Khaiza melangkah laju ke dalam bilik bedah yang dikhaskan untuk dia membuat operasi pembedahan pesakitnya itu.
Dua lagi jururawat di sampingnya turut melangkah dengan laju sebelum menghulurkan satu fail.
"Doktor? Ini fail pesakit yang ada dekat bilik bedah tu."
"Hm."
Khaiza menjatuhkan kepalanya saja.
Masuk saja Khaiza segera membetulkan sarung tangan getah di tangannya sejurus memasang penutup khas di atas kepalanya dan juga mask laju.
Khaiza segera memerhati tekanan jantung pesakit depannya itu sebelum mencapai pisau khas dari dalam bekas yang disediakan di tepinya.
Tangan Khaiza cekap saja membuka lapisan kulit pesakit depannya itu sebelum perlahan-lahan mengeluarkan peluru dari dalam perut pesakit itu.
Selesai mengeluarkan peluru itu. Khaiza pantas menekan luka pesakit itu selepas luka tersebut banyak mengeluarkan darahnya.
Tit!..Tit!..Tit!..
"Hold this!" Arah Khaiza segera mencapai iron nadi di sisinya sebelum diletakkan di dada pesakit itu.
Dup! Dup!
"Come on!" Bisik Khaiza.
Dup! Dup!
"Please!"
Dup! Dup!
Tittttttt~
"Alhamdulilah."
Tit.
Tit.
Tit.
Khaiza menarik nafasnya lega selepas kadar nadi pesakit itu kembali stabil.
Setelah memastikan darah itu tidak keluar lagi Khaiza segera mencuci luka pesakit itu sebelum dijahitkan sedikit sejurus dibaluti dengan kemas.
Jururawat di sebelah Khaiza turut tersenyum lega sebelum membantu saja memberi peralatan yang diperlukan oleh Khaiza.
Tittt!~
"She's bleeding Doktor!" Jerit Jururawat itu tiba-tiba.
Khaiza pantas memerhati luka tusukan pisau di bahagian bahu itu sebelum memandang jururawat itu semula.
"Tekan Pada Bahagian luka Tu!" Arah Khaiza sarkastik sebelum mencapai cecair jernih khas pencuci luka itu laju.
Setelah memastikan darah di bahu pesakit itu mula perlahan Khaiza pantas membersihkan luka itu sebelum turut membaluti nya dengan kemas.
Jururawat di depan Khaiza itu menarik nafasnya lega sekali lagi.
"Doktor. Saya hantarkan bahan bukti ini ke makmal sekejap." Khaiza menjatuhkan kepalanya saja.
Jururawat itu segera membawa bekas berisi peluru itu keluar sebelum datang semula untuk memindahkan pesakit itu ke wad biasa.
Khaiza melabuhkan punggungnya dikerusi officenya itu sebelum mengurut pelipisnya dengan perlahan.
Bunyi notification whatsapp dari dalam telefonnya itu diabaikan saja.
Tubuh dia sangat letih sekarang ini daripada semalam ship dia tak habis lagi.
Klekk!
Khaiza mengangkat pandangannya laju sebelum figura Ahmad menjengah dipandangannya.
"Wei! kau taknak join kitorang pergi lunch ke?" Soal Ahmad. Lelaki itu merupakan doktor juga di hospital itu. Cuma berlainan department sedikit daripada Khaiza.
YOU ARE READING
[OG] Khalbaq Qarshi [Lattest]
General FictionMengisahkan Seorang Doktor Pakar Khaizatul Naelora yang cukup terlatih dan berpengalaman dalam bidang pembedahan. Hasil kerjanya tidak pernah menemui kegagalan. Prinsip hidup Khaiza Tidak ada perkara yang perlu berhenti di tengah jalan. There Is No...