الفصل الثاني عشر

3.1K 111 2
                                    

🔹️بسم الله الرحمن الرحيم🔹️
رواية☆ قلوب حائره ☆
بقلمي روز آمين
                 🦋 البارت الثاني عشر 🦋

بعد عدة أيامٍ أٌخرْ !!!

صعدت لها مٌني العامله بالمنزل لتستدعيها تهبط للأسفل بناءً على أوامر من ياسين،،
هبطط من أعلي الدرج تحت أنظار جميع العائله المترقبه لوصولها حيث الجميع متواجد ومجتمع بطلب من نرمين ،،
ألقت عليهم السلام فردوهٌ بإحترام  !!!!

وقف ياسين سريعاً إحتراماً لها ومد يدهٌ وأجلسها بجانبهِ تحت إستغرابها من تلك المعامله ولكنها سرعان ما فسرتها كشكليات لمظهره أمام العائله !!!!

تحدث عبدالرحمن قائلآ ٠٠٠٠٠يا جماعه إحنا مجتمعين هنا إنهارده بطلب من نرمين ،،نرمين لجأتلي علشان أكلملها عمها عز،، وعاوزانا نشوفلها حقها هي ويسرا في ميراث والدهم الله يرحمه !!

تحدثت يسرا بلهجه غاضبه٠٠٠٠نرمين تتكلم عن نفسها وبس،،أنا عن نفسي ماطلبتش منها حاجه ولا إتكلمنا في الموضوع من الأساس !!

نظر لها عز قائلآ ٠٠٠٠حقك معروف من زمان ومتصان يا نرمين،،ماكانش ليه لزوم توسطي بينا عمك عبدالرحمن،، كنتي جيتي قولتيلي يا بنتي وأنا كنت قولتلك إننا بالفعل حسبنالك ميراثك إنتي ويسرا وكتبنالكم بيه عقود لضمان حقكم  !!

أجابتهٌ نرمين بجديه٠٠٠٠مٌتشكره جدآ يا عمو،،وبعد إذنك ،،أنا عاوزه أعرف نصيبي في الشركه وأسجله بإسمي في الشهر العقاري،، وكمان أديره بنفسي أنا ومحمد جوزي،،

وحولت بصرها إلي طارق وتحدثت بطريقه أمره مٌستفزه٠٠٠٠٠٠علشان كده عاوزاك تخصصلي  مكتب في الشركه يا طارق  !!

أجابها طارق رافضاً ببرود ٠٠٠٠أنا أسف يا نرمين،،لكن ماحدش هايدخل شركتي إللي أسستها أنا والمرحوم رائف وتعبنا فيها،،
حقك تعرفيه وتسجليه علي راسي،، لكن تدخلي الشركه وتديري ،،سوري مٌش هيحصل  !!

إنتفضت نرمين وأجابتهٌ بغضب ٠٠٠٠مش من حقك تمنعني يا طارق !!

أجابها طارق بعقلانيه٠٠٠٠لا من حقي يا نرمين،،أنا أملك 50% من أسهم الشركة ومليكه وولادها وعمتي ويسرا ليهم الأكثريه بعدي ،،، يعني لو حسبتي حصتك كلها مٌش هتكمل 4% يبقي علي أي أساس هيكونلك مكتب وتديري ؟؟

ردت نرمين بحده٠٠٠٠٠إنتَ بتقول أيه يا طارق،،4% أيه إللي بتقول عليهم ،،هو من أولها كده هيتاكل حقي عيني عينك !!

هٌنا تحدث عز بحده٠٠٠٠٠نرمين،،،،،،خلي بالك من كلامك،،عيب أوي اللي بتقوليه ده،،

كانت تجلس بجانبهٌ ويظهر علي وجهها علامات القلق والتشنج مما يقال،،

إقتربَ من أٌذنها وتحدث بهدوء وطمئنه٠٠٠٠إهدي ،،مش عاوزك تقلقي أبداً طول ماأنا موجود !!!!

رواية قلوب حائرة الجزء الأولحيث تعيش القصص. اكتشف الآن