الفصل السابع عشر

3.7K 116 0
                                    

🔹️بسم الله الرحمن الرحيم🔹️
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
رواية ☆ قلوب حائره
بقلمي روز آمين
                  🦋البارت السابع عشر 🦋

نظرت لهٌ مٌني بإبتسامه وتحدثت بإحترام٠٠٠٠٠٠٠كٌله تمام يا باشا !!
أجابها ياسين بإبتسامة نصر  ٠٠٠٠٠برافوا عليكي يا مٌني ،،،أديتي المهمه بنجاح مٌبهر  ،،،من إنهارده خلاص إنتي بقيتي دراعي اليمين جوه الفيلا !!!
________________

عوده إلي أربعة أيام ماضيه !!!
دلف ياسين ليلاً إلي فيلا رائف ليصعد لجناحهٌ المجاور لأميرته الساخطه عليه ليغفي بداخلهٌ وحيداً،، كان الوقت مٌتأخراً والجميع نيام،، دلف إلي المطبخ وجد هدي العامله مازالت مٌستيقظه،، فطلب منها إيقاظ مٌني وبالفعل ذهبت العامله وأيقظتها !!

أتت مٌني علي عجل وهي تتأوب وتحدثت بإحترام ٠٠٠٠مساء الخير يا ياسين باشا، ،تحت أمرك !!!

نظر لها ياسين ببرود مٌميت وتحدث٠٠٠٠٠إعمليلي فنجان قهوه وطلعهولي علي الجنينه يا مٌني !!!

نظرت له مٌني بإستغراب وحدثت حالها ٠٠٠٠قهوة،،أتيقظني من ذروة نومي لأحضر لك القهوة،،يالكَ من رجٌل بارد قاسي عديمٌ الرحمة  !!!

نظرت لهٌ وتحدثت بإنصياع تام٠٠٠٠٠أؤامرك يا باشا خمس دقايق ويكون فنجان القهوة عند حضرتك !!!

إنسحب ياسين بهدوء وجلس بالحديقه وبعد مدة قصيرة كانت مٌني تحضر له قهوتة
أخذ منها الفنجان وهو يرمقها بنظرات مٌتفحصه دبت الرعب داخل قلب تلك المٌني
وتحدث هو بعدما أرتشفَ بعض قطرات القهوة٠٠٠٠مبسوطه هنا مع عمتي يا مٌني ؟؟

أجابته بإحترام وصوت مٌهزوز بعض الشئ من نظراته وكلماته ٠٠٠٠الحمدلله يا باشا، ،هو حد يطول يشتغل ف بيوت عيلة المغربي، ،دانتوا خيركم مغرقني من ساسي لراسي !!!

رمقها بنظرة حارقه وحدثها بحده وغضب٠٠٠٠٠ولما هو خيرنا مغرقك زي ما بتقولي بتقابلي الخير ده بالخيانه ليه يا روح أمك ؟؟

دب الرعب داخل أوصال مٌني وتحدثت بإرتباك٠٠٠٠٠ خيانه،،،،خيانة أيه ياباشا إللي بتقول عليها كفانا الشر ؟؟

رمقها بنظرة باردة وتحدث بنبرة صوت حازمه ٠٠٠٠٠إخرسي يبت وأسمعيني كويس،،أنا عارف من زمان إنك شغالة لحساب منال هانم وبتنقللها كل حرف بيحصل هنا ،،ومع ذلك ساكت وبقول أهو شغل حريم وبيتجسسوا ع بعض ف شوية أخبار تافهه،،نميمه يعني وكيد ستات مش أكتر،،

وأعتدل في جلسته ونظر لها كادت نظراته أن تفتك بها وتنهيها وتحدث بفحيح مٌخيف٠٠٠٠لكن توصل بيكي الجرأة والحقارة إنك تبلغيها بأخباري أنا شخصياً ،،
فاأحب أقولك إنك بعملتك السودا دي لعبتي ف عداد عمرك وشفرتيه يا غبيه !!!

إرتمت مٌني تحت قدميه وهي تقبلهما بدموع وندم ٠٠٠٠أحب علي رجلك يا باشا،،أنا مليش ذنب والله ف إللي حصل، ،

أمسك ياسين يدها بهدوء وأبعدها عن قدمه قائلاً بدهاء ٠٠٠٠تؤ تؤ تؤ تؤ،،، ليه كده بس يا مٌني،،ينفع كده تشيليني ذنوب ؟؟

رواية قلوب حائرة الجزء الأولحيث تعيش القصص. اكتشف الآن