5. Milu180905

69 13 2
                                    

A következő bátor hősünk Milu180905! Fogadjátok szeretettel a sorait! :)

○•○•○

1. Kedves Milu180905! Köszönjük, hogy elfogadtad a felkérésünket az interjúra! A bemutatkozásodban arról írsz, hogy szeretnél fejlődni az írás terén. Mit teszel ennek érdekében, hogy jobb legyél? 

Igazából egyre többet, s többet írok. Megfigyeltem magamon, hogy minél többet írok, fejezetről fejezetre képes vagyok sokat fejlődni. Például a könyvem 18. és 19. Fejezete közt is megfigyeltem egy nagyobb ugrást minőségben. Emellett néha szoktam írói tanácsokat nézni. Writer Brandon McNulty YouTube csatornáját tudom ajánlani, viszont azt ki kell emelni, hogy angol tudás szükséges a videói megértéséhez.Összességében ezt a kettőt tudnám mondani. Gyakorlás és segítő videók nézése. Az olvasás is olyan tevékenység, ami rengeteget segíthet, viszont furcsa módon, én közel se szeretek annyira olvasni, mint írni. Félreértés ne essék, szeretek olykor-olykor egy könyv világában elmerülni, de valami oknál fogva az olvasás nem vonz annyira, mint maga az írás.

2. Szintén említed, hogy kifejezetten szereted a Naruto című sorozatot. Mesélnél nekünk arról, mi fogott meg benne? 

A Naruto világában főleg a világépítés és karakterek fogtak meg. Rendkívül megtetszett az az univerzum, melyet Masashi Kishimoto épített fel, főleg a különböző kultúrák, na és persze egyedi támadások miatt. (Azért írom így, mert ha jutsut írnék, nem biztos, hogy mindenki értené. :DD) A főszereplőhöz való azonosulás úgyszintén könnyen ment, főleg az underdog jellege miatt. (Főleg mivel az én főszereplőm is az.) Még egy plusz pont, azok az antagonisták. Nem hazudnék, ha azt mondanám, a Naruto széria rendelkezik az egyik legjobban megírt és kidolgozott antagonistákkal.

3. Térjünk rá a könyveidre! A Szuperhősök világában című történeted egy hosszabb könyvsorozatot fog felölelni, és ebből láthatjuk az első két könyvet, vagy két könyvre tervezed? 

Igazából ami Wattpadon van fent, az egyetlen egy könyv, csak két részre bontva. Azért bontottam fel így, mert eléggé eltérnek; az első tizenkilenc fejezet egy kiképzésről szól, ahol a főszereplők megtanulják irányítani nem mindennapi képességüket. Emellett megpróbálnak felülkerekedni belső démonjaikon.A második rész pedig elkezdi egy nagyobb történet vonalait körberajzolni, itt pedig a frissen felavatott hősök egy bűnszervezettel veszik fel a harcot. Közben rájönnek, hogy néha az antagonistáknak is van némi igazuk, csak éppen az eszköz, amit választanak nem jó.

De valóban szeretnék egy könyvsorozatot csinálni. Ami itt Wattpadra van feltöltve, azok az első könyv I. és II. részei. Még lesz egy III. rész, ahol a főszereplők Egyiptomba fognak utazni, s itt konfrontálódnak a könyvszéria első nagy "gonoszával". Illetve itt fog bővülni a főszereplő gárda egy új karakterrel.Ha ezzel végeztem, szeretném kiadatni az első könyvet, ami ezt a három nagy történeti részt fogja magában foglalni. Vagy ahogy én hívom őket; Kezdetek szál, Masayoshi szál, illetve a harmadik, aminek még nincs neve. :DÉs a szériában előre láthatólag körülbelül hat-hét könyv lesz. A pontos történet még igaz, csak a harmadik könyv végéig van kitalálva, de a főbb történések megvannak egészen a sorozat végéig.

4. Miért pont szuperhősök? Mi inspirált, hogy erről kezdj írni? 

Mikor elkezdtem kitalálgatni a történetet, még 2021. nyarán, nagyon sok Marvel filmet néztem. Illetve a Nolan-féle Batman triológia az egyik kedvencem filmjeim összessége. Szóval innen jött az ötlet a szuperhősökhöz. A tipikus hősös elemeket összemostam a Naruto földhöz ragadtságával, illetve komolyabb történetével, aztán... megszületett ez a kis csoda, amit Szuperhősök világában-nak hívunk.Arról pedig, hogy mi inspirált: mindig is szerettem volna megosztani a történeteimet a nagyvilággal. Aztán erre a legjobb megoldás a könyvek világa volt.

5. Van kedvenc szuperhős filmed/sorozatod? Marvel vagy DC? Itt komoly állásfoglalást kell tenni! 

Az Invincible szerintem egy remek szuperhősös sorozat. Összességében én inkább állok a Marvel oldalán, mintsem a DC-n. Viszont a DC-ben mindenképp jobban tetszik a földhöz ragadtság, illetve a sötétebb történetek/komolyabb hangvétel. Marvelben pedig a karakterek jönnek be jobban. Az MCU-nak egykor nagy rajongója voltam, most már nem annyira a rengeteg közepes projekt miatt, viszont a 2016-tól 2019-ig tartó időszakot mindenképp az MCU fénykorának tekintem. Hisz tömérdek mennyiségű csodás filmet kaptunk, mint például Amerika Kapitány: Polgárháború, Bosszúállók: Végtelen háború, aztán még sorolhatnám.Játékokból a Marvel's Spider Man az egyik kedvencem. (Külön öröm, hogy nemrég jelent meg a második része.)

6. Te magad készíted a borítókat a könyvekhez? 

Nem, a borítókat mindkét könyvhöz - vagyis mindkét könyvrészhez - ARTemis covers csinálta.

 7. A könyved olyan témát foglal magába, amiről nem sokan írnak itt Wattpadon. Hogyan promóznád a könyved? Miért érdemes beleolvasniuk az embereknek? Szerinted mi az a plusz, amit hozzá tudtál adni ehhez a világhoz? 

A könyvem bár szuperhősös témájú, főleg egy nyári kis kalandregénynek lehetne mondani, némi akcióval, kevés romantikával, illetve egyfajta found-family jelleggel. Hisz a főszereplőnek egyetlen családtagja sem maradt; a könyv I. része - a Kezdetek szál - kifejezetten aköré épít, hogy Eron barátokat szerez, s megtanul emberi kapcsolatokat kiépíteni. A könyv főtanulságának lehetne mondani azt is, hogy mindegy mennyire erős valaki, mindegy milyen képességekkel rendelkezik, mennyire gazdag; emberi kapcsolatokra mindig szüksége van. 

Bár a könyv - főleg az elején - tartalmaz kliséket, megpróbáltam a saját egyediségemet belevonni, s szerintem ezt sikerült elérnem. Nem azt mondom, hogy a legegyedibb történet valaha, nyilván nem. De megpróbáltam valamit kihozni belőle, amitől mégis meg lehet különböztetni az én történetemet más szuperhősös sztoriktól.Például egy ilyen egyediségnek lehet mondani azt, hogy az én történetem, nos... a saját univerzumom. Tehát nem egy fanfiction, hanem egy teljesen nulláról felépített világ. Ezzel nem azt mondom, hogy a fanfictionok rosszak - rengeteg jó található itt Wattpadon is - csakhogy szerintem egy teljesen eredeti szuperhősös sztori ritkaságnak számít itt Wattpadon.

 8. Végső, de nem legutolsó sorban, mit javasolnál azoknak, akik könyvsorozatok írásában gondolkodnak? Téged mi motivált egy második rész megírására?

Amit tudnék mondani, hogy kérjenek meg valakit, olvassák el a történetüket. Már csak egyetlen egy valaki támogatása is iszonyatosan nagy motivációt adhat az embernek. Engem a barátaim motiváltak, illetve az, hogy a történet, amit el szeretnék mesélni, közel sem lehetséges egy könyvben, de még kettőben sem. Másik motiváció, amit tudnék adni az a saját maguk szórakoztatása. Tudom, klisés szöveg, de igaz. Ne mások, hanem saját magad miatt írj! Amíg téged szórakoztat, addig nincs is szükség más motivációra, az bőven elég. Én is pont azért írok elsősorban, mert rendkívül élvezem felépíteni a saját univerzumom a saját történetemmel együtt.

Nézzetek be Milu180905 könyvébe, ha vágytok egy kis szuperhősös szórakozásra! 

InterjúkWhere stories live. Discover now