POV JADE;
Zaterdag avond - 19.00 uur.
We zijn net klaar met eten, ik was de aller laatste die weg mocht omdat ik zo sloom at. Niall heeft me de hele tijd in de gaten gehouden en hij heeft me er steeds aan herinnerd dat ik wat moest eten.
Niall is mijn bord aan het opruimen en zei dat ik nog even moest wachten dus ik sta bij de ingang van de eetzaal, Bella, Noah en Lucas zijn al weg. Ik wil dit echt zo snel mogelijk uitspugen, als ik zo weg mag van Niall ga ik meteen naar mijn kamer.
"Jade?" Vraagt Niall en ik schrik op uit mijn gedachte. "Sorry." Zeg ik. "Maakt niet uit hoor, kom je even zitten." Zegt hij en hij gaat op een stoel zitten, ik volg zijn voorbeeld en ga op een stoel tegenover hem zitten.
"Als ik geen friet voor je had gepakt had je dan alleen maar die salade gegeten?" Vraagt hij. Ik schud zachtjes mijn hoofd. "Weet je het zeker?" Vraagt hij. Ik knik naar beneden. "Het is niet erg, we gaan er samen aan werken." Zegt hij en ik knik weer zachtjes. "Het zal ook niet in 1 keer goed gaan, maar dat is helemaal niet erg. Je bent hier om het te leren." Zegt hij en weer knik ik.
"Weet je al waar je zo heen gaat?" Vraagt hij. "Ik denk naar mijn kamer." Zeg ik en hij knikt. "Is helemaal goed. Omdat het zaterdag is mag je wat langer bij elkaar op de kamers zijn en je mag de hele avond overal in het gebouw zijn, ik denk dat de meeste kinderen in de grote chill-ruimte zitten maar kijk maar waar je heen wilt." Zegt Niall en hij staat op, ik sta ook op. "Morgen om 14.00 in mijn kantoor hè." Zegt hij en ik knik. "Tot morgen." Zeg ik zacht als ik weg loop richting mijn eigen kamer.
Ik houd het pasje voor de deur en mijn kamer gaat open, ik loop naar binnen en doe de deur snel dicht. Ik ren de badkamer in, ga voor het toilet zitten en begin met overgeven. Er rollen heel veel tranen over mijn wangen.
Als ik klaar ben loop ik naar de wastafel en ik kijk in de spiegel, ik pak mijn scheermesje en maak overal op mijn armen sneeën.
"Jade, gaat alles goed?" Hoor ik de stem van Maddy vragen en er word op de deur geklopt. "Ja." Zeg ik met een krakerige stem. "Mag ik even binnen komen?" Vraagt ze. "Ehm, ja." Zeg ik en ik pak snel een washandje en maak snel mijn mond en wonden schoon, ik spoel het toilet door, veeg de tranen onder mijn ogen heel snel weg en ik doe mijn mouwen zo ver mogelijk naar beneden. Ik hoor de klik en piep van de deur en een paar seconde later staat Maddy in mijn badkamer.
"Wat was je aan het doen?" Vraagt ze streng maar toch bezorgd. "Ik ehm.." Begin ik maar ik kan mijn zin niet afmaken. "Wil je eerlijk tegen mij zijn?" Vraagt ze, ik knik zachtjes met mijn hoofd naar beneden. "Was je aan het overgeven?" Vraagt ze en ik schud zachtjes mijn hoofd. "Ehm, oké, ik bel Niall want ik wil dit even met hem overleggen." Zegt Maddy en ze pakt haar telefoon erbij, waarom kan ik zo slecht liegen?
Ze brengt haar telefoon naar haar oor en begint te praten, hij staat best hard dus ik kan het ook horen;
🕿🕿🕿
NIALL; Met Niall.
MADDY; Hey Niall met Maddy, waar ben je?
NIALL; Ik ben bij de sportzalen. Is er iets aan de hand?
MADDY; Ja, kan je even naar Jade's kamer komen? We kunnen wel even wisselen, dan ga ik bij de sportzalen staan en dan kan jij bij de kinderen hier blijven.
NIALL; Ja, dat is een goed idee. Ik ben onderweg.
MADDY; Oké, tot zo.
🕿🕿🕿
"Poets je tanden maar even." Zegt Maddy, ik knik voorzichtig, pak mijn tanden borstel en poets mijn tanden. "Laten we even op je bed gaan zitten, Niall zal er vast zo aan komen." Zegt Maddy aardig en ze begeleid me naar mijn bed waar we op gaan zitten. Ik kijk naar mijn voeten en meteen rollen de tranen over mijn wangen.
Waarom moet dit mij nou weer gebeuren, waarom kan ik niet gewoon bij papa, mama en Luke wonen? Waarom kan ik niet gewoon dun zijn zoals elk ander meisje? Waarom word ik al dik als ik 1 klein ding eet?
❥❥❥
Vote/reactie?
xx
25/9/'23
JE LEEST
𝑪𝒍𝒊𝒏𝒊𝒄𝒌
FanfictionJade (14) heeft anorexia en ze doet zichzelf pijn. Dat komt omdat ze heel erg word gepest en daardoor is ze er zelf ook in gaan geloven dat ze dik en lelijk is. Haar ouders vinden dat het niet meer langer zo door kan gaan en ze sturen haar naar een...