🔹️بسم الله الرحمن الرحيم 🔹️
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
رواية /قلوب حائرة
بقلمي روز آمين
🦋 البارت السادس والثلاثون 🦋ليلاً بفيلا رائف !!
كان المكان أشبه بالمهجور،، سكونٍ تام عمَ بجميع أرجاء المنزل ثريا داخل غرفتها تٌجاورها يٌسرا بتختها،، تٌمسك لها بكوبٍ من الماء حتي تتناول الدواء الخاص بإرتفاع الضغط الذي صاحبها بعد ماحدث ظهراً !!
دقت بعض الطرقات الخفيفه فوق الباب سمحت يٌسرا للطارق ودلفت مليكه يبدوا عليها الإرهاق التام والخجل يصاحب ملامحها !!
نظرت لها ثريا بألم يٌمزق داخلها علي ما ألت إليه حالة تلك المسكينه،،
تحاملت علي حالها وتحدثت ٠٠٠٠٠تعالي يا مليكه !!
تحركت خجلاً وجلست فوق المقعد الجانبي
تحدثت يٌسرا لإخراج مليكه من خجلها ٠٠٠٠٠ أنس طلع نام مع مروان ف أوضته !!!هزت مليكه رأسها بإيماء ثم نظرت إلي ثريا بعيون مٌتوسله وتحدثت خجلاً٠٠٠٠٠سامحيني يا ماما،،أنا عارفه إني خذلتك وخيبت ظنك فيا،،، بس والله كان غصب عني،،حاولت كتير وقاومت وجاهدت نفسي لكن ف الأخر هو جوزي وليه عليا حقوق،، ماقدرتش أقاومه فيها وأمنعها عنه !!
كانت تستمع لها بقلبٍ يتمزق حٌزناً علي فقيدٌها الغالي الذي بدأ الجميع بنسيانهْ حتي إمرأة حياته وعشق عيناه،،وبين مليكه وحيرتها ونزيف قلبِها وحالتها التي تٌدمي القلوب !!!
تحاملت علي حالها وتحدثت بضعفٍ وقلبٍ يتألم٠٠٠٠أنا إللي أسفه يا بنتي علي إللي وصلتك ليه،،،بس صدقيني كان غصب عني ،،أنا قلبي جواه نار محدش يعلم بيها غير ربنا ،،ومهما أبان قويه ومتماسكه قدامكم بس إللي جوايا ربي وحده إللي يعلم بيه،،
وأكملت٠٠٠٠وحاشي لله يا بنتي إني أمنع عنك حلال ربنا،،ده جوزك شرعاً وليه عليكي حقوق ربنا مشرعهاله وواجب عليكي الطاعه فيها،،
وأكملت بدموع ٠٠٠٠أنا بس مقهورة عليكي وعلي إللي عملتيه ف نفسك واللي لحد دلوقتي مش قادرة أصدقه ،،،
وأكملت بملامة مٌحب٠٠٠٠٠٠٠إزاي قدرتي ترتكبي كبيرة من الكبائر وإنتي اللي بتصلي كل فرض بوقته وقاريه كتاب الله وفهماه وعارفه عظمة الذنب اللي إرتكبتيه ؟؟
وبكت بحرقة أم وأردفت٠٠٠٠٠٠أنا حزينه أوي علشانك يا بنتي وعقدة ذنبك بتاكل ف قلبي،، لإن أنا إللي وصلتك لكده ،، بس والله ما كنت أقصد ،،،سامحيني يا بنتي !!!!
وبكت بمرارة هي ويسرا التي إحتضنتها وتحدثت٠٠٠٠٠إهدي يا حبيبتي علشان الضغط ما يرتفعش تاني !!!
تحدثت مليكه بدموع٠٠٠٠الموضوع مش زي ما حضرتك فهمتيه يا ماما،،،أنا عمري ما كنت هعمل كده من غير ما يكون عندي أسبابي القويه،، أنا مقدرش أغضب ربي يا أمي
أنت تقرأ
رواية قلوب حائرة الجزء الأول
Ficción Generalداخل أعماقِ قصص الهويْ،،دائمآ ما تكون البداياتِ أفضل وألطف،،بعدها يبدأ الشغف بالتلاشي رويدآ رويداْ،،حتي يصبح الأمر عادي،، وبقصتي مع زوجي وحبيبي لم يكن الأمر يومآ عادي،،فكل يومٍ أعيشهٌ بجوارهْ هو بالنسبةٌ لي بدايه جديده وشغفٍ أعنف وحياهًٌ أفضل،، لكن...