Dear Reyna,
Hi Reyna,bila kau dah baca surat ni bermaknanya aku dah pergi jauh dari kau. Im sure Jeno dah bagitahu pergi mana. Im very sorry sebab tinggalkan majlis tu macam tu je but sure mestilah ada penggantinya. Kau suka kan? Crush yang kau minat dari dulu dah jadi suami kau sekarang. Im sure you're really happy right now. Im sorry too sebab tinggalkan you but don't worry when i already ready with everything i will meet you soon. Promise me okay? Maaf untuk semuanya Reyna Evelyn. I like you since we on Canada. Maaf aku simpan perasaan ni pada kau. I really hope you gonna live happily with Jeno soon. I always pray that you will be the happiest girl. Take care little girl !
Sincerely,Ethan a.k.a Jiwoong :)
Tangisan Karina pecah disitu jugak. Jeno yang melihatnya dari luar bilik tersebut itu hanya berdiam diri. Dia mahu memberi isterinya ruang untuk bertenang terlebih dahulu.
.
.Sebulan kemudian,
"Lah yang ni jugak kau nak jadikan suami kau eh Giselle?"
"Ah kau diam lah Rin. Aku yang kahwin dengan Giselle bukan dengan kau pun"
"Yah Chenle,jangan berlagak sangat. Aku ambil Giselle tu dari kau kang barutau"
Ya,Chenle dan Giselle berkahwin. Bermula dari Giselle yang ter'crush' Chenle sehingga Chenle sendiri yang melamar Giselle. From crush to lovers lah katakan.
"Berani buat lah. Aku bagitahu kat mama yang kau ni-"
"Okay fine,Zhong Chenle. Kau menang lah kalini"
Rupa rupanya Chenle adalah sepupu jauh Karina sendiri yang merupakan belah ibunya.
"Sayang,apa cemberut sangat muka tu? Senyum sikit. Hari esok kita pergi rumah mama pulak"
"Nak buat apa?"
"Lupa lah tu,Haechan pun nak bertunang jugak tapi lusa. Kita pergi stay rumah mama esok ya?"
"Hm yelah. Jom balik,saya mengantuk lah"
.
."Kau ni kalau calar anak aku tu siap kau eh Jeno?"
Jeno dan Jaemin sekarang sedang meluangkan masa bersama keluarga masing masing
"Halah kau ni,Jaemin. Anak kau sorang ni lasak orangnya. Bukan salah aku lah kalau dia terjatuh"
"Yah Lee Jeno,sini kau. Kau memang nak kena eh?"
Sementara itu,
"Minju,time awak pregnantkan anak sulung awak tu apa je tanda tanda yang awak ada?"
"Biasanya mual then emosi saya tiba tiba berubah. Macam tu jelah tanda tanda saya ada. Kenapa tanya ni Karina?"
"Takdelah saya cuma curious je."
"Nah,awak tengok sendiri lah Minju. Saya ingatkan nak bagitahu awak dulu ."
Karina tersenyum
10 minit kemudian,
"Macam mana Minju?"
"Its positive lah !"
"Congrats Minju !"
"Yeah Karina,nanti ada kawan lah anak kita nanti ! Jom kita buat suprise untuk suami kita!"
.
.Malamnya,
"Kenapa eh isteri kita ni tiba tiba nak berdinner dinner bagai ni?"
"Tahlah Jen,isteri aku ni buang tabiat kot,tapi takpelah kita tunggu jelah diaorang ni"
Tiba tiba mata Jeno dan Jaemin ditutup serentak.
"Ish apa ni main tutup tutup mata ni."
"Kejap lah,ada something ni"
Minju dan Karina pun segera meletakkan kotak di hadapan suami mereka
"Okay tengoklah sendiri ada apa,kami berdua nak pergi beli aiskrim kejap"
Lantas Jeno dan Jaemin membuka kotak tersebut
"Hi daddy!"
"Daddy? Wait apa ni?"
"Yah kau lembap sangat fikir tu kenapa Jeno? Isteri kita pregnant lah !"
Lantas mereka berdua berlari mendapatkan isteri mereka
.
.The End
"Meeting you is the best thing ever happen in my life."
YOU ARE READING
(C) Meet You Again
Fanfictionjumpa kembali dengan si dia adalah satu perkara ngeri dan tragik dalam hidupnya?