Rüyalar gizli içeriğinin görsel imgelerle ifade edilerek bastırılmış fikirlerin sansürlendiği süreçtir. Burada olan şey, gerçekleşen bir eylem veya birçok olayın açık içerikte görsel imgeler aracılığıyla tasvir edilerek içeriğin gizlenmesidir. Freud'un ifade ettiği şekliyle:
Temsil ile ilgili hususlar, düşünceleri görsel imgelere dönüştürmekten ibarettir.
Çoğunlukla olan şey, soyut kelimelerin somut anlamlarını temsil eden görseller olarak açık içerikte yer almasıdır.
Bunu daha iyi anlamak için şunu düşünebiliriz: Bazen gördüğümüz rüyalar oldukça karmaşık veya anlamsız gelebilir. Ama rüyamızdan bahsettiğimizde, özellikle de rüyamızdaki belirli imgeleri kelimelere döktüğümüzde hepsinin aslında bir kelimeyi temsil ettiğini fark edebiliriz.
"Rüya, Gecenin Akvaryumudur"
Victor HugoEn son sıcacık yatağımda uyumuş olmama rağmen gözlerimi bu yerde açmıştım ve tüm bunlara rağmen ısrarla yaşadığım bu şeylerin kabus olmasını o kadar isterdim ki..
Şuan içinde bulunduğum bu durum oldukça sarsıcı bir olaydı.Uyanmak istiyordum.Gözlerimi kapatıp geri dönmek ve anneannemin evinin kanepesinde o saçma bulduğum evlilik programını izlemek için herşeyi yapabilirdim.
Etrafımda gerçekleşen herşey o kadar gerçekti ki inkar bile edecek takaatim kalmamıştı.Şuan şahit olduğum bu durum çığlık çığlığa ağlama istediği uyandırıyordu benliğimde.Ben,Asur Krallığı,köle pazarı ve daha nicesi o kadar saçma bir kombinasyon ki!!
Her an köşeden duyulan kestik repliğini duymak istiyorum ama!!!
Şaşkınlık ve korkuyla iki elimle birden çığlık atmaya hazırlanan dudaklarımı kapattım.Kendimi son anda frenlemiştim.
Karşımda insan pazarlayan ve üstelik bunu marifetmiş gibi sergileyen bu adam tam bir şerefsizdi kesinlikle.Ona iğrenç bir yaratıkmış gibi baktım midemi bulandırıyordu.Bakışlarımı ondan alıp köle olarak satılan insanlara çevirdim.Perişan bir haldeydiler.Kimisi sessizce ağlıyor,Kimisi başını eğmiş kaderine boyun eğdiğini kabullenir gibi bekliyordu,kimisi ise onları almak için toplanmış kalabalığa ölümcül bakışlar atıyordu.Bu kadar insan toplanmış bu duruma göz yumuyordu.
Kalabalığın yararak ön kısımlara yaklaştım.En öne gelip olan biten bu insanlık dışı duruma daha yakından baktım
İnsanlık ölmüştü!! Yazık,bu kadar insan kimse sesini neden çıkarmaz diye düşündüm.Gözlerim dolu dolu onları izledim bir süre.10-15 yaşlarında kız çocuklarının elleri ve ayakları bağlanmış yanındaki diğer kızlarla bir sıra oluşturmuş yere çökmüşlerdi.Ağlamaktan şişmiş gözler, yüzlerindeki yorgunlukla Allah bilir ne zamandır böyle bekletiliyor diye düşündürtüyor insana.Bazıları sessizce ağlayıp mırıldanarak bir şeyler anlatıyorlardı, belki de dua oluyor!
Birkaç adam elleri ve ayakları bağlı erkek kölelerin yanına yaklaştı.Bir kişi bir kölenin ağzını kontrol etti önce sonra etrafında bir tür atıp kolları ve kaslarını kontrol etti, beğendiğini belli edip satıcı adama yöneldi biraz konuşup birbirlerine gülüp el sıkışıp bir kese uzattı ve aldığı adamın iplerini çözüp arkasına alacak şekilde yürütüp kalabalığa karıştı.
Bütün bu sahneye şahit olduğuma inanamıyordum.Ne iğrenç bir yer burası, Nereye düştüm böyle!
Tanık olduğum bu durum dengemi sarstı midem bulanıyor, gözlerim kararıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GECE KAPANI
Fantasy'Yaşam Bir Rüyadan İbaret Değil Midir?' ''İnsanlar Uykudadır Ölünce Uyanırlar '' Rüyaların çıkmaz sokaklarında hayatta kalmayana çalışan bir gece kapanı''geçmişin ve geleceğin tozlu yollarında amansız bir mücadele "