19

31 4 2
                                    

2 hari sebelum hari perkahwinan Karina,

"Kalini je aku mintak tolong kat kau,tolong gantikan aku untuk jadi pengantin lelaki nanti. Aku tahu kau cintakan Karina kan? Takpe takyah fikir pasal aku,aku boleh move on nya. Cuma aku perlukan masa je. Cuma nanti rahsiakan perkara ni daripada Karina,kau beritahu bila korang dah sah suami isteri nanti. Berikan surat ni pada dia ya,Jeno?"

"Hm baiklah. Terima kasih,Jiwoong"

Jiwoong hanya senyum nipis

"Karina hanya cintakan kau je,Jeno. Takde orang lain boleh gantikan cinta pertama dia. Aku faham sangat perasaan dia bila ekspresi muka dia berubah bila dapat tahu tentang kami dijodohkan. Semua sebab Kim Mia tu lah,kalau tak korang mesti berjodohkan?"

"Kim Mia tu nanti aku settle lah macam mana pun. Memang semua ni terjadi angkara dia pun"

Jiwoong menghulurkan surat tersebut kepada Jeno

.
.

Langkahnya tiba tiba terhenti kerana merasakan si dia telah datang dekat kepadanya.

"K-kau buat apa kat sini hah!?"

"Aku? Aku nak bunuh kau lah,Reyna Evelyn"

Si dia ketawa mengilai ngilai

"Tolong terima kenyataan Jeno tak nak kat kau,Kim Mia. Sampai bila kau nak tutup rahsia penyakit kau tu kat orang lain?"

"Kau tahu aku ada penyakit?"

Karina meneguk air liur kasar

"Aku tahu sebab abang aku doktor kat hospital tu."

"Mana lah Jeno ni,Mia ni makin lama makin tak betul."bisik hati Karina

"Kau tak perlu bunuh aku pun lah Mia,menda tu dah hasut kau suruh buat bukan bukan. Aku tahu kau baik orangnya,cuma kau terpengaruh je"

"Tak,tak aku jahat aku jahat HAHAHAHAHAHAHAHA"

Karina hampir ketakutan melihat Mia sekarang ini,bila bila masa sahaja nyawanya akan melayang begitu sahaja.

"Kau kena mati kau kena mati Karina ! HAHAHAHA"

Mia mencekik kuat Karina sehingga badan Karina terdorong keatas.

"Rasakan kau,Karina! Rasakan sebab kau dah rampas Jeno daripada aku!"

Kini muka Karina semakin biru kerana kehilangan nafasnya semakin perlahan

"Jen-"

Jeno memukul kuat kepala Mia menggunakan batang besi di belakang pintu itu sehingga perempuan tersebut pengsan.

"Sayang,awak okay tak? Ya Tuhan,leher awak merah sangat ni."

"Dia cekik saya kuat sangat,Jen. Kalau awak lambat datang tadi mungkin saya dah mati agaknya"

"Aip tak baik cakap centu. Saya taknak kehilangan awak untuk kali kedua,Karina"

"Habistu Mia ni macam mana awak?"

"Saya dah call hospital yang terdekat and nanti dia akan dimasukkan kat bahagian sakit mental."

Karina mengangguk faham

"Jom pergi hospital,kesan tu nanti makin lama makin lebam pulak"

Tiba tiba Karina pengsan di pangkuan Jeno
.
.

tbc

(C) Meet You AgainWhere stories live. Discover now