Megérkeztünk a következő interjúval, aminek főszereplője ninetailsfox9! Olvassátok örömmel a sorait, mi is így tettünk! :)
○•○•○
1. Kedves ninetailsfox9! Szeretnénk megköszönni, hogy elfogadtad a felkérésünket az interjúra! Mesélnél nekünk róla, téged mi motivált a kezdetekben az írásra?
Nos, hát nehéz lenne egy dolgot kiemelni. Amióta az eszemet tudom, történeteket találok ki, kezdetben oroszlánok és varázslovak főszereplésével, utána pedig bejöttek a boszorkányok és vámpírok. Legtöbbször varázslatos, illetve tudományos kitaláció irányába haladtam már az elmélkedés terén is. 2012-ben megnéztem a Vampire Knight-ot, és az volt az első fandom, ami ténylegesen fanfiction írására késztetett. Az első ilyen írásaim csak FanFiction.net-en vannak fent april45 név alatt. Sok Marvel fic van közöttük, de legtöbbet már nem volt türelmem átírni, hogy jobb formában kerülhessenek fel ide.
2. Az Egyiptom macskái és az Aranysárkány Rend igen felkapott olvasmány itt Wattpadon. Mi inspirált, hogy erről a témáról írj?
A Wattpad világát akkoriban fedeztem fel, amikor az Egyiptom Macskáit kezdtem írni 2018-ban (jó régen). Ez az első original regényem, amit feltettem netre is. A világát egyébként több anime és sorozat ihlette, köztük a Yu-Gi-Oh DM, Slayers, Wolfblood, Marvel, stb... Mindig is könnyen elmerültem a kissé sci-fisebb megközelítésű fantasy világokban, az ókori egyiptom pedig a csodák és ősi tudományok földjeként van számontartva, szóval a setting is adta magát.
3. Úgy láttuk, verseket is írsz. Mit jelentenek számodra?
Valóban, verselni, rímelni is szeretek, bár van hova fejlődnöm. Azt mondanám, hogy amíg egy regényben vagy one shot-ban olyan dolgokat írok meg, amiket akár én is szívesen megélnék, addig a verseim általában a megélt valós élményekből születtek. Persze, akad élményleíró prózám és fantáziából merítő versem is. Leggyakrabban mégis a verseim az érzelmeim kifejezéséből születtek, a prózáimban pedig a képzeletem kalandozik.
4. Ahogy elnéztük a profilod, úgy vettük észre, szereted a természetfeletti, misztikus dolgokat. Ezek mire emlékeztetnek téged? Te magad is szeretsz ilyen témában olvasni?
Nos, hogy mire emlékeztetnek? Sokszor épp a legutóbbi hasonló zsánerű fandomra, amit felfedeztem. Valamiért a természetfeletti, misztikus történetek, fantasyi és sci-fi világok mindig jobban megfogtak, mint a hagyományos világban játszódó történetek. Ez talán azért van, mert bizonyos értelemben nagyobb szabadságot, tágabb képzeleti határokat jelentenek. Vagy, mert "hétköznapi" világból van elég a mindennapokban, így, ha már kiszakadni szeretnék, szakadjak ki rendesen a valóságból.
Persze, ez nem azt jelenti, hogy a varázstalan romantika, humor, akció, krimi világát ne szeretném, csak ritkábban fogyasztom, legalábbis olvasva. Anno gimiben Sherlock Holmes összes történetét elolvastam, azóta is a kedvenc detektív sztorijaim. Filmeket tekintve pedig teljesen vegyes az érdeklődésem.5. Ha már olvasás. Szoktál itt Wattpadon olvasni? Ha igen, van kedvenc történeted, akár íród?
Szoktam, persze, régebben többet. Mostanában kevesebbet olvasok. Kiemelni nem szeretnék, mert ez mindig változik, hogy éppen mit olvasok. Fanfictionöktől az originalokon át a versekig bármit, ami megtetszik. Inkább néhány wattpados barátomat emelném ki, akiknek egyébként nagyon jó könyveik vannak. Nihilsson, Sivatagi_Rozsa, Csenge47, Xagamy, Amiraldavid, GentleRain81, NorthernWishes, irolany2021, Kahee és még sokan mások.
6. Úgy vettük észre, szereted a holdat és az azzal kapcsolatos dolgokat. Ha így van, miért?
A Hold mindig is a misztikum, a spiritualitás fontos jelképe volt, befolyásolja az óceánok ár-apályát, a szeleket, a női ciklust, sőt akár a hangulatunkat. Természetes, hogy egy valamire való fantasyban központi szerepet tölt be, illetve, ami engem illet, nagyon szeretem bámulni és közben elmerengni. Leginkább a vékonyabb holdsarló a kedvencem, teliholdkor néha nehéz aludnom - ebből is látszik, milyen erős hatással lehet ránk.
7. Meglehetősen sok történettel örvendeztetted meg a Wattpad olvasóit. Van kedvenc zsánered, amiben a legjobban szeretsz írni?
Van természetesen, és mostanra szerintem egyértelmű, hogy a fantasy és a sci-fi zsánere az. Ezen belül pedig a vegyes hangvétel, kalandos, vicces, sokszor hurt/comfort, de ritkán kizárólagos dráma, gyakrabban alkotok happy endet vagy nyitott véget. Illetve, verseket tekintve pedig a klasszikusabb szerkezetek fekszenek, legalábbis a rímelést tekintve.
8. Ha jól tudjuk, jelenleg írói válságban szenvedsz. Szerinted hogyan lehet ebből kilábalni? Te milyen módszerekkel próbálkozol?
Igen, sajnos sokszor előjön az írói válság. Nálam ez egyet jelent az életválsággal, rossz kedvvel, kb. semmihez sincs erőm/energiám, és ebből nehéz kijönni. Arra, hogy mi a megoldás, nincs egyértelmű válasz - mindig más. Minden válság egy kicsit más és ezért más lesz az, ami visszavezet a kívánt mederbe.
Jelenleg az olvasásra igyekszem visszaszoktatni magamat (elég rég olvastam már fizikai könyvet, Wattpadon is keveset) és regények olvasását terveztem be. Mivel az őszi, ködös időszakban ez adja magát, természetesen főleg fantasyt. De sok ázsiai, egyitomi, sci-fi és romantikus könyvem van, amit el szeretnék majd olvasni.
Nemrég a "Volt egyszer egy összetört szívet" fejeztem be, és nagyon tetszett. Most kezdem majd a folytatását, a "Soha többé balladáját". Persze, közben rájöttem, hogy ennek van három könyv előzménye, mert ez egy spin off. Lesz mire spórolni...
Utána "A Hold vonzása", "A farkas, akit vándornak hívtak", "A gonosz erdő meséi", "Árnyak és csillagok /A sötét erdő őre", "Eszméletlen szerelem", "Mindig Karácsony" és Régi idők karácsonyai következnek majd.
Közben az Oppenheimer filmet is szeretném megnézni, és utánajárni kissé az atomtechnológia tudományos hátterének, mert szeretnék elolvasni egy tök jó sci-fit ebben a témában, az "Oppenheimer alternatívát".
Szóval, röviden próbálok visszaesni az olvasás örömébe, és így remélhetőleg sok ihletet gyűjtök majd az íráshoz is ;)
Köszönöm még egyszer a felhívást és sok sikert kívánok nektek a jövőben!
Mi köszönjük, hogy velünk beszélgettél! :)
YOU ARE READING
Interjúk
RandomInterjúk írókkal, verseny győztesekkel. Amennyiben valaki úgy érzi, hogy szívesen részt venne egy interjún, privátban várjuk a jelentkezését!