28. rapcsokboglarka

44 5 2
                                    

Megérkeztünk egy újabb interjúval, ahol rapcsokboglarkat faggattuk kicsit.

○•○•○

1. Kedves rapcsokboglarka! Örülünk, hogy részt veszel az interjúnkon! Először is, mesélnél magadról egy kicsit? Mit kell rólad tudni?

Én köszönöm a lehetőséget! Engem Boginak hívnak és egy tizenhét éves gimnazista vagyok, aki szabadidejében imád olvasni és könyveket írni. Még 2018-ban regisztráltam erre a platformra és azóta kisebb-nagyobb kihagyásokkal igyekszek tartalmakat feltölteni. Nagyon nagy vágyam, hogy egyszer a könyveimet a könyvesboltok polcain láthassam.


2. Mit jelent számodra az írás és a Wattpad?

Az írás alapvetően számomra az érzelmek kifejezését jelenti. Minden mondatba igyekszek valamilyen hangulatot, mondanivalót rejteni, amitől élvezetesebb lehet az olvasása. Én nekem ez egyfajta terápiás tevékenység is, hogy ha nagyon a föld alatt vagyok, vagy csak hosszú napom volt, mindig felüdülés leülni a gépem elé és kezembe venni a jegyzetfüzetemet. Őszintén, engem az sem zavar, hogy kevesen olvassák egyelőre a történeteimet, én a Wattpadot is úgy fogom fel, mint egy helyet, ahol a kreativitásom gyümölcsét tudom publikálni. Tehát összegezve, nekem az írás egy olyan folyamat, ahol jól érzem magamat és igyekszem másokkal is megosztani a gondolataimat.


3. Számodra mi adja a legnagyobb motivációt, ha írásról van szó?

Talán az, hogy ha az éppen most íródó történeteim teljes egészét nem tudom majd kiadatni a jövőben, ez akkor is egy remek gyakorlás nekem. Az írás megtanít arra (főleg, hogy ha már vannak olvasóid), hogy nem szabad abbahagynod, muszáj részekkel szolgálnod időközönként. Ez lehet valakinek egy kicsit erőltetettnek hangozhat, azonban nekem ez rengeteget segít abban, hogy ne lustuljak el és ne dobjam félre a terveimet. Szóval természetesen az olvasók, a tudat, hogy ezzel fejlődhetek és az érzés, hogy még egy fejezettel előrébb lettem.


4. Mesélnél nekünk A Napfa alatt című írásodról? Ha jól láttuk, egyelőre csak egy prológus került fel, az is több mint egy éve. Ennek mi az oka?

Igen, ez egy olyan projekt, ami félbe maradt. Ennek több oka is van, röviden annyi történt, hogy nem éreztem magamat elég késznek és felkészültnek, hogy belevághassak ebbe a történetbe. Természetesen a jövőben meg szeretném majd írni, azonban ez egy nagyobb falat lesz, több előkészületre lesz szükségem. Ez egy történelmi regénynek készül, éppen ezért nem elegendő egy gyors utánajárás a Wikipédián, hanem rengeteg kutatómunkával járó feladat. Idén vagyok végzős gimnazista, így ha több időm lesz, mindenképpen fogom folytatni.


5. A Halál a képkockák mögött című írásod Magyarországon játszódik. Szerinted megállja a helyét a sok Amerikában játszódó történet mellett egy olyan, ami hazánkban kap teret? Szerinted mi az előnye és mi a hátránya annak, ha valami Magyarországon játszódik?

Ez nyilván embertől is függ, hogy ki melyik oldalt preferálja. Én személy szerint nagyon szoktam élvezni a Magyarországon játszódó regényeket, mert azok valahogyan közelebb állnak a szívemhez. Ettől függetlenül nyilván nem vetem meg a külföldi helyszínekkel rendelkező történeteket, azokat is szoktam élvezni. Manapság az ember természetesen sok olyan könyvvel találkozik, aminek magyar az írója, azonban nem a magyar földön játszódik a története. Én szerintem simán megállja a helyét az, hogy ha valaki a hazájában játszódó könyvet ír, mert ha jó a történet, emiatt nem mindig veszít az értékéből. Sőt, rengetegszer nem is vesszük észre, hogy nem Amerikában, vagy máshol vannak a szereplők és ez szerintem hozzátesz egyfajta izgalmasságot a cselekményhez. Nekem magyarként éppen ezért sokkal otthonosabb sok esetben Magyarországon játszódó könyvet olvasni, mert vagy ismerem az adott helyszínt, vagy megismerhetek egy újabb csodás helyet. De, mint említettem, ez emberfüggő. A sztori is nagyban közrejátszik, ha jól van megírva a történet, akkor felőlem játszódhat akár egy kis falucskában is; én élvezni fogom.


6. Maradjunk még kicsit ennél a könyvnél. Eléggé felcsigázó a fülszövege! Ez az írásod egy krimi? Mit kell tudnunk róla?

Így van, ez egy krimi, melyben fellelhetőek romantikus szálak és további fontos elemek, mint például a barátság, vagy éppen a különböző mentális betegségek. Fontosnak tartom azt, hogy ezekről a problémákról beszéljünk, így a nyomozások mellett bepillantást nyerhet az olvasó a szereplők múltjába és lelkivilágába, ami miatt sokszor együttérezhetünk a szereplőkkel. A sztori röviden arról szól, hogy egy fiatal lány, név szerint Orsi, pár hónapja költözött fel Budapestre nagybátyjához Mátéhoz és próbálja elfelejteni a múltbeli sérelmeket és kihívásokat. Azonban furcsaságokkal és nem kevés veszéllyel kell a fővárosban is szembenéznie, főleg amikor majdnem az életét veszti egy éjszaka során, amikor is a szeme előtt gyilkolnak meg egy férfit. A nyomozások és véletlenek során találkozik össze négy másik társával és olyan helyzetekbe kerülnek, hogy össze kell, hogy dolgozzanak. Egyre több az áldozat, azonban a gyilkos a háttérből figyel és a tettek helyszínén mindig csak egy polaroid fényképet hagy maga után az áldozatával, illetve valamilyen kis üzenetet. A jelenben játszódó fejezetek mellett vannak kiegészítő részek is, ahol pedig az egyik szereplő naplójából olvashatunk bejegyzéseket.


7. Az írás mellett, olvasni is szoktál Wattpadon? Ha igen, van esetleg olyan könyv, amit szívesen kiemelnél, esetleg nagyra tartasz? Ha Wattpadon nincs ilyen, megjelent szerzők közül van bárki, aki inspirál?

Igyekszem itt is olvasni könyveket, fanfiction-öket és szerzők könyveit egyaránt. Általában, hogy ha nagyon unatkozok, itt mindig találok valamilyen kedvemre való olvasmányt. Jelenleg rengeteg könyvet olvasok egyszerre, de akit mindenképpen kiemelnék az GemesAdrienn, akinek a most íródó írása nagyon izgalmas és mindig nagy lelkesedéssel várom az újabb részeket. Természetesen megjelent szerzőktől is olvasok, azonban most nem kezdeném el sorolni, hogy kiket, mert elég hosszú a lista. Röviden legyen annyi elég, hogy ott is előkelő szerepet kapnak a krimi történetek.


8. Mi a véleményed arról, hogy egy kezdő írónak sokkal nehezebb megtalálnia a helyét, és mondhatni „betörni" erre a platformra? Te mit tanácsolnál nekik? Te magad mit teszel, hogy népszerűsítsd az írásaid?

Ezzel teljesen egyetértek és magamon is érzem ennek hatását. Nem egyszerű elkezdeni követőket, olvasókat szerezni, azonban nem lehetetlen. Ez egy hosszú folyamat és sajnos sokszor rosszul érezhetik magukat a kezdő írók, amiért kevesen ,,fedezik" fel őket. Ami ehhez kell szerintem, az rengeteg akaraterő és szorgalom. Az, hogy nincsen sok olvasód valóban le tud húzni teljesen, azonban nem szabad feladni a céljaidat és kukába dobni a történetedet. Ha valamibe sok energiát és időt fektetsz bele, akkor azért, bármennyire is nyálasnak hangzik, muszáj ezt átvészelni. Szerintem a legjobb, amit egy kezdő író tehet, hogy folyamatosan írja a fejezeteket és azokat publikálja. Legyen kreatív, készüljön fel teljesen, de a legfontosabb, hogy el kell kezdeni valamikor. Az is egy nagyon jó ötlet lehet, amikor létre hozunk más platformokon saját oldalakat. Gondolok itt az Instagramra, vagy Tiktokra, ahol szintén érdemes tartalmakat kitenni az írásaidról, hogy minél több emberhez eljusson. Azonban, talán ami a legfontosabb, hogy írjon hozzászólásokat más írók posztjaihoz, írásaihoz, hogy minél több helyen megjelenjen a neve. Olvassunk sokat, támogassuk egymást és így szerezhetünk szerintem követőket, olvasókat. Nem egyszerű folyamat, de szerintem megéri. Én is ezeket teszem a mindennapokban, és igaz, hogy még nincs hatalmas olvasótábora a könyvemnek, de több emberrel is megismerkedtem, akik nagyon tehetségesek és megérdemlik a támogatást. Szerintem ez a legjobb, amit kezdő íróként megtehet az ember.

Előre is köszönöm azoknak, akik esetleg belenéznek a könyvembe, nagyon sokat jelent nekem minden támogatás és hozzászólás! És köszönöm, hogy részt vehettem az interjún! A profilomon megtaláltok!

Mi köszönjük a beszélgetést, a többiek pedig lessenek be rapcsokboglarka profiljára! :)

InterjúkWhere stories live. Discover now