Üçüncü bölüm

18 6 0
                                    

"Özürler"

11 Eylül 2019/ Salı

Ada dalmış bir şekilde düşünüyordu.  Okulun ikinci günüydü ve Erdem ilki defa onunla uğrasmıyordu.  Kız mutlu olmuştu ... uzun bir zaman sonra ilk defa mutlu oldu . "Ada Güven Burda mı? " dedi.  Bir çocuk.  Ada ona baktı ve çocuğu incelemeye başladı . Çocuk ise korktuğu beliydi.  " E-erdem seni çağırıyor! " dedi.  Ada 'nın gülümsemesi anında silindi ve ayağı kalktı . Çocuğu takip etmeye başladı. Yanında ise Mert vardı o an Ada düşündü 'sevgilisine evlen me teklifi eden bir ile nasıl arkadaş kalır ki ? ...  Ada bu sefer susmak istemedi.. hep sustu hayatı boyunca ve böyle devam edemezdi "Ne var ?" Dedi Ada o buz sesi ile konuşmuştu.  "Benimle evlenir misin ?" dedi Erdem ama sesi tam tersi söyler gibiydi. 

" NOLDU HA ! YETER TARAFINDAN REDDEDİLDİN ŞİMDİ DE ! BENDEN Mİ YİCEKSİN ERDEM SÖNMEZ BU ADA GÜVEN SİZİN O TANIDIĞINIZ KİŞİ DİĞİL! " diyerek bağrdı . On Mert 'in gözleri açıldı ... Sözleri hazmedemiyordu.  Ada tekrar ağzını açtı " Bence ben senin yeride olsam Mert bu şerfsizle arkadaş olmam ." Dedi Ada kendin den çok emindi . Erdem sinirlen di öfkesi çok beli oluyordu yumruğunu sıktı ve iki saniye bile olmadan kıza bir yumruk attı .
" Çok oluyorsun çirkin ördek " dedi Erdem . Bu sefer soğuk kanlık ile güldü ve Erdem 'e geçirdi " Beni hiç tanıyamamış sın!  Erdem Sönmez!?" dedi Ada sesinde bir dalga geçiş vardı...

Zarif bir kuğu gibi yürüyordu...

☆☆☆

Ada sırasına doğru yaklaştı, da sarı bir lale gözüküyordu. Ada anlamsız bakışlar ile sırasına bakıyordu. Sıraya daha çok yaklaştı ... Sarı lale nin etrafını saran kırmızı bir kurdele vardı . Sarı lale yi aldı . Etrafına bakındı ama kimse yoktu.. Biraz daha bakındı.  Bir not vardı.

~
Saçların uçuşurdu rüzgardan.
Yanından seni seyrederdim.
Güneş yakardı, deniz yanardı...
Sen konuşurdun, dinlerdim.
 
Gülerdin...
Susardın, düşünürdün.
Benimle el-ele yürürdün...
Yol biterdi.
 
Görmezdim seni...
Zaman yıl yıl geçerdi.
Uzaktan, çok uzaklardan
Seni seyrederdim.¹

Özdemir Asaf
~
Ada herzaman büyük bir Özdemir Asaf hayranıydı. Bu şiir onu çok etkilemişti
Ama kimdi bu gizemli kişiyi çok merak ediyordu Ada ... " Ada" diye bir ses geldi arkasından Ada arkasına döndü . Ona seslenen kişi Mert di . Ada 'nın yüz buruşturup ona baktı.  "Siktir git " dedi Ada . Ada sınıfan uzaklaşırken onu takmadı çünkü haklıydı.  Bu gün Yeter 'in yanına hiç gitmediğini fark etti ama şansına zil çalmıştı. Şanssızlık şu ki Erdem ile Ada aynı sınıftaydılar.

☆☆☆

Ada sırasında Erdem 'i görmeyi beklemiyordu.  Erdem ,Ada 'ya hesap sorar gibi baktı "Bu ne" dedi Erdem . Erdemin elinde bir kağıt vardı.  Qda şaşkınlıkla Erdem 'e baktı " bir sana ne iki bilmiyorum! " dedi . Erdem sinirlen nen bir gülümseme yaptı "Mm öyle mi Ada hanım okuyalım ozaman " dedi Erdem nefes verdi ve okumaya başladı

" Neyine bağlandım bu kadar, bana bakmayan gözlerine mi yoksa benim olmayan kalbine mi?²"  Ada şok olmuştu Bu kişi kimdi bilmiyordu. "Evet Ada hanım? " dedi Erdem . Erdem git gide sinirleniyordu . Ada rahatsız oluyordu tüm sınıf onlara bakıyordu.  "B-bilmiyorum " dedi Ada kekeliyor du.
Erdem ise sinirden gülüyordu " Noldu az önceki Ada 'ya ha !" Dedi Erdem.  Ada kendine geldi " Noldu tekrardan mi burnun kanasın istiyorsun !?  Kimse kim sanane ! Bak bana bana bir çok insan değer veriyor! Bu kız senin tanıdığın kız diğil !" Dedi Ada . Hemen kendini sınıftan atı. "Ada kızım dersi- miz var ! " dedi Hoca . " Hocam b-ben iyi diğlim " dedi Ada ağlayarak.  Hoca onu anlamıştı . Ada bahçeye geçti .

☆☆☆

"Ada neler olumuş ya ! ve nasıl söyledin
Cevap ver " dedi Yeter . Ada suskun du .
Yeter , Ada 'yı saladı.  "Ölmek istiyorum Yeter" dedi göz yaşları içinde Ada . Yeter arkadaşına sımsıkı sarıldı. "Erdem 'i boşver bak sana değer veren insanlar var bak o notu kim yazdıysa sana çok değer veriyor " dedi Yeter. Ada anlamış olcaki güldü.  "Bu kişiyi tanımayı çok istiyorum " dedi Ada gülerek . Erdem onları izliyordu . Erdem gülen kıza her seferinde daha da aşk oluyordu... "O notları keşke ben yazsaydım zamanında " dedi Erdem kendi kendine.....

_________________________________________
¹Özdemir Asaf "Seni seyrederdim "
²Özdemir Asaf 'ın bir sözdür.

"BİR İNTAHAR MEKTUBU"Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin