Az első interjút, az Íróversenyünk győztesével hoztuk el, aki nem más, mint AthenaGirl77!
Még egyszer gratulálunk, csodálatos novellát alkottál! :)1.) Először is gratulálni szeretnénk még egyszer a kiváló novelládhoz, fantasztikusra sikeredett! Mesélnél egy kicsit róla, honnan jött az ötlet?
Nagyon élveztem a "Hajnal" című novella megírását, egyszerűen magával ragadott a téma, ennek ellenére alig mert elhinni, hogy ez lett a nyertes. A kísértetes, okkult téma valahogy úgy ugrott be, hogy rájöttem, mindenki a boldogságra, a fényekre fog asszociálni a hajnal szó hallatán, ezért megpróbálkoztam egy kissé sötétebb témával. A többi pedig jött magától 😀
2.) Mi az, ami téged a legjobban motivál a novellák és a könyvek írására?
Leginkább az adott mű. Imádom, amikor magával ragad egy történet, és egyszerűen nem tudok elszakadni tőle, mintha oda lennék bilincselve a monitor elé, és az ujjaim csak úgy szántják a klaviatúrát. A másik dolog az, amikor a kedvenc írom életútjáról, pályakezdéséről olvasgatok - ez mindig azt juttatja eszembe, hogy ők is indultak valahonnan.
3.) A bemutatkozásod alapján igencsak széles körűnek tűnik az érdeklődési köröd. Többek között említed a Holt Költők Társaságát, az Útvesztőt, Shakespeare-t és még a Titanicot is. Ezek merőben eltérnek egymástól. Mesélsz ezekről egy kicsit? Miért pont ezeket említetted?
Könyvek és filmek terén mindenevő vagyok, az ízlésemet nem lehet beskatulyázni. A bemutatkozásom sem teljes, de igyekeztem azokat beleírni, amik a legközelebb állnak a szívemhez. Az Útvesztő, nem hazudok, életem legjobb kalandfilmje; Shakespeare szóvirágjai és kifejezésmódja egyszerűen elvarázsol, kedvencem tőle a Rómeó és Júlia; a Titanic pedig nagyban meghatározta a tragédiához való hozzáállásomat. A legnagyobb kedvencemet hagytam utoljára, a Holt Költők Társaságát. Annyira szeretem ezt a filmet, hogy arra nincsenek szavak. Legalább havonta egyszer megnézem, de minden egyes alkalom hozzám tesz valamit. Aki még esetleg nem látta, sürgősen nézze meg, ez egy olyan alkotás, amit nem szabad kihagyni!
4.) Elég népszerűnek bizonyult a Percy Jackson fan klub c. könyved. Honnan jött az ötlet?
Úristen, a PJO fan klub! Nagyon régen írtam oda, részben azért, mert már nem vagyok annyira oda a Percy Jacksonért, mint régen (ez nem azt jelenti, hogy nem szeretem eszméletlenül a könyveket, és nem várom már nagyon a sorozatot, de már nem olyan, mintha abban a világban élnék), részben pedig, mert kicsit kínosnak tartom a régi bejegyzéseimet. Hogy honnan jött az ötlet? Szerettem volna egy közösséget, ahol a PJO és a HOO fanjai összegyűlhetnek, és beszélgethetnek a kedvenc könyveikről. Remélem, sikerült ezt elérnem <3
5.) Ahogy elnéztük a profilod, süt róla, hogy rengeteg téma érdekel és több fanfictiont is írtál. Miért pont a fanfiction-ök világa fogott meg?
Vannak saját történeteim is, de már a kezdet kezdetén eldöntöttem, hogy azokat nem szeretném ezen a felületen megosztani. Nem azért, mert nem bízok meg a wattpades emberekben, hiszen a legtöbben nagyon rendesek, de ezek a sztorik, karakterek olyanok nekem, mint a gyermekeim, a saját szellemi termékeim, és egyszerűen nem tudom elfogadni a gondolatot, hogy kitegyem őket a vakvilágba. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem szeretek fanfictiont írni - imádom, hogy én alakíthatom azt a történetet, amit szeretek, és méltó lezárást adhatok egy-két karakternek, akiknek ez a valóságban nem adatott meg.
6.) Úgy látjuk, szereted a krimit, hiszen van egy külön profilod, ahol egy Enola Holmes fanfiction készül. Mesélsz róla kicsit?
A krimi az egyik kedvenc műfajom, személyes kedvencem Agatha Christie, aki egyben a legnagyobb példaképem is. Ennek ellenére az utóbbi időben eléggé elhanyagoltam a másik profilomat, leginkább azért, mert túl hirtelen publikáltam azt a történetet, nem gondoltam át teljesen, ezért idővel összegabalyodtak a szálak. Tervben van az átdolgozása, de egyenlőre másra koncentrálok.
7.) Mi az az egy szó, amivel jellemeznéd a saját írásaid?
Egyszerű: a sajátjaim. Azt hiszem, ebben minden benne van. Én alkottam meg őket, egy teljesen átlagos, tizenéves lány, mindegyik egy kis darabka belőlem. Bennük van minden vágyam és célom, dolgok, amikért rajongok, és azok is, amiket elvből elutasítok. De szerintem minden író így van ezzel: akarva akaratlanul is megírjuk egy kicsit magunkat is, miközben egy-egy történetszálat szövögetünk, egy-egy mondatot tökéletesítünk, egy-egy karaktert alkotunk meg. Mert a regényeink, novelláink, verseink egyben mi magunk is vagyunk.
8.) Végül, de nem utolsó sorban, milyen tanácsot adnál azoknak az íróknak, akiknek egyelőre még nem felkapottak a könyveik?
Túlzás azt állítani, hogy az én könyveim felkapottak. Kedves kezdő wattpadesek! Az egyetlen könyvem, ami elérte a 10K megtekintést, még csak nem is rendes könyv. Az a történet, amibe szívemet-lelkemet beleadtam, ami hónapokon keresztül a mentsváram volt, még a 2K-t sem éri el. A folytatásán pedig összesen 70 megtekintés van. Három éve csinálom. És szerintem még fogom is. Miért? Mert már nem az olvasók számát tartom szem előtt. Régen ez nagyon fontos volt számomra, és rosszul esett, hogy bár viszonylag sokan követnek, gyakorlatilag senki sem figyel a munkásságomra. De már nem így van. Miközben az Útvesztő fanfictionömet írtam, rájöttem egy nagyon fontos dologra: én ezt magamért csinálom. Azért, mert ez vagyok én. Mert enélkül nem teljes az életem. És nem számít, hány ember vote-ol, kommentel, listázza a könyvemet. Én minden kedves megjegyzésnek örülök, és már nem szomorkodom azon, hogy az enyémeknél sokkal elhanyagoltabb történetek kapnak 100K feletti megtekintést. Én imádom a saját történeteimet. És csak ezt tudom tanácsolni, minden önhittség nélkül: legyetek önmagatok legnagyobb rajongói! Onnantól kezdve nem fog számítani a kevés megtekintés, mert rájöttök valami nagyon fontos dologra: hogy a történeteitek által önmagatok lehettek. Márpedig higgyetek nekem, itt ez a legfontosabb.
Az utolsó válasz végével, azt hiszem, mind egyetértünk. A lehető legjobb választ adtad, amit csak lehetett! :)
Még egyszer köszönjük, hogy interjút készíthettünk veled!
YOU ARE READING
Interjúk
RandomInterjúk írókkal, verseny győztesekkel. Amennyiben valaki úgy érzi, hogy szívesen részt venne egy interjún, privátban várjuk a jelentkezését!