Jangan malukan mama papa nanti"

"Hm yelah,nanti Rin cuba datang itupun kalau kepala Rin dah okay."

"Rin cuba datang dulu. Nanti Rin balik lah kalau dah selesai perkara nak dibincangkan tu."

Karina hanya diam,tak larat nak membantah.

.
.

"Papa dah decide untuk jodohkan kamu dengan Jiwoong nanti. Perkahwinan tu hanya 2 bulan je dari sekarang."

"But why papa? Kenapa dengan Jiwoong?"

"Sayang,Jiwoong tu boleh jagakan you. Time di Canada dulu,dia dah banyak tolong jagakan you."kata Puan Yu

"Rin nak pergi dulu,semua ni agak tiba tiba jadi Rin perlukan masa."

Encik dan Puan Yu hanya menggangguk faham

.
.

"Aku benci semuanya,benci sebencinya. Tuhan,aku tidak layak bahagia dengan orang yang aku cintai kah?"

Sunyi. Karina kini bersandar pada sebatang pokok besar di Sungai Han tanpa ada orang pun.

"Rin,kenapa sorang sorang kat sini? Sejuk ni Rin,nanti kau sakit lah."

"Biar lah aku mati sekalipun,Jeno. Tiada yang kesah pun."

"Siapa kata tiada yang kesah? Aku yang kesah sekarang ni. Nanti kau takde,hidup aku macam mana Rin?"

"Kita bukan ada relay special pun so tak patut pun kau kesahkan aku,Jeno."

"Aku patut,sebab aku sayangkan kau. Melebihi sebatas kawan."

"Jeno...Aku akan kahwin dengan Jiwoong 2 bulan lagi."

Kini,Jeno yang tergamam.

"Kau kata kau cintakan aku,Rin? Bukan yang ni ke kau patut tolak dari dulu?"

"Yes,I'm still love you Jeno. But i've had to."

.
.

"Balik ya? Esok kita dating lagi okay? Dah takyah nangis dah. Aku ada dengan kau,as always even kau bukan milik aku lagi."

"Kalau aku tak balik tak boleh lagi ke? Aku taknak hadap muka Jiwoong tu. Aku rasa bersalah sebab buat semua ni."

"Sayang,ini bukan salah kau. Salah orang lain,salah Kim Mia tu. Dia yang suruh kau dengan Jiwoong berlakon as a couple after the rumours spread right?"

"You know it?"

Jeno mengangguk

"Aku tahu semuanya. Aku paksa Mia bukak mulut pasal ni after my spy tell me everything."

"Ni bukan kehendak kau pun nak terjadi. Mungkin jodoh kita kat sini je,Karina. Mungkin di kehidupan baru jodoh kita akan ada."

Karina melihat lelaki itu tetap tersenyum menampakkan eye smile nya itu. Bagaimana lelaki itu kelihatan tenang walaupun dia mengetahui hubungan yang sepatutnya perlu dimulai tidak perlu dimulai pun.

"I always love you,Reyna Evelyn. Take care of yourself,jangan cengeng sangat nanti aku susah nak pujuk kau tau"

Dulu Minju lepastu Minjeong. Dan sekarang ni Karina pula? Sesadis itu kah kisah percintaan Lee Jeno?
.
.
tbc

(C) Meet You AgainWhere stories live. Discover now