Moodboard Reeve Jones
Piosenki, przy których pisana była praca:
• Scorpions - Send Me An Angel
• Jenna Raine - It Is What It Is
• Florence Welch - No Light, No Light
• Chloe Ament - The Water Is Fine
• Gabrielle Aplin - Start of TimeDodatkowe informacje:
○ Pterophyllum - łacińskie określenie skalara, słodkowodnej ryby akwariowej, które w angielskiej wersji widnieje jako angelfish (anielska ryba). Tytuł opowiadania jest więc nieprzypadkowy, chociaż sam anielski byt został nazwany Aquamanem ze względu na umiejetność rozmowy z rybami.
○ Dagiel - jest jednym z aniołów patronujących zwierzętom, jego opieka rozciąga się na wszystkie znane nam i nieznane ryby. Dag - samo w sobie oznacza rybę; el z kolei Boga. Tłumaczyć więc to można na Rybę Boga, jednak w przypadku tego opowiadania pterophyllum zdecydowanie pasowało bardziej na tytuł niż łacińskie: piscis divinus.
○ Anioły - w uniwersum tworzonym przeze mnie nie posiadają zarówno płci, jak i orientacji seksualnej, ich wygląd z różnoraką przewagą cech męskich oraz żeńskich zależna jest od ich upodobania. Jeśli chodzi o formę identyfikacji - pozwalają na jej wybór rozmówcy, aby nie obarczać zbytnio jego umysłu. Ich rzeczywista forma jest bardziej biblijna niż ta, która widnieje we współczesnej fantastyce, acz przybierają postać ludzką, żeby raz jeszcze nie ciążyć za bardzo na naszym mózgu. Nie bez powodu Dagiel określił nasz wzór stworzenia, jako raczej prymitywny (podobnie jak samo nie lękaj się może sugerować, że jednak jest się czego bać).
○ Cromerth - fikcyjna wieś mieszcząca się w Stanach Zjednoczonych, dokładnie w Vermont (Vermont słynie z sadownictwa - głównie jabłek oraz syropu klonowego). Mniejsze miasta w USA rozpoczynają się (mniej więcej) od ponad dziewięćdziesięciu mieszkańców, stąd liczba osób zamieszkujących niecodzienną wieś nie przekracza niezmiennie osiemdziesięciu jeden.
CZYTASZ
Pterophyllum
Kısa HikayeNadchodzi apokalipsa! Aby jej zapobiec, wyznaczony zostaje pomazaniec Boży, który stanie na czele niebiańskich zastępów, gdzie jako ich miecz powstrzyma koniec świata. Problem w tym, że wybrańcem jest trzydziestoletnia kobieta, która zamiast zostać...