A következő interjúalanyunk Kerekhegyi_Marton! :)
○•○•○
1. Kedves Kerekhegyi Márton! Köszönjük, hogy elfogadtad a felkérésünket az interjúra. Első körben szeretnénk megkérdezni, hogy mióta írsz?
2021 novemberében kezdtem el írni, bár még sok évvel ezelőtt, tizenévesen is volt egy félbemaradt próbálkozásom, ami szerencsére nem került fel sehova. :D A közel két év alatt három regényt írtam, emellett még a Mondós pályázatokra neveztem be novellákkal.
2. A Viharforgatag című könyved, ahogy észrevettük, elég olvasott. Mesélnél róla nekünk, miről szól, mi az üzenete a regénynek?
A Viharforgatagról röviden annyit mondanék, hogy ez egy Magyarországon játszódó regény, amiben határozottan elkülönül egy romantikus és egy fantasy szál is. A mű elején megismerjük Márkot, akinek az a különleges képessége, hogy két hétre előre meg tudja jósolni a várható időjárást, azonban az egyik hajnalon azzal szembesül, hogy valamilyen oknál fogva mégsem jön be a látomása. A fiú ezt követően megismerkedik Hannával, akivel aztán össze is habarodik, és mondhatni innentől vesz igazán lendületet a cselekmény, amihez többet nagyon nem is fűznék hozzá, csak annyit, hogy egyre több lesz a rejtély, másoknak is előbukkannak a képességei, illetve a romantikus vonalon sem marad el az érzelmi hullámvasút. Amit még kiemelnék, hogy a regényben fontos szerepet kap a meteorológia, ami az írás mellett a másik nagy szenvedélyem.
3. Úgy láttuk, most kezdtél bele egy új könyvbe. Ez már egy picivel komolyabb írás, mint a Viharforgatag? Miről fog szólni?
Valóban, most kezdődött el a harmadik regényemnek, A Balatonon is túlnak a publikálása. A romantikus zsánert leszámítva ez a történtet határozottan másabb, mint a Viharforgatag: a főszereplők harmincévesek, és itt főként a lélektani vonal kap jelentős szerepet. A főhősöknek például olyan nehézségekkel kell szembenézniük, mint a kapunyitási pánik, létbizonytalanság, társas magány és az alkoholfüggőség kialakulásának veszélye. A másfél évtized után ismét fellobbanó szerelem azonban változást hoz az életükben, ami által nem csak fizikailag vállalkoznak hosszú utazásra akár vonattal, akár autóval, hanem lelkileg is azzal a céllal, hogy elfeledjék a gondjaikat, és megpróbálják beteljesíteni a szívük mélyén szunnyadó vágyaikat. Ehhez pedig a múltidézős álmaik is a segítségükre vannak, amelyek segítenek nekik feleleveníteni az emlékeiket.
4. Novellákat is szoktál írni. Szerinted egy novella adhat kellő ihletet akár egy hosszabb könyvhöz? Te miért szeretsz novellákat írni?
Könnyen előfordulhat, hogy egy kezdetben rövid novellának induló történetet az író meghosszabbít, és a mű kinövi magát egy (kis)regénnyé. Nálam eddig mondjuk pont az ellenkezője volt, vagyis az első regényem adta az ihletet, hogy írjak hozzá egy kiegészítő novellát. Én egyébként elsődlegesen regényíró vagyok, és jobban szeretem a több fejezeten átívelő komplexebb történeteket, mivel jobban lehet csavarni a szálakat, építkezni a tetőpont(ok) felé, valamint a szereplők lelkivilágát is részletesebben ki lehet bontani. Ugyanakkor a novelláimat, amiket a Mondós pályázatra írtam, szintén nagyon szerettem írni. A novellaírásban az a kihívás tetszik, hogy egy rövidebb műben kell összerakni mindent úgy, hogy mégis legyen valamiféle kerete, na meg egy csattanósabb lezárása. Új dolgok kipróbálására is tökéletes egy novella, és nekem is van egy-két novellaötletem, amiket majd a közeljövőben szeretnék megvalósítani.
5. Ha jól láttuk, Merengőre is publikálsz. Tudsz esetleg mesélni a két platform (Wattpad-Merengő) közti különbségről? A Merengőn is van akkora érdeklődés egy-egy írás iránt, mint Wattpadon?
A Merengőn előzetes moderálás van a fejezetek feltöltésénél, és szigorúbban veszik a helyesírást, ugyanakkor nekem ez például kifejezetten segítség szokott lenni, és ezáltal rengeteget is tudtam fejlődni. Az oldalon van egy külön helyesírásos gyűjtemény is, A Merengőktől merengőknek, ahol hasznos tanácsok vannak, ezt szerintem mindenkinek érdemes lenne elolvasnia. A Merengős közösség kisebb, így kevesebb kommentet/kritikát is kap az ember, de azok viszont általában jobban ki vannak fejtve. A Wattpad előnye, hogy sokkal több írót, olvasót el lehet érni, valamint nincsen semmilyen korlátozás, szabadon lehet bármit feltölteni, ugyanakkor ez is a hátránya, hogy nehezebb megtalálni a jó történeteket, és az íróknak is nehezebb úgy fejlődniük helyesírásilag, hogy a feltöltött fejezeteket senki sem ellenőrzi le.
6. Ha a nagy általánosságot vesszük, a férfiak inkább az erőszakos témákkal szeretnek foglalkozni. Te miért pont a romantikára építettél? (Gondolunk itt akár a Viharforgatagra, amiben bőven kap szerepet.) Te magad is egy romantikus alkat vagy?
Valóban, meglepően kevés sajnos a romantikát író férfi (én magam is csak néhányat ismerek innen az oldalról). Nekem valahogy világéletemben jobban feküdtek a hétköznapi élettel kapcsolatos és romantikus témák, amelyekben könnyebben lehet azonosulni a szereplőkkel. A sci-fi és a mindenféle világépítős dolgok sosem vonzottak, talán pont azért, mert az ezeket a zsánereket mindig is túlságosan távolinak éreztem a realitástól. Én magamat egyébként romantikus alkatnak tartom, ugyanakkor a korábbi csalódásim miatt már nehezebben nyílok meg ilyen téren, mint korábban.
7. Hogyan fejleszted magad az írás terén? Vannak bevált módszereid?
Igyekszem mindenféle tanácsot megfogadni, emellett persze írástechnikai cikkeket is szoktam olvasni. A Viharforgataghoz például egy év alatt rengeteg észrevételt kaptam, ezeket összeírtam magamnak, mivel nagy segítség lesz majd az újraíráshoz. A kétéves írói pályafutásom alatt már kifejlesztettem egy nyolc ciklusos javítási és szerkesztési módszert, valamint összeraktam egy típushibás és szóismétléses listát, ezek pedig most az új regényem finomhangolásánál kifejezetten hasznosnak bizonyulnak. Emellett persze az is fontos, hogy minél többet írjon az ember, elvégre a gyakorlat teszi a mestert, és csak úgy lehet fejlődni, ha van kiindulási alap, és ki tudnak jönni a hibák, amiket aztán ki lehet küszöbölni a következő irományban.
8. Mi a te motivációd? Mik a céljaid az írással?
Igazából magam és mások szórakoztatására írom a regényeimet. Persze van egy olyan vágyam is, hogy egyszer kiadott író legyek, ugyanakkor ehhez valószínűleg hosszú és rögös út fog vezetni. Mindenesetre van egy olyan tervem, hogy a Viharforgatagot próba szerencse alapon majd beküldöm kiadóknak az újraírás után. Persze akkor sem fogok elkeseredni, ha a jövőben megmaradok Wattpados írónak, mivel engem az alkotás szépsége már önmagában is boldoggá tud tenni, valamint az, hogy másoknak is örömet tudok okozni a történeteimmel. <3
Még egyszer köszönjük Kerekhegyi_Martonnak! Nézzetek be hozzá! :)
YOU ARE READING
Interjúk
RandomInterjúk írókkal, verseny győztesekkel. Amennyiben valaki úgy érzi, hogy szívesen részt venne egy interjún, privátban várjuk a jelentkezését!