Pusat Ketenteraan Khalbaq. K.M.C
Pintu besi di depannya pantas dikuak dari luar sebelum tubuhnya dibawa masuk kasar ke dalam bilik itu.
"Qifzi Nicholas ? Have a seat." Tegur lelaki separuh usia itu tersenyum segaris memandang Qifzi.
Qifzi diam saja.
"War Jid Qusbak Lish Kar Zi. (Aku dah bawa perempuan tu datang sini)."
"Oh Really? Shiku Kazir Qif. (Tepat pada waktunya Qif)." Ujar lelaki separuh usia itu tersenyum sinis.
"Syak Qifsu Lid Malaysia Ribuh Ma Shirku Jana? (Kau tahu kan tentera Malaysia yang bunuh emak kau tanpa belas kasihan?)." Provok lelaki separuh usia itu mengerling anak mata Qifzi dalam.
Qifzi membalas tatapan lelaki separuh usia itu tajam sebelum mengosok pisau belatih ditepi seluarnya perlahan. Dia memang kena cari pusat tentera Malaysia itu hingga dapat.
Lelaki separuh usia itu cepat-cepat mengalihkan pandangannya.
"Kisbak Zal Yat Kilma war Jaknati ? (So macam mana dengan kem diorang yang kau serang?)." Soal lelaki separuh usia itu semula.
"War Jid Kurzi Yat Kilma. Lata Zubal Yat Kilma war Qin Rash Infor. (Aku dah musnahkan kem tentera diorang. Tapi lokasi pusat tentera diorang bertapak aku belum dapat informasi)." Terang Qifzi tanpa senyuman. Lelaki separuh usia itu menjatuhkan kepalanya saja.
"Sum Lish Kisra. (Mari tengok perempuan tu)." Ajak lelaki separuh usia itu mencapai topi tenteranya di atas meja itu laju sebelum melangkah keluar terlebih dulu.
Qifzi diam saja mengikuti langkah lelaki separuh usia itu dari belakang.
Prak!
Khaiza mengalihkan pandangannya laju sebelum
ter-eye contact dengan Qifzi di samping lelaki itu ada seorang lagi lelaki separuh usia yang lengkap berpakaian tentera.Khaiza pantas mengesotkan tubuhnya ke belakang.
"Mush Lish Bak. (Cantik perempuan kau bawa ni)." Komen lelaki separuh usia itu tersenyum sinis mengerling Khaiza.
Baru dia tahu yang perempuan Malaysia ni cantik-cantik juga.
Ingat cincai ke?
Qifzi di hujung bilik itu diam saja dengan reaksi ketatnya.
"Nama aku Colonel Naswar." Jelas lelaki separuh usia itu dengan pelat melayunya sejurus bercangkung di hadapan Khaiza.
Khaiza diam saja membalas pandangan sinis lelaki separuh usia itu.
"Aku boleh bagi kau hidup bebas dan bahagia dekat sini, jika kau bagitau dekat mana pusat tentera negara kau bertapak dan juga jadi pelayan tentera aku di sini." Tawar lelaki separuh usia itu mengusap pipi Khaiza perlahan.
Khaiza pantas menjauhkan mukanya sebelum meludah tepat di muka lelaki separuh usia itu.
Tsk!
"Sekali Aku Mati Pun Aku Takkan Jadi Hamba Kau!" Maki Khaiza mengundurkan tubuhnya ke belakang dengan kasar.
Lelaki separuh usia itu mengetap giginya geram.
"Gusna!! (S*al!!)." Carutnya pantas mendekati Khaiza sebelum melayangkan penamparnya di pipi Khaiza berapa kali.
Pak!
"Tsk!" Aduh Khaiza terteleng ke kanan.
Pak!
"Argh!" Jerit Khaiza jatuh terbaring dalam keadaan menyiring sebelum mengesat darah di bibirnya laju.
"Kau Akan Menyesal Sebab Lawan Aku!" Marah lelaki separuh usia itu pantas menghalakan telunjuknya di depan muka Khaiza sebelum mengerling Qifzi di hujung bilik itu laju.
"Firku Lish Kib! (Kurung Perempuan Ni!)" Arah lelaki separuh usia itu penuh kemarahan sebelum melangkah keluar daripada situ dengan kasar.
Tanpa bantahan Qifzi menurut saja arahan lelaki separuh usia itu sebelum menarik Khaiza kasar ke dalam bilik yang berpagar besi di situ.
Khaiza mengeleng laju.
"No!! Lepaskan Aku!!" Jerit Khaiza meronta kuat dipegangan Qifzi. Air mata Khaiza mengalir deras di pipinya.
Qifzi diam saja sebelum meneruskan kerjanya merantai pergelangan kaki Khaiza laju.
Perempuan berambut merah di hujung bilik itu mencebikkan bibirnya saja. Dia dah ada dekat situ pun masih juga suruh Qifzi yang uruskan perempuan tu.
Cemburu tahu!
"Qif..Qifzi tolong saya. Lepaskan saya." Rayu Khaiza menepuk bahu lelaki itu berapa kali.
Qifzi sekadar mengerling Khaiza kejap sebelum bangun semula daripada cangkungannya tanpa perasaan.
Baru saja Qifzi ingin meneruskan langkahnya Khaiza pantas menahan kakinya laju.
"Aw..Awak pasti ke yang semua ni angkara tentera Malaysia?" Tanya Khaiza memberanikan dirinya.
Qifzi terdiam di situ sebelum mengempal penumbuknya erat. Kakinya pantas dilepaskan kasar dari pegangan Khaiza tanpa berpaling.
Khaiza mengeleng laju.
"Aw..Awak! Tolong lah lepaskan saya dari sini?!.." Rayu Khaiza sekali lagi bersama esakkannya.
Qifzi sekadar mengerling Khaiza dari ekoran matanya saja.
"Kau patut bersyukur. Mujur aku tak jadikan kau mayat." Bidas Qifzi mendatar sebelum meneruskan langkahnya semula keluar daripada situ dengan kasar.
Khaiza terdiam di situ mengalirkan airmatanya sebelum memeluk lututnya rapat ke dada.
Dari jauh perempuan berambut merah itu tergelak sinis saja memandang Khaiza. Ternyata dia masih ada peluang untuk tawan hati Qifzi.
"Alolo kesiannya dia tidur atas lantai malam ni." sinis Ariza sebelum membaling sebiji gula-gula dari jauh ke arah Khaiza.
Khaiza memandang kosong saja gula-gula di depannya itu.
🤍🌼🤍
اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ
Allahumma salli 'ala sayyidina muhammad wa'ala ali sayyidina muhammad
YOU ARE READING
[OG] Khalbaq Qarshi [Lattest]
General FictionMengisahkan Seorang Doktor Pakar Khaizatul Naelora yang cukup terlatih dan berpengalaman dalam bidang pembedahan. Hasil kerjanya tidak pernah menemui kegagalan. Prinsip hidup Khaiza Tidak ada perkara yang perlu berhenti di tengah jalan. There Is No...