Nurlu tanrılar buyursun
Huyu güzelimle
Kovuşup ayrılmayalımKudretli melekler güç versin
Kara gözlümle
Gülüşüp oturalımElimdeki deriyi de önümdeki alev yığının içine atıp arkamdaki atıma doğru bir adım geriledim. Her yer duman ve alevdi. Görkemli bir kütüphanesi olan Bağdat kütüphanesi de işte şimdi önümde bir yol boyu küldü. Tek bir sert rüzgar darbesi ile onların izi de artık diğerleri gibi bulunamayacaktı. Hangi alim, muallim, ilim ve bilim benden ötede olabilirdi ki?
Ben ki cihanın tüm topraklarının efendileri olan koca Moğol İmparatorluğunun söz sahibi, kurucusu, hanı; Cengiz Han!
Ebedi vücudumu iri atıma tamamen çevirip tek hareket ile bindim. Emrim ile askerlerimi de ardıma alıp, beni baş yurdumda, otagımızda bekleyen güzel sevgilimin, hanımımın yanına gitmek için ilerledim. Önümüzde uzun bir yol, kara kış vardı.
Ancak ne kadar istesemde varamadım. Sırtımdan göğsümü delen mızrağın sivri ucunu gözümle görebiliyordum.
Yere devrilmedim. Başım atımın önüne doğru düştü. Gözümün önünde tek bir kişi vardı son nefesimde dahi.
Börte, benim güzel sevgilim.
🫀
Herkese selam :)
Daha önce yazma deneyimim başka bir hesapta, yine askeri bir kurguda olmuştu ancak hem o yıllardaki yaşımın küçüklüğünden hemde deneyimsizliğimden dolayı ne kadar çok okunmuşta olsa benim şu anki gözümden bakınca oldukça mantık hataları ile dolan bir kitap.Bu kitapta bunun olmayacağının garantisini veriyorum. İçinde geçen hikâyeler, efsaneler, Cengiz Han'ın ve diğer tarihi karakterlerine geçmişte başından geçen olaylar olacak. Mesela gerçek hayattaki fobilerini burada değiştirecek değilim.
'Zaman yolculuğu yapıyor adam ve mantık hatası yok yani? Uçuk değil?'Ben mümkün olduğunu ispatlayam ama kimse de bana bunun mümkün olmadığını kanıtlayamaz sonuçta. Sonuna kadar bunu savunacağım!
İçinde daha çok şiddet, soru işaretleri hatta direkt olarak olaylara giriş 5. Bölüm ve sonrasında olacaktır. O zamana kadar olan bölümler karakterlerin kişiliklerini biraz daha kavramız içindir.
Onun dışında küçük şeyler olursa ben bölüm sonunda diyeceğim. Hatta her bölüm sonunda küçük bilgilendirmeler de yapabiliriz.
Bölüm bilgilendirmesi:
! Cengizhan 'ın okuduğu şiir Türklerin ilk şiiri diye geçer tarihe. Aprın çor Tigin'in Amrak (sevgili) adlı şiiri.! Aynı zamanda Beytül Hükme, diğer bir adıyla Babil kütüphanesi Abbasiler tarafından kurulmuş, Cengiz Han tarafından yakılmıştır. Hülagü Han yıkıyor. Bu girişte yıkımı değil 'yakılması' geçiyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sitare -BİR MOĞOL HİKAYESİ; CENGİZ HAN-
Historical FictionÖlümsüz olmak için şamanın dediğine inanmış, yüzlerce çocuk yapmıştım. Birlikte olduğum binlerce kadına rağmen yüreğimde yalnızca bir kadın ev sahipliği yapardı. Börte; benim güzel karım, tek aşkım. Sonsuza kadar yaşayıp sonsuza kadar seni seveceğim...