"Yup"
Sepatah lagi yang dia jawab. Dan dia masih lagi tidak memandang aku yang disebelahnya.
"Iskandar, I'm serious. Pandang lah I kejap please" aku ambil tangannya.
Dia pusing menghadap aku.
Aku pandang matanya, mata yang aku rindu.
"I'm sorry Is.. I sebenarnya takut. Takut dengan apa yang akan jadi if we change our status from a friend..."
Aku diam sebentar.
"To a lover... Jujur cakap I memang ada perasaan yang sama dengan you but kalau apa apa jadi with our relationship, I just can't accept it. I taknak hilang you Is" aku beritahu isi hatiku.
"Sha, how can we start a relationship kalau you fikir at the end we gonna break up? You know what Sha? I miss you so much.." Iskandar menunduk. Kali ini giliran dia pula yang mencapai satu lagi tangan aku.
"I know we've been knowing each other for just a few months but I tahu perasaan I Sha, I can make you happy. I nak minta maaf juga sebab ignore you this week, I know it's just a small matter but that's how I want our relationship to be. Untuk jadi lebih dari kawan... Can we?"
Pandangan matanya yang penuh dengan harapan. Tanganku masih lagi tidak dia lepaskan.
Tidak seperti hari itu, kali ini aku sudah ada jawapan.
"Yes, Iskandar" aku jawab dengan perlahan.
"You.. you mean yes we.. we can?" mukanya sedikit terkejut.
Aku mengangguk.
Tanpa berbicara, terus Iskandar dakap aku. Pelukannya yang aku rindu.
"Hmm.. your smell. I miss it Sha" Iskandar yang sedang menghidu leherku itu bersuara.
"Stop it Iskandar!" aku kegelian dan memberhentikannya dari memelukku.
"Oh ya Is, your father knows about us" aku baru teringat. Terima kasih juga kepada papanya dek kerana bantuannya, hubungan kami kembali pulih.
"You mean papa I?" nampaknya dia juga tidak tahu tentang itu.
Aku hanya membalas dengan anggukkan.
Iskandar diam seketika.
"Malam ni you ada pergi mana mana ke?" tanya dia kembali.
"Esok kan kerja, so malam ni I rehat dekat rumah je"
"Okay"
~
Seperti yang aku nyatakan petang tadi, walaupun malam ini malam jumaat namun aku memilih untuk berehat di rumah dek kerana penat menghabiskan kerja di pejabat.
Aku membelek telefon, melihat aplikasi GrabFood untuk memilih menu apa yang akan aku makan untuk malam ini.
Ding Dong!
Loceng rumah berbunyi, mungkin Ruby yang datang fikirku.
"I guess you tak dinner lagi" Iskandar yang terus bersuara sesudah aku membuka pintu itu menunjukkan plastik yang berisi makanan di tangan kanannya.
"Nasib baik I tak order lagi"
"I tahu timing you makan malam, come here" Iskandar mengarahku ke meja makan dan duduk di hadapannya.
Aku tersenyum melihat perangainya yang sudah kembali seperti dahulu.
"Banyaknya you beli Is" aku melihat Iskandar mengeluarkan beberapa bekas yang berisi makanan terdiri daripada makanan laut.
YOU ARE READING
A B A N G [SLOW UPDATE!]
Roman pour Adolescents"Shush.. Diam, nanti adik I dengar" Ni yang susah ni kalau ada affair dengan abang kepada kawan baik sendiri. Sampai bila nak kena sorok macam ni.. ‼️ Disclaimer ‼️ Mature Content 🔞 Read on your own risk! - ON GOING -