18

23 4 3
                                    

Sebulan pun telah berlalu,hari ini merupakan hari dimana Karina akan melangsungkan perkahwinannya.

"Anak mama sentiasa lawa. Dah jadi isteri orang tu nanti perangai pun elok ye sayang. Jaga diri as always"

"Baik mama,Rin ingat semua tu."

.
.

Suasana di dewan yang senyap menjadi riuh rendah apabila pengantin perempuan telah sampai.

"Kenapa Jiwoong taknak pusingkan badan tengok aku? Bukan dia kena sambut tangan aku then kami menghadap sama satu lain?"bisik hati Karina

"Papa serahkan kamu untuk dia harini." Lantas Encik Yu tersenyum sebelum dia duduk di kerusi hadapan

"Pengantin lelaki boleh bersemuka dengan pengantin perempuan ya"

"Jeno? Apa kau buat kat sini?"

Gila tak terkejut Karina sekarang ini. Yang berada di hadapan ini adalah Lee Jeno,bukan Kim Jiwoong. Tentunya perasaannya bercampur baur.

"How could you tiba tiba menghilang dari minggu lepas tahu tahu depan aku."bebel Karina perlahan

"Adalah,but kau suka lah aku ada depan kau ni kan? Lepas ni aku explain lah,sekarang meh kita kahwin dulu"

"Ish kau ni,mengada betul"

Mata Karina melilau mencari mana keberadaan Jiwoong tapi hampa. Lelaki itu tiada pun di situ. Nafas dihela berat.
.
.

"Congrats Rin,tak tahu pulak your groom tiba tiba boleh bertukar. Semoga bahagia selalu,bagi anak buah banyak sikit tau,Rin"

"Giselle,kau jangan macam macam boleh tak. Tu tunang kau pandang je kat kau dari tadi"

"Oh kau tahu dah "dia" tu tunang aku? Eish tak suprise dah aku nak bagitahu kau. Nanti kau datang tau,bulan depan aku kahwin"

"Tahu lama dah. Nak tunggu kau bagitahu,kau dah ada anak baru bagitahu kot. Ye nanti aku datang Giselle ku sayang"perli Karina

Mereka bergelak bersama sama

.
.

"Kenapa kau yang ada kat situ? Cuma aku terkejut lah sebab kau kata kau nak gerak ke Aussie dah harini. Like how can?"

"Jiwoong yang bagi peluang ni untuk aku,takkan aku nak tolak pulak"

"Mana dia sekarang?"

"Dia dah pergi ke USA pagi tadi,literally 3 hours before the wedding should start. Dia ada tinggalkan kau surat. Nanti kau baca eh"

"Hm yelah. Dia tak bagitahu pun kat aku yang dia pergi macam tu je. At least say anything before he really let me go"

"Dia taknak jumpa kau sebab nanti lagi susah dia nak move on dekat kau nanti Karina."

"Papa mama tahu semua pasal ni?"

Jeno mengangguk

"2 hari lepas Jiwoong ajak aku jumpa. Mama papa pun takleh halang buat apa dah jadi aku lah orangnya untuk diganti"

"Patutlah hati aku tak sedap je dari 2 hari lepas,rupanya Jiwoong memang nak pergi tanpa ucapkan apa apa pun kat aku"

"He needs time,surely he will meet the good one."

"Hm haritu saya dengar yang adik awak nak bertunang bulan depan kan?"

"Woah dah tukar saya awak lah pulak lah. Comel comel. Haah,siapa lagi adik saya kalau bukan Haechan tu."

"Tapi Giselle pun kahwin next month,dia jemput saya dengan awak sekali"

Jeno mengangguk faham

"Harap lah tarikh dia tak bertembung dengan pertunangan Haechan tu. Kalau tak naya kawan baik saya tu nangis sebab kita tak datang majlis kahwin dia"

"Yelah yelah,Puan Karina sila tidur. Suami awak ni dah penat tau,menguap banyak kali dari tadi ha"

"Alaa siannya suami saya sorang ni. Okay okay tidurlah dulu ya"

.
.
tbc

(C) Meet You AgainWhere stories live. Discover now