🔹️بسم الله الرحمن الرحيم 🔹️
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
راوية /قلوب حائره
بقلمي روز آمين
🦋البارت السابع والثلاثون 🦋بعد مرور ثلاثة أيام،،، داخل منزل سالم عثمان !!!!
كانت تلتف هي وعائلتها حول سفرة الطعام يتناولونَ إفطار يوم الجمعه
وسط اجواء تتسم بالمحبه والود،،بعد أن إستردت بعض صحتها ونشاطها بفضل الله ثم أبيها ووالدتها وشريف !!!!
نظر سالم إلي مروان وتحدث بإهتمام٠٠٠٠أيه يا مروان مبتاكلش ليه يا حبيبي ؟؟تحدث إليه الصغير بإحترام٠٠٠٠٠مش قادر يا جدو،،أكلت تشيز كيك مع خالوا من شوية وقت وشبعت خلاص !!!
نظرت سٌهير إلي شريف ووجهة له اللوم٠٠٠٠أنا مش قولتلك متدلوش غير بعد الأكل،،عجبك كده،، أهو مافطرش !!
اجابها شريف مٌدافعاً عن حاله ٠٠٠٠٠٠أعمل أيه بس يا سوسو ف قلبي الضعيف إللي مبيقدرش يقاوم ويرفض أي طلب لحبايبه ،،،
ثم نظر إلي مروان وتحدثَ بدعابه٠٠٠٠٠عجبك كده يا سي مروان،،أديك جبتلي الكلام،، أتفضل كٌل بقي علشان أخدك معايا بالليل الإستوديو !!!
أما أنس الجالس بأحضان سٌهير تٌطعمهْ فقد رفعَ يده وتحدث بإنتشاء٠٠٠٠٠أنا باكل أهو يا خالو خدني أنا كمان مع مارو !!
نظر له شريف وبعث له قٌبله ف الهواء وتحدث بحب ٠٠٠٠يا قلب خالو إنت أصلاً أول حد جاي معايا !!!
هلل الصغيران !!!
كانت تبتسم داخلياً من الإهتمام المٌحاطه به هي وأطفالها من عائلتها المحبه !!!
تحدث والدها بإهتمام٠٠٠٠كملي أكلك يا حبيبتي !!
نظرت له بإبتسامه حانيه وأردفت٠٠٠٠شبعت خلاص يا بابا !!!
أصر عليها وأكمل٠٠٠٠علشان خاطري يا حبيبتي كملي أكلك !!
هزت رأسها له بطاعه وأشرعت بتناول ماتبقي لها !!!
تحدثت سٌهير بجديه ٠٠٠٠٠هو إنتَ يا سالم مش ناوي تسافر أسوان إنتَ وشريف علشان تقعدوا مع حسن المغربي وتتفقوا علي ميعاد وترتيبات الخطوبه ؟؟
أجابها سالم ٠٠٠٠يومين بس لما صحة مليكه تبقي أحسن وهنسافر إن شاء الله !!!
أجابته سٌهير ٠٠٠٠أنا بس كنت عاوزه أعرف ميعاد الخطوبه علشان أبلغ سيف يعمل حساب أجازته هو ومراته !!!
نظرت لهٌ مليكه وتحدثت ٠٠٠٠أنا الحمدلله بقيت كويسه يا بابا،،سافر حضرتك إنتَ وشريف ومتعطلوش نفسكم وأنا والولاد أدينا قاعدين مع ماما !!نظر لها شريف وتحدث٠٠٠٠لا ياحبيبتي لما تبقي كويسه ونطمن عليكي نبقي وقتها نسافر !!
إبتسمت له وتحدثت بحب٠٠٠٠صدقني يا حبيبي انا بقيت كويسه،،وبعدين بصراحه كده أنا بتلكك علشان أسافر أسوان،، عاليا وحشتني جدا هي وطنط ونفسي أشوفهم !!
أنت تقرأ
رواية قلوب حائرة الجزء الأول
General Fictionداخل أعماقِ قصص الهويْ،،دائمآ ما تكون البداياتِ أفضل وألطف،،بعدها يبدأ الشغف بالتلاشي رويدآ رويداْ،،حتي يصبح الأمر عادي،، وبقصتي مع زوجي وحبيبي لم يكن الأمر يومآ عادي،،فكل يومٍ أعيشهٌ بجوارهْ هو بالنسبةٌ لي بدايه جديده وشغفٍ أعنف وحياهًٌ أفضل،، لكن...