Prolog

4.9K 162 7
                                    

OPOWIADANIE ZAWIERA TREŚCI NIEPRZEZNACZONE DLA OSÓB PONIŻEJ OSIEMNASTEGO ROKU ŻYCIA
MOŻE PRZYPOMNIEĆ BOLESNE TRAUMY Z TWOJEJ PRZESZŁOŚCI
CZYTASZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Każdy uważa go za dziwaka, a ja widzę w nim coś niezwykłego. Owszem, bywa niezrozumiale specyficzny, ale przynajmniej jest sobą. Gdy akurat nie czyta w bibliotece uniwersyteckiej, stoi gdzieś pod ścianą i wodzi mrocznym wzrokiem szarych oczu po innych studentach, a dokładniej atrakcyjnych studentkach.

Całkiem uroczy z niego dziwak, o ile można na niego spoglądać przez pryzmat inny, aniżeli ten ponury i niepokojący.

Mimo ciągłego patrzenia na studentki, nie odezwał się jeszcze sam z siebie do żadnej. Kontakty międzyludzkie przychodzą mu z trudnością, zupełnie jakby wychowywał się sam jak palec. Każdego ciekawi jego przeszłość, a nikt nie ma odwagi zapytać. W końcu, gdy prawie dwa metry podpiera ścianę w czarnej koszuli i garniturowych spodniach, wodząc przeszywającym wzrokiem po ludziach, strach podejść.

Tak przystojny młody mężczyzna nie może być mordercą, który za cel obiera sobie młode piękne dziewczyny. Przynajmniej ja byłam takiego zdania. Przecież samo patrzenie nie może być dowodem zbrodni. Inni studenci jednak wiedzieli swoje.

Vess von Harred nie został skazany tylko dlatego, że ciała miały rany na szyi i rękach niczym zadane przez dzikie zwierzęta. Żadna z ofiar nie miała krzty krwi w organizmie.

Nikt z mieszkańców Gothbrid przez to nie czuł się bezpiecznie, łącznie ze mną. Nocą ulice były puste. Każdy zamykał szczelnie dom, aby nic większego od myszy nie przedostało się do środka. Wszystko na nic, bo młode kobiety nadal znikały. Część ciał znajdywano w takim samym stanie bez krwi, a część już nigdy miała nie zostać odnaleziona. Prasa, aby podsycić sprzedajność informacji, dawała nagłówki, jakoby w mieście panował groźny wampir. Nikt jednak nie brał tego na poważnie. Wampiry bowiem istniały tylko w utworach kultury.

Ale czy aby na pewno?

classicemotion

VAMPIRE STUDENTOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz